Hvilke mac mini?
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-06-08 21:19

Hej

er der noget der kan retfærdiggøre at bruge 1000 kr ekstra for at købe
den største mac mini?

Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-08 21:22

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> wrote:

> Hej
>
> er der noget der kan retfærdiggøre at bruge 1000 kr ekstra for at købe
> den største mac mini?

det kommer an på hvad du skal bruge den til ...

/thomas

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-06-08 21:47

Thomas von Hassel skrev:

> det kommer an på hvad du skal bruge den til ...
>
> /thomas

har en første generations mac mini, og kører cs2 på den, laver web,
kører fint, den nye skal køre en cs3

har fundet forskellen, det er dvd drevet som brænder der gør forskellen.

jeg har set lidt på grafik kortet, det ser ikke så godt ud, men den
gamle jeg har er vel ikke bedre stillet, så det skulle vel kunne gå ok,
hvad siger i?

Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-08 21:57

> [...]

> jeg har set lidt på grafik kortet, det ser ikke så godt ud, men den
> gamle jeg har er vel ikke bedre stillet, så det skulle vel kunne gå ok,

Tja, bum bum, det indbyggede grafikkort er noget ragelse ... og en mini
vil ikke være mit første valg til grafisk produktion .. så hellere en
20" iMac som i det mindste har et ok grafikkort ... eller endnu bedre en
24" som har en bedre skærm.

/thomas

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-06-08 22:40

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> vil ikke være mit første valg til grafisk produktion .. så hellere en
> 20" iMac som i det mindste har et ok grafikkort ... eller endnu bedre en

ok, tak for svar

jeg har desværre ikke lige nu andre muligheder

Ole

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-06-08 00:31

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> wrote:

> ok, tak for svar
>
> jeg har desværre ikke lige nu andre muligheder

Hvis du har en Mac mini af første generation og altså en G4, så burde
den nye være betydeligt hurtigere, også hvad grafikkort angår. Det var
min sorte MacBook fra sidste januar i hvert fald, og den svarer vel til
den store Mac mini.
Det er længe siden, Mac mini er blevet opdateret. Faktisk er det
den sidste Mac, der stadig bruger det gamle chipsæt fra Intel. Man kan
derfor forvente, at den meget snart bliver opdateret, så den svarer til
den nuværende MacBook.
Hvis du ikke akut har brug for en ny computer, kunne du derfor
overveje at vente lidt for at se, om der kommer en ny model. Der er
selvfølgelig en risiko for, at prisen stiger. Der er også en risiko for,
at der slet ikke kommer en ny model, men at den bare udgår. Det har der
nemlig også været rygter om. De seneste rygter går dog på, at der kommer
en opdatering.
--
Henrik Münster
Esbjerg