MBP, nu eller vente...
Fra : rt

Dato : 02-05-08 21:27

Så har jeg langt om længe (næsten) besluttet mig
for at investere i en MBP, og endelig er midlerne
også ved at være der.

MEP'en blev opgraderet en anelse i februar, så
den er vel lige til at købe nu. Men, så hører
man lige rygter om en helt ny MBP til "sommer",
med nyt kabinet, ny processor osv...altså en
"rigtig" opgradering.

Så er spørgsmålet. Hvad man skal forvente, og
om det kan betale sig at vente de par måneder?
Hvis det da ellers kun drejer sig om et par måneder.

Hvad ved I, og hvad ville I gøre?

--
De bedste hilsener,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-05-08 21:37

rt <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så er spørgsmålet. Hvad man skal forvente, og
> om det kan betale sig at vente de par måneder?
> Hvis det da ellers kun drejer sig om et par måneder.

1: der er ingen der ved noget

2: Køb når du har et behov. Næste opgradering af MBP vil ikke være nogen
revolution og den maskine der er ude nu er et godt køb.

/thomas

Fra : rt

Dato : 02-05-08 21:47

> 1: der er ingen der ved noget
>
> 2: Køb når du har et behov. Næste opgradering af MBP vil ikke være nogen
> revolution og den maskine der er ude nu er et godt køb.

Mjaa...må indrømme, at når nu jeg er klar, så er det svært at vente,
også bare et par måneder.

I øvrigt fandt jeg ud af, at Humac giver 2% studerabat på en computer.
2%?? Det er da næsten provokerende...

På applestore synes jeg at regne mig frem til en 7-8% eller noget i den
stil.

Havde sgu håbet at komme op på de normale 10%.

--
De bedste hilsener,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-05-08 22:45

> [...]
> stil.
>
> Havde sgu håbet at komme op på de normale 10%.

tja, der er ikke så meget at give af ....

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 02-05-08 23:06

On 2008-05-02 22:27:13 +0200, "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> said:

> [...]
>
> Så er spørgsmålet. Hvad man skal forvente, og
> om det kan betale sig at vente de par måneder?
> Hvis det da ellers kun drejer sig om et par måneder.

Der kommer altid noget feder, så køb når du skal bruge det. Man kan
sige (hvis man vil have det godt med sit køb) når de laver helt nye
modeller er der som regel børnesydomme, det er der ikke på den
gennemprøvet teknologi. Var f.eks. glad for jeg købte sidste version af
iBook frem for første af Macbook!!

Henrik
Hvis motto er: Køb Køb Køb..

Fra : rt

Dato : 03-05-08 21:26

> [...]
> Var f.eks. glad for jeg købte sidste version af iBook frem for første af

Udmærket motte

--
De bedste hilsener,

/rt

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 04-05-08 21:32

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Så er spørgsmålet. Hvad man skal forvente, og
> om det kan betale sig at vente de par måneder?
> Hvis det da ellers kun drejer sig om et par måneder.

Al hardware undtagen Mac styrtdykker i pris. Vent på at de sætter prisen ned
med 50% eller køb en bærbar PC med bedre specifikationer til 60% af
MacBookPro-prisen og installer Leopard på den. Så har du noget at lege med.
Trods monopolet med de ublu priser.

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-08 23:28

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> med 50% eller køb en bærbar PC med bedre specifikationer til 60% af
> MacBookPro-prisen og installer Leopard på den. Så har du noget at lege med.

Det passer da ikke. Alle computere bliver ganske langsomt billigere. Det
gælder både for Mac og pc. I stedet for at falde helt vildt i pris,
kommer der en ny model, der er hurtigere, større og bedre. Computere har
da i årevis kostet 5-10-15.000,- kr. for hhv. discount, middelmådig og
hurtig hjemmecomputer. Hvis de raslede ned i pris, som visse andre
produkter, skulle man i dag kunne købe en komplet computer for kr.
800,-. Det kan man vist ikke. Men det er da rigtigt, at set over en
længere årrække er priserne for nedadgående. Den nye iMac er således
faldet næsten kr. 3.000,- i pris, hvis man ser på topmodellen. Jeg købte
en iMac i 1998 for kr. 12.500,-. I dag kan den fås fra kr. 8.000,-.
Omvendt så købte jeg en Performa 475 med skærm, tastatur og mus
i 1995 for kr. 4.750,-. Så sig ikke, at en Mac ikke kan være billig.
Dengang var det vist svært at finde en pc til så lave en pris.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-08 17:42

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Al hardware undtagen Mac styrtdykker i pris.

Hmm.. - det er da vist en udtalelse i vildelse, eller?

> Vent på at de sætter prisen ned
> med 50%

Hvem?

> eller køb en bærbar PC med bedre specifikationer til 60% af
> MacBookPro-prisen

Hvor?

> og installer Leopard på den.

Øhh.....det får man da ikke en MacBook Pro af, vel?

> Trods monopolet med de ublu priser.

Hvilket monopol?

> Hilsen
> Jens