Apple brændt dvd ses ikke i ekstern afspil~
Fra : jagge

Dato : 01-06-08 16:14

Jeg har brændt en dvd via apples indbyggede brænder rutiner over på DVD.
Ganske alm divX film.

Når jeg nu smider den i min DVD afspiller der kan afspille filer fra cd
finder den intet på DVD'en, den kan slet ikke ses.

Er der noget i Apples formater der gør at de ikke er standardiserede i
forhold til gængse afspillere ?? Skal man evt bruge et andet
brænderprogram til at gøre dem mere generelt brugbare ?? Tænker at det
jo sandsynligvis er noget med filsystemet at gøre.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 01-06-08 21:19

jagge wrote:
> [...]
>
> Når jeg nu smider den i min DVD afspiller der kan afspille filer fra cd
> finder den intet på DVD'en, den kan slet ikke ses.

Kan din DVD afspiller håndtere DivX film?

Det lyder lidt for mig som om du blot har brændt en DVD med filer på og
ikke en DVD i filmformat.

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD

Alternativt, så kan det også spille ind hvilken type skive du har
anvendt for en DVD-skive er en betegnelse der dækker over flere typer.

> [...]
> brænderprogram til at gøre dem mere generelt brugbare ?? Tænker at det
> jo sandsynligvis er noget med filsystemet at gøre.

Hvis du har brændt en film DVD, så er der ikke noget særligt Apple format.

Mvh
Bruno

Fra : jagge

Dato : 02-06-08 22:49

> Kan din DVD afspiller håndtere DivX film?

Ja

> Det lyder lidt for mig som om du blot har brændt en DVD med filer på og
> ikke en DVD i filmformat.

Jeps det var formålet og det kan min afspiller håndtere. Hvertfald når
jeg har brændt fra pc.

> Hvis du har brændt en film DVD, så er der ikke noget særligt Apple format.

Det har jeg ikke. Det jeg er på jagt efter er om apples "data-cd" format
er anderledes end hvad jeg får på en pc.

Venlig hilsen

Jkaob

Fra : Jesper

Dato : 02-06-08 17:58

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> brænderprogram til at gøre dem mere generelt brugbare ?? Tænker at det
> jo sandsynligvis er noget med filsystemet at gøre.

DVDere bliver brændt i HFS+/UDF hybrid format. Hvis DVD afspilleren
kræver DivX skal ligge på en ISO 9660 formatteret disk, så kan DVD
afspilleren ikke afspille den.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : jagge

Dato : 02-06-08 22:49

Jakob

> DVDere bliver brændt i HFS+/UDF hybrid format. Hvis DVD afspilleren
> kræver DivX skal ligge på en ISO 9660 formatteret disk, så kan DVD
> afspilleren ikke afspille den.

Hmm hvad er standard "pc-format" ? Kan jeg gøre det med et andet
brænderprogram ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-06-08 07:50

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Jakob

> Hmm hvad er standard "pc-format" ? Kan jeg gøre det med et andet
> brænderprogram ?

Roxio Toast

/thomas