Eksternskærm til Macbook
Fra : Søren

Dato : 25-05-08 17:10

Hej

Kan der sættes ekstern skærm til Macbook - og i givet fald hvordan bliver
kvaliteten hvis man har en 20 eller 22 " skærm ?

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-08 17:12

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Hej
>
> Kan der sættes ekstern skærm til Macbook

ja

>- og i givet fald hvordan bliver
> kvaliteten hvis man har en 20 eller 22 " skærm ?

Så god som din skærm ... bedst er naturligvis hvis du kører DVI. (du
skal bruge en miniDVI -> DVI adapter)

/thomas

Fra : Søren

Dato : 27-05-08 05:37

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> ja

> Så god som din skærm ... bedst er naturligvis hvis du kører DVI. (du
> skal bruge en miniDVI -> DVI adapter)
>
> /thomas

Tak for svar. Havde blot fået fortalt at hvis jeg satte ekstern skærm til
Macbook ville ikonerne blive meget store pga. lav skærmopløsning. Men det
passer altså ikke kan jeg forstå. Tak.

Søren

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 27-05-08 07:56

On Tue, 27 May 2008 06:36:45 +0200, <Søren> wrote:
> Tak for svar. Havde blot fået fortalt at hvis jeg satte ekstern skærm til
> Macbook ville ikonerne blive meget store pga. lav skærmopløsning. Men det
> passer altså ikke kan jeg forstå. Tak.

det var sånn at iBookene bare kunne speile sitt skjermbilde til en
ekstern skjerm, mens PowerBookene kunne utvide sitt skrivebordsområde
til en ekstern skjerm (selv om det fantes et hack på iBookene til å få
samme funksjon som på PowerBookene). Så på en iBook uten hacket ville en
ekstern skjerm ha samme oppløsning som på iBooken, mens med en
PowerBook ville man i de fleste tilfeller kunne kjøre den eksterne
skjermen med den naturlige oppløsningen til den eksterne skjermen (min
PB12 hadde 1024*768 på sin innebygde, mens den kjørte med 1680*1050 på
en ekstern Dell-skjerm).

Men med MacBookene er denne "kunstige" begrensingen fjernet. De kan både
speile og kjøre utvidet skrivebordsområde.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-08 08:27

> ja

> Så god som din skærm ...

MacBook kan maksimalt klare 1920*1200 pixler, hvilket peger på et Apple
Cinema Display på 23".

> bedst er naturligvis hvis du kører DVI. (du skal bruge en miniDVI -> DVI
> adapter)

Bedre er det nu at bruge en dock, som denne:

<http://www.bookendzdocks.com/Docking_Stations-Docking_Station_for_13_Ma
cBook_White.html>
--
Per Erik Rønne