'Tør' nøgle til bilen
Fra : Lars Skov

Dato : 05-05-08 05:25

Hejsa

Lige en anbefaling uden reklame...

Er du træt af at skulle fedte rundt med bilnøglen inden et dyk, kan
jeg anbefale http://www.dk-laaseservice.dk/ (de bor i Taastrup) der er
i stand til at lave 'døde' bilnøgler til at tage med under vandet. Så
kan du låse den rigtige med startspærre inde i bilen så chippen ikke
dør under vandet.

De kan lave stort set alle nøgler. Både 'traditionelle' og de mere
sikre fra VW-group. Jeg har selv fået lavet 2 forskellige og det
fungere bare 100%.

Mvh
Lars Skov

Fra : Henning

Dato : 05-05-08 15:14

On Mon, 5 May 2008 04:25:19 -0700 (PDT), Lars Skov <l@rsskov.dk>
wrote:

> [...]
>i stand til at lave 'døde' bilnøgler til at tage med under vandet. Så
>kan du låse den rigtige med startspærre inde i bilen så chippen ikke

Dør under vandet? Jeg har dykket med både min Mazda 6 og min gamle
626-nøgle adskillige gange, uden at opleve problemet. Så mon ikke det
blot er en gadget til et ikke-eksisterende behov? Hvis det derimod var
fjernbetjeningen...

Fra : JL

Dato : 05-05-08 13:09

On 5 Maj, 16:13, Henning < @> wrote:
> [...]
> 626-nøgle adskillige gange, uden at opleve problemet. Så mon ikke det
> blot er en gadget til et ikke-eksisterende behov? Hvis det derimod var

I tørdragten er det heller ikke noget problem med fjernbetjeningen..

mvh
Jonas

Fra : anders

Dato : 05-05-08 13:35

On May 5, 9:08 pm, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> I tørdragten er det heller ikke noget problem med fjernbetjeningen..

Med en Kadett fra 1991 er det heller ikke noget problem

mvh
Anders

Fra : Søren Arnvig

Dato : 05-05-08 21:23

"Lars Skov" <l@rsskov.dk> skrev i en meddelelse
>Hejsa
>
>Lige en anbefaling uden reklame...

Hvad er en anbefaling andet en reklame ?

> [...]
>i stand til at lave 'døde' bilnøgler til at tage med under vandet. Så
>kan du låse den rigtige med startspærre inde i bilen så chippen ikke

Sådanne nøgler kan man få lavet i stort set enhver nøgle og hælebar.
Ingen grund til at reklamere for et specifik forretning

Søren Arnvig

Fra : Niels-Jørgen

Dato : 06-05-08 07:22

Hej Lars

Fin ide.
Jeg var nede i den lokale hælebar i går, og få lavet en "dummy nøgle" uden
fjernbetj. og startspærre - så den rigtige kan blive liggende skjult i
bilen.
Selvfølgelig er det mest relevant for os med nyere biler (efter sidst i ´80
erne), der er udstyet med startspære

Mvh
Niels-Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 09:25

Hejsa.

Fin iden med en nøgle uden elektronik.
Vi har løst problemet ved at købe en lille (3x7x10 cm) tryk- og vandtæt
opbevaringsboks, til små kr. 200,-
Passer fint til nøglen og kan lige være i en lomme.
Boksen er neongul og derfor også let at finde, hvis den skulle blive tabt.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Lars Skov

Dato : 06-05-08 01:56

Hejsa

> Sådanne nøgler kan man få lavet i stort set enhver nøgle og hælebar.
> Ingen grund til at reklamere for et specifik forretning

Så har du været meget heldig, for jeg har været i RIGTIGT mange for at
høre om de kan lave nøgler til fx VW-group, og DK Låse service er den
eneste jeg har fundet endtil videre.

Det er korrekt at tørdragten er et fint sted til nøglen. Lige bortset
fra hvis der bliver lidt for vådt på indersiden. Så er det altså surt
ikke at kunne komme hjem uden hjælp fra Falck eller lignende. Og så
kommer udgiften til en ny nøgle med startspærre oven i (1000+ kr). En
'død' nøgle koster ca. 50,- (125,- for en VW-group).

Mvh
Lars Skov

Fra : Henrik

Dato : 06-05-08 14:09

Hvorfor låse bilen ? Udstyret er jo med i vandet - og hvem gider løbe
med konen mens hun venter i bilen :)

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-08 07:13

Venter i bilen??
Hallo, hun er sgu da med i vandet.
Vælg en anden, altså kone ikke bil.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-05-08 21:48

Lars Skov skrev:
> [...]
>
> De kan lave stort set alle nøgler. Både 'traditionelle' og de mere
> sikre fra VW-group. Jeg har selv fået lavet 2 forskellige og det

Hmm...
Jeg tænker at det er bedre at dykke i tørdragt

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 22:18

Og jeg sidder og griner lidt af de problemer , der er med dykning idag

Låsesmeden
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK