Nem extra disk via expresscard SSD i MBP
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-05-08 15:11

Hej

Jeg har næsten lige fået min Transcend 32GB expresscard 34 SSD, for hurtigt og nemt skaffe extra plads til mine data.

Jo, den er skod langsom, ca. 9MB/s skrivning og 25 MB/s læsning. Men jeg har valgt at gemme min musik på dimsen, da iTunes ikke er så hastighedskrævende så længe den kun skal afspille musikken.

Jeg har ca. 40GB musik, og jo, det er størrer end de 32GB der er plads til. Jeg gik i konsollen, og flyttede nogle store biblioteker ud af iTunes Music, så der var plads til iTunes folderen på SSD'en. Derefter lavede jeg via terminalen symbolske links med ln -s fra iTunes/iTunes Music/ til de biblioteker jeg havde flyttet ud af iTunes music folderen pga. plads mangel.

Jeg har således stadig mine 40GB musik, bare fordelt på 32GB på min SSD og 8GB på harddisken. Men nu har jeg da så 32GB ledig plads på harddisken

Jeg valgte denne løsning da den er hurtigere end at putte en størrer disk i min MBP, og jeg gad ikke have en extern disk jeg skulle pille til og fra når jeg skulle putte den i tasken.

Det expresscard 34 SSD sidder fint i det indbyggede slot, og stikker ikke engang 1 mm ud af slottet, så den kan sagtens blive siddende når den skal i tasken.

JonB
ps: der findes måske hurtigere expresscard 34 SSD, men transcend er langt den billigste 32GB, ca. halvpris af de andre.