BootCamp, NTFS mv
Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-08 03:23

Der har tidligere været en diskussion om læsbarheden af
NTFS-parititioner fra MacOS X. Jeg har lige installeret XP Pro på min
MacMinis interne harddisk, uden at bruge BootCamp [men direkte ved at
boote fra XP CDen], og kan se at jeg kan åbne den NTFS-harddisk, som nu
fremkommer, når jeg booter fra en fw-harddisk i Leopard Server.

Leopard Server? Det er måske derfor det er muligt?

Jeg ser så at StartDisk i Leoparden ikke kan se at der kan bootes på
Windows-disken, og tilsvarende at Boot Camp på XP ikke kan se MacOS X på
fw-harddisken.

Starter jeg i øvrigt Boot Camp Assistant op fra Leoparden nægter den at
køre; den vil kun køre fra den interne disk, som dog er så lille [80 G]
at det er for lidt til Leopard Server.

Parallels kan dog fra fw-harddisken se Windows-partitionen, og vil
installere en del ting på den. Foreløbig har jeg dog haft lidt problemer
med usb-forbindelserne til tastatur og mus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-08 06:36

Per Rønne skrev den 22-05-2008 04:23:

> boote fra XP CDen], og kan se at jeg kan åbne den NTFS-harddisk, som nu
> fremkommer, når jeg booter fra en fw-harddisk i Leopard Server.

Kan du skrive til den?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-08 08:18

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Kan du skrive til den?

Den måtte jeg lige kontrollere. Nej, det kan man ikke, men man kan altså
læse fra den.

Og går man ind i Parallels vil Parallels Tools blive indlæst, så man kan
tilgå den ad den vej.

Apple burde dog nok ændre på Boot Camp, så man kan se MacOS X fra
Windows, og Windows fra StartDisk på Mac-siden, også når Windows ligger
på den interne [lille] harddisk og Mac på en stor ekstern fw-harddisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk