Undren over lygtetest i DYK
Fra : Lars Skov

Dato : 17-05-08 01:59

Hejsa

Jeg er den 'lykkelige' ejer af en Aqua Star 3 fra Aquatec som bliver
svinet til i DYK's test af backup-lygter. De siger at den er dårligere
end dens forgænger som jeg også har haft.

Har jeg bare nogle fantastiske batterier i forhold til holdet fra DYK
eller er DYK galt på den når de giver den samme lysstyrke som de
'beacon lygter' de tester?

Mvh
Lars Skov

Fra : Mikkel Noe

Dato : 17-05-08 05:19

On May 17, 9:58 am, Lars Skov <l...@rsskov.dk> wrote:
> [...]
>
> Har jeg bare nogle fantastiske batterier i forhold til holdet fra DYK
> eller er DYK galt på den når de giver den samme lysstyrke som de

Først og fremmest er det ikke DYK, der har lavet testen, men DIVER fra
england... Dernæst vil jeg ikke give to potter pis for den 'test'...
30 ord om en lygte og en mere eller mindre tilfældig bedømmelse af
lysstyrke er ikke en test - det er bare spild af tid!... Jeg bliver
iøvrigt mere og mere træt af DYK - 60% af alle artikler er købt i
england (hvor de iøvrigt kan læses på nettet 2 måneder før de bliver
bragt i DYK... www.divernet.com - gratis (så passer kvaliteten til
prisen!)).

Deres nylige guide til kompaktkameraer var også stort set ubrugelig -
en masse angivelser af isoværdier, megapixels uden nogen form for
stillingtagen til kvalitet eller brugbarhed - hvad f***n kan man bruge
det til? Desuden manglede flere af de nye modeller tsk tsk tsk...

Til DYK: Vær MEGET mere kritisk med de artikler i køber. Angiv
fotografens navn på de billeder i bringer (der var en artikel om Saudi
Arabien, hvor man ikke kunne se, hvem der havde taget billederne - der
iøvrigt var superfede)!

Mikkel
www.dykkerklubbenbunden.dk
"Der ER sjovest på bunden!"

Fra : Johnny Christensen

Dato : 17-05-08 14:34

"Mikkel Noe" <mikkelnoe@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>fotografens navn på de billeder i bringer (der var en artikel om Saudi
>Arabien, hvor man ikke kunne se, hvem der havde taget billederne - der

Men hvis man f.eks mener at artiklerne fra DIVER's skraldespand er lige til
at lukke op og skide i, så skulle man måske gøre redaktionen opmærksom på
det. Hvem ved, det kan jo være at de har fået kritikpunkter før og forsvaret
sig med "nu skal jeg fortælle dig om økonomien i dykkerbranchen og jeg står
for at skulle på endnu en rejse til Langbortistand, så det har jeg ikke lyst
til at lytte til"
Jo flere der faktisk giver positiv eller negativ kritik tilbage til et
magasin - jo bedre forstår de om retningen de har valgt er til magasinets
bedste.

Så længe man ikke protesterer højlydt, vil der blive ved med at blive
serveret bullshit.

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 18-05-08 09:04

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så længe man ikke protesterer højlydt, vil der blive ved med at blive
> serveret bullshit.

jep, derfor har jeg også lige skrevet til Dyk og brokket mig over det
misinformation de bringer i forbindelse med deres RB artikkel serie, så det
er jeg spændt på at se hvad de svare til det )

mvh Morten

Fra : Johnny Christensen

Dato : 18-05-08 10:52

"Morten Dall Darmer" <morten@divedata.dk> skrev i en meddelelse
> jep, derfor har jeg også lige skrevet til Dyk og brokket mig over det
> misinformation de bringer i forbindelse med deres RB artikkel serie, så
> det er jeg spændt på at se hvad de svare til det )

Det kommer jo an på om der faktisk er noget reelt i det som du skriver.
Det som er nyttigt at vide for ethvert blad, er om læserne er tilfredse
eller utilfredse med den type artikler som det generelt indeholder.

Det andet bliver som regel bare noget ordkløveri

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-05-08 05:32

On 18 Maj, 10:03, "Morten Dall Darmer" <mor...@divedata.dk> wrote:

> jep, derfor har jeg også lige skrevet til Dyk og brokket mig over det
> misinformation de bringer i forbindelse med deres RB artikkel serie, så det
> er jeg spændt på at se hvad de svare til det )

Mon ikke der kommer et tidspunkt til bare at indse at man ligger uden
or et blads målgruppe, og så undlade at købe bladet! Med mindre man
altså nyder at købe bladet ,så man har noget at hidse sig op over.

Dyks målgruppe er naturligt nok den gruppe der er størst og derfor
indeholder flest kunder. Dvs. den uerfarne eller let erfarne
lejlighedsdykker, og det bladets stof naturligvis indrettet efter.

J.O.