Hvad har I sået og plantet nu?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-04-08 12:45

Man siger jo, at havesæssonen er begyndt, men vi har jo stadig tæt på
nattefrost.

Hvad har I, på nuværende tidspunkt, sået og udplantet på friland og hvad
har I gang i under glas/plast lige nu?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-08 06:05

On Apr 23, 1:45 pm, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
> Man siger jo, at havesæssonen er begyndt, men vi har jo stadig tæt på
> nattefrost.
>
> Hvad har I, på nuværende tidspunkt, sået og udplantet på friland og hvad
> har I gang i under glas/plast lige nu?

Intet endnu.
Men har 3 rhododendroner i potter i drivhuset som skal ud når der
ankommer spagnum.
Skal samtidigt have udvidet rhododendron beddet og have lagt flere
marksten rundt om.
Skal vel også snart have plantet tomater, mon ikke man kan gøre det
snart ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 23-04-08 16:39

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> Man siger jo, at havesæssonen er begyndt, men vi har jo stadig tæt på
> nattefrost.

Jeg hører til de dristige. Har plantet tomater og peber ud i det kolde
drivhus.
Om aftenen tænder jeg et par olielamper dernede. Tre slags cherrytomater,
og de trives godt i sollyset bag glasset.
Ellers har vi udplantet på friland forkultiverede persilleplanter - som
forsøg, da vi de sidete par år har haft meget dårlig persillehøst. Har også
udplantet lidt koriander samt sået dild. Vi har de sidste to år haft en
elendig dildhøst, derfor har vi sået 13 rækker!
I morgen udplanter vi nogle brudeslør og dagliljer, som er forkultiveret i
drivhuset. Men vi tør endnu ikke udplante vores georginer.
Mvh
Aksel

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-04-08 16:43

On Wed, 23 Apr 2008 13:45:12 +0200, Kurt Hansen
<kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

>Man siger jo, at havesæssonen er begyndt, men vi har jo stadig tæt på
>nattefrost.
>
>Hvad har I, på nuværende tidspunkt, sået og udplantet på friland og hvad
>har I gang i under glas/plast lige nu?

På friland: sat Løg, sået Koriander.
I Mistbænk: Radiser, er kommet op, sået Spidskål, og Gulerødder
I Drivhus i potter: sået Bredbladet Persille
mvh Ebbe

NB: 2 Kirsebær blomstrer vildt, medens Bierne banker næver

Fra : S. Poulsen

Dato : 23-04-08 17:17

> [...]
> nattefrost.
>
> Hvad har I, på nuværende tidspunkt, sået og udplantet på friland og hvad

Intet ..

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-04-08 18:05

"S. Poulsen" <sp2@tele2.news.dk> skrev i en meddelelse
> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> Intet ..

LOL Vi har heller ikke nået meget mere. D.v.s. der blev sået en
række kruspersille i week-enden og ikke en snus mere. Vores to store
blokke med purløg har efterhånden en højde på 25-30 cm.

Min mand har så godt nok de sidste tre dage soigneret hele haven,
fjernet døde grene på div. buske og givet græsplænen gødning, og
luget alle bedene. Rom blev jo ikke bygget på én dag.

Åh jo, jeg glemte lige at han for 14 dage siden tilsåede en masse
potter i væksthuset, der er tagetes (hans yndlingsblomst) og
løvemund plus et par andre slags, som skal plantes ud senere. Ellers
har vi flest stauder og buske.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : tobi

Dato : 23-04-08 19:53

> [...]
> nattefrost.
>
> Hvad har I, på nuværende tidspunkt, sået og udplantet på friland og hvad

Lagt løg på friland
Tomater, agurker og selleri sået inde i potter for 4 uger siden - kun
selleri er rykket i drivhus
I drivhus står nogle kål-, selleri- og porreplanter og venter på udplantning
og som forsøg er udplantet nogle tomatplanter, men de fryser om fødderne (10
°C). Majs er sået i potter.

I den kommende weekend sår jeg (minimum) gulerødder på friland og planter
udplantningsplanter

Tom