OS/2 Warp3 Netværk
Fra : Morten Torp

Dato : 18-07-01 23:25

Hejsa
Jeg har leget lidt med warp 3, men har ikke kunne fået netværk op at
køre...
1) Understytter warp 3 tcp/ip net eller er warp 3 for gammel....
2) hvis den gør hvilket netkort kan da anbefales

M.v.h Morten Torp

Fra : Kaare Olsen

Dato : 19-07-01 13:23

In article <fc.0073fb6b0352fd3d0073fb6b0352fd3d.352fd3e@net.dialog.dk>, "Morten Torp" <Morten_Torp@net.dialog.dk> wrote:

> 1) Understytter warp 3 tcp/ip net eller er warp 3 for gammel....

Hvis din Warp 3 ikke indeholder "Connect" i navnet, så understøtter den
desværre ikke TCP/IP.

> 2) hvis den gør hvilket netkort kan da anbefales

Det bedste er at kigge under "LAN Adapter Support" her (IBMs OS/2
Device Driver Pak Online):

http://service5.boulder.ibm.com/2bcprod.nsf/WebCat?OpenView

- og finde et netkort, som du også kan finde i butikkerne.

--
Mvh. Kåre - Team OS/2

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 19-07-01 17:06

d. 18/07/01 22:25 skrev Morten Torp på Morten_Torp@net.dialog.dk i artiklen
fc.0073fb6b0352fd3d0073fb6b0352fd3d.352fd3e@net.dialog.dk:

> 1) Understytter warp 3 tcp/ip net eller er warp 3 for gammel....

Den understøtter det men er ikke nædvendigvis født med det. SVJH ligger der
en (ret så forældet) TCP/IP del sammen med Internet-pakken på den såkaldte
BonusPak. Man kan dog fint installere MPTS'en (herunder TCP/IP) ovenpå Warp
3.

> 2) hvis den gør hvilket netkort kan da anbefales

Faktisk er det egentlig ret mange af selv de billige netkort der har OS/2
drivere med (typisk i et bibliotek kaldet NDIS eller NDIS2 på disketten),
eller som virker med default driverne. Jeg har kørt med en del forskellige
(både 10 og 100 MBit) i den absolut billige ende (herunder Vegas) uden
problemer - men det er selvfølgelig ingen garanti.

/\/\\ads Orbesen Troest