Fremmedartet stiktype
Fra : Mich Ottosen

Dato : 13-05-08 21:26

Det er dyrt at være glemsom Glemte min oplader til MB'en i pinsen.
Købte en ny og i pakken er der en ledning med et fremmeartet stik. Det
er næsten eliptisk og har tre runde ben. Det underste ben (jord?) sidder
betydeligt nærmere de to øvrige, end benene gør på det kendte runde sti
med tre ben.

Har aldrig set det før. Hvad er det - hvilket land/lande bruger denne
stiktype? Der fremgår intet af hverken emballage eller sedler i kassen.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-05-08 21:36

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
>
> Har aldrig set det før. Hvad er det - hvilket land/lande bruger denne
> stiktype? Der fremgår intet af hverken emballage eller sedler i kassen.

Sådan én:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Image:J_plug.jpg>

?

Det er et Schweizisk stik ..

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 13-05-08 21:57

> Sådan én:
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Image:J_plug.jpg>
>
> ?
>
> Det er et Schweizisk stik ..

Lige præcist. Tak. MB'en skal faktisk snart en tur til Basel, så det
nye kabel må hellere komme med

--
v.h.,
Mich.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-08 03:48

> Lige præcist. Tak. MB'en skal faktisk snart en tur til Basel, så det
> nye kabel må hellere komme med

Og vil du bruge det her i landet, klipper du blot "jorden" over.

M.

Fra : Jon

Dato : 14-05-08 07:21

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Og vil du bruge det her i landet, klipper du blot "jorden" over.
>
> M.

Eller - muligens mindre elegant? - kjøper en standard "eurokabel" med
det lille åttetallslignende stikk i apparat-enden (ser ut som et 8-tall
når man ser rett mot hullene), og setter det inn i strømforsyningen.
Koster kanskje 20-30 kroner.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Mich Ottosen

Dato : 14-05-08 19:43

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> det lille åttetallslignende stikk i apparat-enden (ser ut som et 8-tall
> når man ser rett mot hullene), og setter det inn i strømforsyningen.

Tak for dit indspark, Jon. Kender godt de der kabler, dem har jeg flere
af, dels fulgte der et med til min TiBook, dels har de fulgt med andre
strømforsyninger til eksterne enheder: hd'er, brændere og lignende.
Men kabler har en utrolig evne til at gemme sig

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 14-05-08 19:43

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Og vil du bruge det her i landet, klipper du blot "jorden" over.

Tak for dit svar. Jeg foretrækker at holde benene på jorden Nå, det
var en ringe spøg, og den bliver bare værre, hvis jeg skal optræde som
sprogspasser: det hedder at holde begge ben på jorden

Men, OK, løsningen er jo lige for, har osse flere af de runde stik, hvor
jeg har klippet jorden,

--
v.h.,
Mich.

Fra : Esben

Dato : 14-05-08 20:04

> [...]

> sprogspasser: det hedder at holde begge ben på jorden
>
> Men, OK, løsningen er jo lige for, har osse flere af de runde stik, hvor

Det minder mig om én fra min ungdom:

"Folk med begge ben på jorden kommer ikke ud af stedet".

Passer vel ikke, andet end i bogstavelig forstand, men der er den så
også sød...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Mich Ottosen

Dato : 14-05-08 22:14

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> "Folk med begge ben på jorden kommer ikke ud af stedet".
>
> Passer vel ikke, andet end i bogstavelig forstand, men der er den så

Kære udelad udelad, jo, den er da sød, og der er vel også en sandhed i
den. Selvom udtrykket nok skal opfattes mindre bogstaveligt. Men har det
ret megen betydning i vores internettid?

--
v.h.,
Mich.