Lydproblemer i Win2K
Fra : MH

Dato : 18-07-01 23:08

Hjælp mig!

Jeg har netop installeret Windows 2000 på min søsters maskine. En maskine
jeg har samlet for hende, og som stort set er magen til min egen
klippestabile Asus CUSL2-baserede computer.

Maskinen består af ovennævnte bundkort (815EP uden Audio) samt:

Asus V7100 Geforce2 MX
IBM 40GV 40Gb
PIII 733EB
128MB Apacer
Lasat SpeedII ISDN modem
SoundBlaster 128 PCI

Og det forp.. lydkort giver ikke en lyd fra sig. Ifølge Enhedshåndtering er
kortet installeret og virker korrekt, og jeg har brugt de rigtige
installationsfiler - 1 installer og 4 pakkede filer - hvilket virker fint i
min egen maskine med samme bund- og lydkort. Jeg har prøvet at flytte kortet
til et andet slot uden resultat. Under opstart "klikker" højttalerne, et sæt
LabTec Spin, som indikation på at der er hul igennem, men maskinen er tavs
som graven herefter.

Lyden virkede fint i eftermiddags, da Windows ME var installeret. Hvad kan
der være galt?

På forhånd tak.
MM

Fra : JYK

Dato : 19-07-01 11:49

Installerede du win2k ovenpå winme?

Hvis ja, så prøv en ren inst. af win2k.

Hvis lydkortet ikke giver lyd fra sig, så fjen denne enhed og inst. den
manuelt.

Det fungerede hos mig (jeg har samme mobo og lydkort - kører som en drøm)!

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 19-07-01 18:32

> SoundBlaster 128 PCI
Fjern kortet
Fjern SB softwaren inkl. driveren
Prøv sætte det i en anden PCIslot. Og evt. sætte IRQ 5 reserveret til ISA i
din bios
Installerer kortet i en anden PCIslot og installerer
softwaren/driveren....hent evt. en ny driver fra Creative inden du
installerer kortet igen....
mvh MIC

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-07-01 00:13

Alternativt: Prøv i multimedie-indstillingerne i kontrolpanelet at slå
hardware-accelerationen af lyden fra - det virkede for mig...
--
/ac
"Codito, ergo sum.