"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.7d197d85c0f710f7.31159@nozpamwebspeed.dk...
> OZ3BTO skrev:
>
> > Udfra de specs jeg kan finde på nettet så ligger forskellen i tændings
> > systemet
>
> > 4eren ligger med 4500-5000rpm og har ingen extra strøm at give af
> > 6eren ligger med 5000-6000rpm og har 4 amp til rådighed af strøm til
extra
> > f.x. lanterner
>
> Den større effekt skyldes nok en eller flere af disse ting:
> Større ventiler
> Større karburator
> Højere kompression
> Ændret knastaksel
>
> Ændringerne giver større moment og højere omdrejningstal og
> dermed større effekt.
>
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
> MesNews er lige til at gå til.
>
http://LexInfo.dk/MesNews/
>
>
kompression var netop den samme på begge motore ... Karburatoren kunne jeg
ikke finde nogen specs på
Et andet tændings system som fx CDI kan snildt give de 2 extra HK
Roder en del med 2 taktere bla. tuning og tænding har MEGET at sige
På de scootere vi roder man kan en justerbar innerrotor tænding snildt
give 4-5hk mere på en 70-80ccm motor