Import af mp3 musik i iTunes?
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-04-08 16:56

Jeg har et efterhånden utåleligt problem med import af mp3 i iTunes. Jeg
har nogle gamle musikskiver som er konverteret til mp3. Lad os sige jeg
har en mappe med 12 numre. Når jeg prøver "Føj til bibliotek", så vælger
jeg mappen som hedder xxx og den hiver dem ind og tager alle 12 ind.
Men tager jeg en anden mappe der hedder xxy så hiver den også disse numre
ind o.s.v. Alle numrene bliver blandet hulter til bulter imellem hinanden!

Det jeg vil opnå, men som er umuligt for mig er at hele mappen bliver
importeret og holdt samlet som en CD med det navn jeg har uden på mappen
"Kattejammerrock" eller lignende. Hvordan opnår jeg det? Jeg har prøvet at
markere alle numre der hører til CD-en og vælge egenskaber og jeg har
prøvet det meste af valg i de menuer-Uden resultat-alle numre spredes og
optræder adskilt som løse unavngivne numre.

Hvad i alverden skal jeg gøre for at opnå det resultat jeg ønsker? Numrene
skal nemlig bagefter over på en iPod og fungere som "Jukebox"-Her skulle
der gerne være samlede cd-er med billeder.

Jeg er efterhånden desperat.
--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 23-04-08 17:41

On 2008-04-23 17:55:57 +0200, "Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> said:

> [...]
> Numrene skal nemlig bagefter over på en iPod og fungere som
> "Jukebox"-Her skulle der gerne være samlede cd-er med billeder.

iTunes sorterer numrene efter informationerne i ID3. Prøv at
CTRL+klikke (højreklikke) på en sang i iTunes og klik på "Vis Info",
under fanen "Info" står der informationer om albumkunstner, albumnavn
osv. - for at iTunes skal samle numrene under albums, skal sangene have
samme albumnavn. For lige at understrege det, så er iTunes rablende
ligeglad hvad filnavn musik-numrene har.

Der findes garanteret nogle 3. parts programmer som kan gøre dette
nemt, men hvis jeg var dig ville jeg tilføje alle sange til itunes, og
derefter manuelt markere de numre som skal samles under et album, og
redigere deres albumnavn til det samme.

Jeg har selv gjort dette ved nogle gamle rips jeg havde liggende på en
ekstern harddisk, det tog lidt tid - men når det er overstået så er der
til gengæld også en pæn orden på det.

--

// Søren
munki at munki dot dk

Fra : Jon

Dato : 23-04-08 18:34

Søren Bertelsen <soren@munki.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv gjort dette ved nogle gamle rips jeg havde liggende på en
> ekstern harddisk, det tog lidt tid - men når det er overstået så er der

Kan man ikke markere mange sanger på en gang (Shift-click eller
Cmd-click) og redigere info'en deres i en operasjon? Det kan i alle fall
jeg i iTunes 7. I så fall tar det jo knapt noen tid i det hele.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 23-04-08 20:30

On 2008-04-23 19:33:39 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Kan man ikke markere mange sanger på en gang (Shift-click eller
> Cmd-click) og redigere info'en deres i en operasjon? Det kan i alle fall
> jeg i iTunes 7. I så fall tar det jo knapt noen tid i det hele.

Det var også det jeg mente med at manuelt markere de numre som skal
samles under et album.. men tak for genvejen.

--

Venlig hilsen
Søren Bertelsen

mail : soren[at]munki[dot]dk
msn : munki[at]munki[dot]dk

*/ Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-04-08 21:36

On Wed, 23 Apr 2008 18:41:11 +0200, Søren Bertelsen <soren@munki.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv gjort dette ved nogle gamle rips jeg havde liggende på en
> ekstern harddisk, det tog lidt tid - men når det er overstået så er der
Tak for hjælpen. Jeg fandt ud af at alt skal stå i manuelt og absolut
ingen synkronisering både i menuen i over-bar-en og under selve Podden. Så
først får man lov at samle numre! Den er en satan den iTunes med sine
håndjern. I samme sekund jeg slog synkronisering fra slettede den samtlige
album på min iPod. Den er en satan! Fuck Apple!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech