Anbefaling af plæneklipper?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-04-08 12:51

Jeg skal have en ny plæneklipper - den gamle kører sådan set fint nok, men
den samler græs op i forhjulene, og de kan så ikke dreje rundt - samtidig er
de tænder der griber ind i hinanden for at dreje hjulene rundt slidte, så
det med selvkørende er gået fløjten.

Hvad kan anbefales? Jeg vil gerne have den selvkørende, med et system så
hjulene er lukkede, så der ikke kommer græs eller andet ind. Elstart er jeg
ligeglad med. Klippebredden gerne så stor som mulig. Budgettet er ca. 3000,-
inkl. moms.

Jeg faldt over denne:
http://www.nettobuild.dk/shop/ginge-vario-470-5078p.html og undrede mig over
knækket på maskinen - er det bedre end en traditionel maskine?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Kasper

Dato : 21-04-08 13:11

> Jeg faldt over denne:
> http://www.nettobuild.dk/shop/ginge-vario-470-5078p.html og undrede mig
> over knækket på maskinen - er det bedre end en traditionel maskine?

Jeg ville nok gå efter en 6HK når den har træk, syntes det ligner den har
5HK.

Det er skønt at den ikke går ud når den bliver lidt belastet.

Kasper

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-04-08 13:22

"Kasper" <ask@ask.ask> skrev i meddelelsen

> Jeg ville nok gå efter en 6HK når den har træk, syntes det ligner den har
> 5HK.

Den jeg har nu har 6,5 HK.

> Det er skønt at den ikke går ud når den bliver lidt belastet.

Det har jeg oplevet et par gange - så den skal nok ikke være under 6,5 HK.
Tak for tippet.

Fra : Mikael

Dato : 21-04-08 07:27

On 21 Apr., 13:50, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:
> [...]
> knækket på maskinen - er det bedre end en traditionel maskine?

http://www.flymo-partner.dk/node941.aspx?pid=6646

Sådan en har jeg lige købt, den gav jeg omkring 2800kr for i Bilka.

Jeg har dog kun brugt den 2 gange, men den virker umiddelbart kraftig
nok. Den plæne den har klippet er på omkring 1000kvm som ikke har
været klippet i et par år.

Mikael

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-04-08 15:27

> [...]
>
> Jeg har dog kun brugt den 2 gange, men den virker umiddelbart kraftig
> nok. Den plæne den har klippet er på omkring 1000kvm som ikke har

Jeg kan ikke lige se om den er selvkørende eller ej ..?

Fra : Mikael

Dato : 21-04-08 11:05

On 21 Apr., 16:27, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:

> Jeg kan ikke lige se om den er selvkørende eller ej ..?

Det er den. Så meget motion skal jeg heller ikke ha

Mikael

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-04-08 18:33

Mikael wrote:

> Det er den. Så meget motion skal jeg heller ikke ha

Hvordan er det at køre med de store hjul? Jeg har hørt både godt og skidt om
at de er store.

Fra : Baumspieler

Dato : 21-04-08 19:12

..

[...]

Jeg har en af samme konstruktion dog med en Honda motor. Umiddelbart er de
identiske bortset fra motoren.

- Og den KAN ABSOLUT ikke anbefales.

Det skal siges den er blevet rimeligt rengjort efter brug men efter 11
måneder:

Chassis er pil rustent
Håndtag m.v. er pil rustent
Græs optageren/fangeren er pil rusten

Remmen der trækker hjul fra motor er røget af flere gange og den har været
til rep. en gang. Remmen kører ikke 100% lige på begge strammerhjul - sådan
er konstruktionen lavet. Mekkeren rystede også på hovedet af hvordan det var
lavet?? men ak ja hvor kan man klage ud over til Bilka det der ikke lige ud
til at mna kan finde en egentlig impotør.
Det er ikke sikkert konstruktionen med Flymo motor er lige sådan ... men i
bund og grund noget SKRAMMEL!

Ellers tja. Det fungerer fint med de store hjul men så er det også sagt,
håndtaget skulle kunne foldes sammen ved opbevaring - ja god morgen kræver
to personer .
Og mjaa .... man kan ikke regulere hastigheden når man klipper hvilket
bliver den absolut sidste klipper jeg køber der ikke kan.
og mmmm ... regulering af klippehøjde er noget for ikke at sige meget
bøvlet.
og hvad mere .. jow troede aldrig jeg fik den startet som ny indtil det slog
mig ... Benzin hanen virkede omvendt af hvordan den var mærket?? Så av min
arm endeligt startede den da *S*

og ja den har stået inde frostfrit samt rimeligt fugt frit.

Så alt i alt en nitte !

/Jan

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-04-08 12:02

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> rundt - samtidig er de tænder der griber ind i hinanden for at dreje
> hjulene rundt slidte, så det med selvkørende er gået fløjten.

Hvorfor skifte den ud!!!!
Send den en tur til den lokale plæneklipperpusher og få den renoveret. den
bliver som ny igen, måske endda bedre

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 22-04-08 12:25

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skifte den ud!!!!
> Send den en tur til den lokale plæneklipperpusher og få den renoveret. den
> bliver som ny igen, måske endda bedre

Fordi jeg er doven ikke har tænkt tanken - vil lige kontakte en i området,
og høre hvad de kan. Hvis de kan lukke hjulene inde og renovere den, så vil
det da være at foretrække - medmindre det koster boksen.

Takker for info.