cursor til dagslys ? ?
Fra : erling hansen

Dato : 26-05-08 06:55

Jeg holder meget af at sidde på min altan med computeren (iBook eller
MacBook), men på trods af parasol o.s.v. har jeg irriterende svært ved
at lokalisere cursoren ind imellem. Findes der ikke et lille nemt
program som kan installere en stor 'selvlysende' cursor til dagslysbrug?
mvh
Erling

Fra : Villy Erichsen

Dato : 26-05-08 07:56

In article <1ihjf82.gn92os19q2u04N%eh-dh@mail.dk>, erling hansen
<eh-dh@mail.dk> wrote:

> [...]
> at lokalisere cursoren ind imellem. Findes der ikke et lille nemt
> program som kan installere en stor 'selvlysende' cursor til dagslysbrug?

http://www.macupdate.com/search.php?starget=mu&keywords=cursor&arch=all&
os=macosx

Find selv hvad der passer dig bedst - både free- og shareware

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-05-08 14:54

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> http://www.macupdate.com/search.php?starget=mu&keywords=cursor&arch=all&
> os=macosx
>
> Find selv hvad der passer dig bedst - både free- og shareware
Jeg prøver mig frem, har forøgt med den der spreder stjerner.
Tak.
Erling

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-05-08 12:59

erling hansen wrote:
> [...]
> at lokalisere cursoren ind imellem. Findes der ikke et lille nemt
> program som kan installere en stor 'selvlysende' cursor til dagslysbrug?

Ja, det kan godt være et problem på bærbare med højopløselig skærm, - så
bliver både cursor og blinkmærke tyndere...

Der findes et par værktøjer, der kan forstørre cursor og blinkmærke med
1 pixel ad gangen, så man kan tilpasse præcis til sit eget behov

PinPoint 3.0b16
locate & enhance mouse pointer with animations
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15007

Jeg kender ikke den her, men kan se, den får 5 af 5 stjerner på
versiontracker.com, så helt skævt kan den da ikke være

Ellers ville jeg helt klart have sagt MightyMouse fra Unsanity, men den
er desværre endnu ikke blievet Leopard kompatibel. - Hvilket i øvrigt
gælder de fleste af deres værktøjer, og det er vi mange, der er godt
trætte af. - Men jeg véd også, det ikke er Unsanity, der er 'skurken'
her, men Leopard, der er ændret så meget, at alle programmer og tools
skal skrives om helt fra grunden... så vi må bare vente, vente, vente,
v.........

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-05-08 13:04

> [...]
> her, men Leopard, der er ændret så meget, at alle programmer og tools
> skal skrives om helt fra grunden... så vi må bare vente, vente, vente,

eller også er det Unsanity der har benyttet private og udokumenterede
API'er ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-05-08 15:02

Thomas von Hassel wrote:

> eller også er det Unsanity der har benyttet private og udokumenterede
> API'er ...

Helt ærlig Thomas... Jeg synes, du er lovlig strid lige nu....

- Unsanity er ikke det eneste softwarefirma, der ikke har kunnet få
Leopard koden! - Hos Nisus fik vi den først i _februar 2008_, hvor Apple
havde lovet den allerede i _september 2007_, så vi kunne have en fuld
Leopard savvy version af både NisusWriter Express og NisusWriter Pro
klar stort set samtidig med Leopard.

Udover Unsanity og Nisus Software har jeg kontakt til flere andre, der
har stået i præcis samme situation. - På mig virker det som både en
ligegladhed og arrogance over for alle andre end de helt store
softwareudviklere fra Apples side!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-05-08 15:11

> [...]
> har stået i præcis samme situation. - På mig virker det som både en
> ligegladhed og arrogance over for alle andre end de helt store

Jeg kan kun udtale mig om Unsanity. Og deres problem er at de bruger
_private_ og _udokumenterede_ API'er. Altså funktioner som det ikke er
_meningen_ at andre end apple bruger, og derfor må det være deres
problem når de alligevel bygger software omkring det.

Ang. de andre ... hvad er det de ikke har fået ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-05-08 16:38

Thomas von Hassel skrev den 26-05-2008 16:11:

> [...]
> _meningen_ at andre end apple bruger, og derfor må det være deres
> problem når de alligevel bygger software omkring det.

Jah, bruger man den slags, må man ligesom forvente at skidtet
eksploderer når man opgraderer. De har husket at nævne det overfor
kunderne, ikke?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-05-08 18:06

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Jah, bruger man den slags, må man ligesom forvente at skidtet
> eksploderer når man opgraderer. De har husket at nævne det overfor
> kunderne, ikke?

først bagefter ;)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-05-08 16:38

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> _meningen_ at andre end apple bruger, og derfor må det være deres
> problem når de alligevel bygger software omkring det.

Og hvad er det så meningen, at kun Apple må bruge? Unsanitys API'er og
andre koder er ikke hverken private eller udokumenterede. - Hvis du
tænker på de værktøjer, der ligger i Unsanity SDK, så er det et værktøj,
de har udviklet til at tillempe allerede eksisterende kodegrupper.

> Ang. de andre ... hvad er det de ikke har fået ?

Alle pakker med den nødvendige grundkode. - Ikke bare det, man kan få
som 'premium meber' i ADC.

Så hvis vi - og andre inkl. Unsanity - kunne nøjes med det, vi kunne
hente gennem et ADC medlemsskab, så var problemet jo til at overse - og
løse... Men så let er det bare ikke

Jeg - og andre - ville fx. gerne have fat i grundkoden til bl.a.
ZoomView, SpeechRecogniton og Text-To-Speech og de relaterede
systemdele, så vi kunne få ZV, SR og TTS til at virke korrekt, men det
kan vi bare ikke.

Hvis vi havde kunnet, - så ville problemerne med at bruge Acapella
stemmerne sammen med SR og TTS have været løst forlængst. - Men nu har
Acapella (tidl. MBROLA) måttet bruge millioner på at udvikle og skrive
stemmerne selv, hvilket gør dem hamrende dyre at købe!

Så hvis det er det, du mener med 'private' og 'udokumenterede' APIs, så
ja! - Det er - desværre - en tvingende nødvendighed for os, hvis vi vil
have tingene til at fungere blot nogenlunde.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-05-08 18:06

> [...]
> ja! - Det er - desværre - en tvingende nødvendighed for os, hvis vi vil
> have tingene til at fungere blot nogenlunde.

Private er API'er er normalt dele af Systemet som "alm" udviklere ikke
kan og bør udnytte. Det er korrekt at der er grænsetilfælde .... Men det
er f.eks. derfor man tager til WWDC for at snakke med Apple's ingenører

Det er jo ikke noget Apple er ene om. Microsoft har også en masse
private API'er som folk allgevel benytter. Forskellen er at Microsoft er
mere tilbageholdende med at ændre på dem, mens Apple har den holdning at
det må de udviklere selv om.

/thomas

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-05-08 14:54

> [...]
> her, men Leopard, der er ændret så meget, at alle programmer og tools
> skal skrives om helt fra grunden... så vi må bare vente, vente, vente,

Tusind tak. Jeg prøver om jeg kan finde ud af den.
mvh
Erling