Ændre
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-05-08 08:58

Jeg har nogle Podcast-emner i iTunes, som jeg gerne vil have lavet om
til "almindelig musik". Hvordan gøres det?

Det drejer sig om noget klassisk musik, som jeg har hentet i en podcast.
Numrene optræder derfor under "Podcasts" i iTunes. Men jeg vil hellere
have dem ind i under "Musik", så numrene dukker op, når jeg søger o.s.v.

Desværre regner iTunes smart ud, at det ikke er almindelig musik, men at
det er et podcast-emne, lige meget hvad jeg gør. Jeg har prøvet at
trække dokumenterne ud af iTunes og genimportere og alt muligt andet,
men intet lader til at hjælpe.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-08 11:15

Jesper Juellund Jensen skrev den 09-05-2008 09:58:

> [...]
> det er et podcast-emne, lige meget hvad jeg gør. Jeg har prøvet at
> trække dokumenterne ud af iTunes og genimportere og alt muligt andet,

Har du prøvet at skifte Genre til noget andet end Podcast i Vis Info?

Fra : David Schjelde

Dato : 09-05-08 14:33

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Har du prøvet at skifte Genre til noget andet end Podcast i Vis Info?

Mener jeg har gjort det du efterspørger ved at finde den helt konkrete
fil i iTunes mappen og så tage denne mp3 fil for herefter at gøre med
dem som man nu vil.

mvh
david

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-08 14:48

David Schjelde skrev den 09-05-2008 15:33:

> Mener jeg har gjort det du efterspørger ved at finde den helt konkrete
> fil i iTunes mappen og så tage denne mp3 fil for herefter at gøre med
> dem som man nu vil.

Næh, find den i iTunes, vis Info, ret Genre til noget andet end Podcast.

Fra : David Schjelde

Dato : 09-05-08 15:16

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Næh, find den i iTunes, vis Info, ret Genre til noget andet end Podcast.

Sorry - ville have svaret på "hoved spørgsmålet"

david

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-05-08 15:59

David Schjelde skrev:

> Mener jeg har gjort det du efterspørger ved at finde den helt konkrete fil
> i iTunes mappen og så tage denne mp3 fil for herefter at gøre med dem som
> man nu vil.

Jeg har prøvet at finde filen, flytte filen og derefter importeret det i
iTunes igen. iTunes genkender det straks som et podcast-emne og lægger
det ind under den korrekte podcast.

Så det hjælper desværre ikke.

Alt i alt er det nu temmelig mystisk og irriterende, for det burde da
ikke være så svært ...

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : David Schjelde

Dato : 09-05-08 17:22

> [...]
> det ind under den korrekte podcast.
>
> Så det hjælper desværre ikke.
>
> Alt i alt er det nu temmelig mystisk og irriterende, for det burde da

Hej igen

Har netop lige gjort det (godt nok på en pc, men det burde vel være det
samme på mac)

1) Kopierede filen i stifinder fra iTunes biblioteket
2) Højreklikkende og slettede dens "podcast" genre under egenskaber.
3) Dobbeltklikkede på den, således den røg i iTunes

Filens genre blev så "automatisk" til "other" og den ligger nu i mit
musikbibliotek

Mvh
David

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-05-08 18:58

David Schjelde skrev:

> [...]
>
> 1) Kopierede filen i stifinder fra iTunes biblioteket
> 2) Højreklikkende og slettede dens "podcast" genre under egenskaber.

Dette kan man ikke på en Mac ... (ikke på min i hvert fald -
"almindelig" Mac OS 10.5)

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : David Schjelde

Dato : 10-05-08 05:38

Jesper Juellund Jensen skrev:

> Dette kan man ikke på en Mac ... (ikke på min i hvert fald -
> "almindelig" Mac OS 10.5)

Ok

Måske måden så er at gøre det på en PC og så tage filen tilbage til
Mac'en bagefter?

mvh
david

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 12-05-08 07:50

David Schjelde skrev:

> Måske måden så er at gøre det på en PC og så tage filen tilbage til ac'en
> Mbagefter?

Det virkede i hvert fald. Det tog lige lidt tid at få installeret
VirtualBox, Windows XP o.s.v., men nu kan jeg da få et podcast-dokument
til at dukke op under "Musik" i iTunes.

Jeg ville dog stadig ønske, at det kunne lade sig gøre uden at skulle
via Windows.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-05-08 15:59

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Har du prøvet at skifte Genre til noget andet end Podcast i Vis Info?

Ja, det har jeg prøvet - men iTunes er for smart til at blive snydt af
det: Den opfatter stadig emnet som et podcast-emne og vil KUN lægge
emnet under "Podcasts" i biblioteket i iTunes ...

--
Jesper Juellund Jensen