Airport extreme/express extended network?
Fra : Dude

Dato : 02-05-08 17:36

Er der mon nogen her, med erfaringer indenfor extended networrk range
med en Airport extreme (den flade, ikke UFO'en) - og et par airport express?

Jeg har min airport extreme sat op som main - og jeg har et fint
fungerende netværk, med 2 x express, 2 forskellige steder i huset.

Nu vil jeg gerne udvide med en 3. express, - men den er åbenbart
placeret lidt for langt væk fra main (extreme) , så den får ikke signal nok.

Altså må jeg udvide netværket....

Hvordan er det nu jeg gør det?

Noget med WDS, så vidt jeg ved. Men de forsøg jeg har gjort indtil
videre spiller ikke.

Nogen der kan hjælpe, mon?

Mvh
John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-05-08 17:47

Dude <mailxxxikkedettexxx@johnkjoller.dk> wrote in

<snip>

> Noget med WDS, så vidt jeg ved. Men de forsøg jeg har gjort indtil
> videre spiller ikke.
>
> Nogen der kan hjælpe, mon?

I og med at man generelt skal holde sig fra at koble mere end 2 hub sammen,
og at et access punkt virker som netop en hub, så tror jeg du får problemer
med det du forsøger.

Jeg har selv et par ældre sager af et AP og i manualen der skriver de
netop, at man kan forlænge sit trådløse netværk til at omfatte op til 2
ekstra AP, og at ikke skal prøve med en 3.

Bare mine 2 bit.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-08 10:09

> [...]
> netop, at man kan forlænge sit trådløse netværk til at omfatte op til 2
> ekstra AP, og at ikke skal prøve med en 3.

Det er ikke det samme med WDS. Jeg har sat WDS netværk op med op til 5-6
basestationer.

/thomas

Fra : Dude

Dato : 04-05-08 13:04

Thomas von Hassel skrev:

> Det er ikke det samme med WDS. Jeg har sat WDS netværk op med op til 5-6
> basestationer.
>
> /thomas

Har du fulgt vejledning, af en art? - Som jeg evt kan finde, et sted?

Mvh
John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-05-08 19:04

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> Det er ikke det samme med WDS. Jeg har sat WDS netværk op med op til
> 5-6 basestationer.

Ja, men læg mærke til forskellen. Du har ikke - eller det skriver du i
hvert fald ikke - sat WDS op med 5 - 6 repeaters/extenders.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.