/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bremselængder for lastbiler ?
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-08 17:40

Hej

Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
prøver jeg lige i en ny tråd.
Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?

Mvh. Jan



 
 
Knut (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 17-05-08 18:25


"Jan" <Spørg i gruppen> wrote in message
news:482f0a60$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
> prøver jeg lige i en ny tråd.
> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>

Kan en lastbil overhovedet bremse?

Knut



Folmer Rasmussen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-05-08 18:33

On Sat, 17 May 2008 19:25:11 +0200, "Knut" <engodmailadresse@mail.dk>
wrote:

>
>"Jan" <Spørg i gruppen> wrote in message
>news:482f0a60$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>>
>> Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
>> prøver jeg lige i en ny tråd.
>> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>>
>
>Kan en lastbil overhovedet bremse?

>--

Hvis du tager dig sammen, kan det godt være at du kan blive en anelse
mere dum at høre på, men det vil kræve en stor indsats.

--

Venlig hilsen
Folmer
Hjernedød morder.

Knut (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 17-05-08 21:41


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:rj5u24t0fqnt031kjo30g9j5sf1cmcd9im@4ax.com...
> On Sat, 17 May 2008 19:25:11 +0200, "Knut" <engodmailadresse@mail.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Jan" <Spørg i gruppen> wrote in message
>>news:482f0a60$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hej
>>>
>>> Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så
>>> nu
>>> prøver jeg lige i en ny tråd.
>>> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>>>
>>
>>Kan en lastbil overhovedet bremse?
>
>>--
>
> Hvis du tager dig sammen, kan det godt være at du kan blive en anelse
> mere dum at høre på, men det vil kræve en stor indsats.
>
>

Jeg fik da aldrig svar på om en lastbil kan bremse?

Knut



Per Henneberg Kriste~ (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-05-08 08:59


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:rj5u24t0fqnt031kjo30g9j5sf1cmcd9im@4ax.com...

>>Kan en lastbil overhovedet bremse?

> Hvis du tager dig sammen, kan det godt være at du kan blive en anelse
> mere dum at høre på, men det vil kræve en stor indsats.

Det er ingen problem, Folmer. Følg ham i dk.videnskab.jura, så vil du se
dumhed ud over alle grænser.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Folmer Rasmussen (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-05-08 11:24

On Sun, 18 May 2008 09:59:04 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>news:rj5u24t0fqnt031kjo30g9j5sf1cmcd9im@4ax.com...
>
>>>Kan en lastbil overhovedet bremse?
>
>> Hvis du tager dig sammen, kan det godt være at du kan blive en anelse
>> mere dum at høre på, men det vil kræve en stor indsats.
>
>Det er ingen problem, Folmer. Følg ham i dk.videnskab.jura, så vil du se
>dumhed ud over alle grænser.

>--

Jeg kender så udemærket Knut og alle hans pseudonymer. Han er fanneme
ikke den hurtigste knallert på molen.

--

Venlig hilsen
Folmer
Hjernedød morder og tosse.

Knut (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 18-05-08 13:01


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:tq00349bq2fhmb17tdf5vm4a5rmf3fb40e@4ax.com...
> On Sun, 18 May 2008 09:59:04 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
> <phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>>news:rj5u24t0fqnt031kjo30g9j5sf1cmcd9im@4ax.com...
>>
>>>>Kan en lastbil overhovedet bremse?
>>
>>> Hvis du tager dig sammen, kan det godt være at du kan blive en anelse
>>> mere dum at høre på, men det vil kræve en stor indsats.
>>
>>Det er ingen problem, Folmer. Følg ham i dk.videnskab.jura, så vil du se
>>dumhed ud over alle grænser.
>

Det er nok også ca. 35 år siden jeg har kørt en knallert sidst - men du kan
da bare svare sagligt på spørgsmål frem for at blive personlig perfid.

Knut



Niels P Sønderskov (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 18-05-08 13:22

Knut skrev:

> Det er nok også ca. 35 år siden jeg har kørt en knallert sidst - men du kan
> da bare svare sagligt på spørgsmål frem for at blive personlig perfid.

Hvis du absolut vil udstille dine utilstrækkelige åndsevner, kunne du så
ikke stille et så latterligt spørgsmål i en selvstændig tråd? Der kunne
du så diskutere med ligestillede.

PS. Den *rigtige* dummernix, er det ikke Knud? Eller er det den samme nar?

--
Niels

Folmer Rasmussen (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-05-08 13:37

On Sun, 18 May 2008 14:00:49 +0200, "Knut" <engodmailadresse@mail.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
>news:tq00349bq2fhmb17tdf5vm4a5rmf3fb40e@4ax.com...
>> On Sun, 18 May 2008 09:59:04 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
>> <phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
>>
>>>
>>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>>>news:rj5u24t0fqnt031kjo30g9j5sf1cmcd9im@4ax.com...
>>>
>>>>>Kan en lastbil overhovedet bremse?
>>>
>>>> Hvis du tager dig sammen, kan det godt være at du kan blive en anelse
>>>> mere dum at høre på, men det vil kræve en stor indsats.
>>>
>>>Det er ingen problem, Folmer. Følg ham i dk.videnskab.jura, så vil du se
>>>dumhed ud over alle grænser.
>>
>
>Det er nok også ca. 35 år siden jeg har kørt en knallert sidst - men du kan
>da bare svare sagligt på spørgsmål frem for at blive personlig perfid.

>--

Når du stiller det spørgsmål på den måde, så har jeg en, naturligvis
forudindfattet, mening om hvad du vil bruge det til.

Det spørgsmål du stiller kan du få besvaret hver eneste dag ude i
trafikken, bare du åbner øjnene.

Hvis du nu havde formuleret det derhen, om lastbiler bremser bedre
eller dårligere end personbiler, så havde du flux fået et sagligt
svar.

Men det er ikke din stil, Knut (eller hvad du nu hedder i denne uge).

Hvad angår det personligt perfide, så har du stadig tilgode at jeg en
skønne dag bliver sur på dig. Så skal du se perfiditeter.

--

Venlig hilsen
Folmer
Hjernedød morder og tosse.

Knut (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 18-05-08 14:00


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:gc8034pe3ib7bmvpilrut2gj0u7r1p0rvs@4ax.com...
> On Sun, 18 May 2008 14:00:49 +0200, "Knut" <engodmailadresse@mail.dk>
> Hvad angår det personligt perfide, så har du stadig tilgode at jeg en
> skønne dag bliver sur på dig. Så skal du se perfiditeter.
>

Glæder mig allerede!



Niels P Sønderskov (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 18-05-08 14:59

Knut skrev:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> news:gc8034pe3ib7bmvpilrut2gj0u7r1p0rvs@4ax.com...
>> On Sun, 18 May 2008 14:00:49 +0200, "Knut" <engodmailadresse@mail.dk>
>> Hvad angår det personligt perfide, så har du stadig tilgode at jeg en
>> skønne dag bliver sur på dig. Så skal du se perfiditeter.
>>
>
> Glæder mig allerede!

Havde forlængst stillet diagnosen: Masochist. Det kan man jo ikke gøre
for, så vi kan kun være venlige så 'Knut' ikke bliver tilfredsstillet,
og 'han' vil snart være væk.

--
Niels

Folmer Rasmussen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-05-08 18:30

On Sat, 17 May 2008 18:40:14 +0200, "Jan" <Spørg i gruppen> wrote:

>Hej
>
>Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
>prøver jeg lige i en ny tråd.
>Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?

>--

Jamen det skyldes nok det faktum at det ikke er sådan noget man render
rundt og måler i tide og utide.

Det kan muligvis også hænge sammen med at en lastbil ikke bare er en
lastbil. Den kan have mange hjul og få hjul. den kan være tungt lastet
og den kan være tom. Den kan have forskellig dækmontering, lovlig, men
jeg vil tro at netop det betyder mere på en lastbil end på en
person-ditto. Den kan også være udstyret med retarder og motorbremse,
men behøver det ikke.

Jeg har aldrig i mit liv læst en prøvekørsel af en lastbil, hvor
bremselængden har været nævnt. Jeg har noteret mig at på det seneste
er man begyndt at skrive hvad f.eks. retarderen yder af såkaldte
bremse-hk.

Det eneste jeg véd med sikkerhed er, at den er længere om at bremse
ned fra en given hastighed end en personbil.

En anden ting som man tog med i betragtningerne i gamle dage, var
bremsernes reaktionstid. Det er slut med det efter indførelsen af
skivebremser.

Alt det må chaufføren tage højde for.

Et lille kuriosum fra de rigtigt gamle dage.

De to første lastbiler jeg kørte havde et såkaldt en-leder
trykluftbremsesystem. Det betød at nå man forbrugte bremseluft, blev
der ikke tilført nyt, så længe bremsen var aktiveret. Da skulle man
fanneme tænke sig om, når man skulle ned ad de lange bakker, og den
der med de lave gear var noget man tog alvorligt. I dag er det nærmest
ligemeget.

--

Venlig hilsen
Folmer
Hjernedød morder.

OZ3BTO (17-05-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 17-05-08 19:57


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:vj4u24lq6h3u1vqmvassep6aakj5jvl29n@4ax.com...
> On Sat, 17 May 2008 18:40:14 +0200, "Jan" <Spørg i gruppen> wrote:
>
> >Hej
> >
> >Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så
nu
> >prøver jeg lige i en ny tråd.
> >Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>
> >--
>
> Jamen det skyldes nok det faktum at det ikke er sådan noget man render
> rundt og måler i tide og utide.
>
> Det kan muligvis også hænge sammen med at en lastbil ikke bare er en
> lastbil. Den kan have mange hjul og få hjul. den kan være tungt lastet
> og den kan være tom. Den kan have forskellig dækmontering, lovlig, men
> jeg vil tro at netop det betyder mere på en lastbil end på en
> person-ditto. Den kan også være udstyret med retarder og motorbremse,
> men behøver det ikke.
>
> Jeg har aldrig i mit liv læst en prøvekørsel af en lastbil, hvor
> bremselængden har været nævnt. Jeg har noteret mig at på det seneste
> er man begyndt at skrive hvad f.eks. retarderen yder af såkaldte
> bremse-hk.
>
> Det eneste jeg véd med sikkerhed er, at den er længere om at bremse
> ned fra en given hastighed end en personbil.
>
> En anden ting som man tog med i betragtningerne i gamle dage, var
> bremsernes reaktionstid. Det er slut med det efter indførelsen af
> skivebremser.
>
> Alt det må chaufføren tage højde for.
>
> Et lille kuriosum fra de rigtigt gamle dage.
>
> De to første lastbiler jeg kørte havde et såkaldt en-leder
> trykluftbremsesystem. Det betød at nå man forbrugte bremseluft, blev
> der ikke tilført nyt, så længe bremsen var aktiveret. Da skulle man
> fanneme tænke sig om, når man skulle ned ad de lange bakker, og den
> der med de lave gear var noget man tog alvorligt. I dag er det nærmest
> ligemeget.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
> Hjernedød morder.


Fik lift hjem fra sydtyskland med en chauffør fra KEC i padborg.. En FH12

Den fik alt hva den ellers kunne trække op ad kassel bakkerne også fuld
motorbremse og retrader nedad og steg nærmest ikke i fart.. Ved dog ikke
hvor meget læs der var på men det var ihvertfald ikke tom vogn

Han brugte stortset ikke bremsen på vejen til padborg



Folmer Rasmussen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-05-08 20:05

On Sat, 17 May 2008 20:57:25 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:



>> De to første lastbiler jeg kørte havde et såkaldt en-leder
>> trykluftbremsesystem. Det betød at nå man forbrugte bremseluft, blev
>> der ikke tilført nyt, så længe bremsen var aktiveret. Da skulle man
>> fanneme tænke sig om, når man skulle ned ad de lange bakker, og den
>> der med de lave gear var noget man tog alvorligt. I dag er det nærmest
>> ligemeget.
>>
>> --
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>> Hjernedød morder.
>
>
>Fik lift hjem fra sydtyskland med en chauffør fra KEC i padborg.. En FH12
>
>Den fik alt hva den ellers kunne trække op ad kassel bakkerne også fuld
>motorbremse og retrader nedad og steg nærmest ikke i fart.. Ved dog ikke
>hvor meget læs der var på men det var ihvertfald ikke tom vogn
>
>Han brugte stortset ikke bremsen på vejen til padborg

>--

Nej, det er som regel ikke nødvendigt. Det er bare at kaste
arrangementet ud over kanten. Den holder selv styr på det.

--

Venlig hilsen
Folmer
Hjernedød morder og tosse.

Finn Guldmann (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-05-08 21:30

OZ3BTO skrev:
> Fik lift hjem fra sydtyskland med en chauffør fra KEC i padborg.. En FH12
> Den fik alt hva den ellers kunne trække op ad kassel bakkerne også fuld
> motorbremse og retrader nedad og steg nærmest ikke i fart.. Ved dog ikke
> hvor meget læs der var på men det var ihvertfald ikke tom vogn
> Han brugte stortset ikke bremsen på vejen til padborg
>
Jeg bruger bremserne så lidt at der kommer en fejlmelding på dem engang
imellem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Claus Frørup (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 17-05-08 18:30

Isang tao pinangalanan, "Jan" <Spørg i gruppen> nagsulat:

>Hej
>
>Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
>prøver jeg lige i en ny tråd.
>Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>
>Mvh. Jan
>

Der et par skemaer på denne side:
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19991/lovforslag_som_fremsat/L263.htm
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Folmer Rasmussen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-05-08 18:39

On Sat, 17 May 2008 19:29:40 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, "Jan" <Spørg i gruppen> nagsulat:
>
>>Hej
>>
>>Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
>>prøver jeg lige i en ny tråd.
>>Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>>
>>Mvh. Jan
>>
>
>Der et par skemaer på denne side:
>http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19991/lovforslag_som_fremsat/L263.htm

>--

Det fremgår ikke 100% tydeligt om det er lovens mindstekrav, eller
hvordan de er kommet frem til tallene, men de passer nok meget godt.

Skønsmæssigt vil jeg tro, at i hvert fald ved lavere hastigheder kan
det gøres kortere.

--

Venlig hilsen
Folmer
Hjernedød morder.

Claus Frørup (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 17-05-08 23:13

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>On Sat, 17 May 2008 19:29:40 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip
>>Der et par skemaer på denne side:
>>http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19991/lovforslag_som_fremsat/L263.htm
>

>Det fremgår ikke 100% tydeligt om det er lovens mindstekrav, eller
>hvordan de er kommet frem til tallene, men de passer nok meget godt.

Jeg synes de ligner et mindstekrav ret godt. Med min bus kan jeg i
hvert fald bremse en bid kortere end tabellerne angiver.
Jeg har været på endnu et udvidet køreteknisk kursus i den forgangne
uge, så jeg har fået opfrisket mine evner en tand eller to.

Sjovt nok faldt det endnu engang sammen med politiets kørekursus, så
vi måtte deles om banerne.......

Der er for resten noget sjovt ved de dersens panserbasser...
De kan skisme ikke begribe hvordan en bus kan overhale dem i svingene,
så man fik da næsten skræmt livet af en enkelt eller fem undervejs


>Skønsmæssigt vil jeg tro, at i hvert fald ved lavere hastigheder kan
>det gøres kortere.

Jeg er ret sikker på at det er mindstekrav.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Folmer Rasmussen (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-05-08 11:28

On Sun, 18 May 2008 00:12:32 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:
>
>>On Sat, 17 May 2008 19:29:40 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>>wrote:
>klip
>>>Der et par skemaer på denne side:
>>>http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19991/lovforslag_som_fremsat/L263.htm
>>
>
>>Det fremgår ikke 100% tydeligt om det er lovens mindstekrav, eller
>>hvordan de er kommet frem til tallene, men de passer nok meget godt.
>
>Jeg synes de ligner et mindstekrav ret godt. Med min bus kan jeg i
>hvert fald bremse en bid kortere end tabellerne angiver.

>--

Jeg er enig med dig.

>--

>Jeg har været på endnu et udvidet køreteknisk kursus i den forgangne
>uge, så jeg har fået opfrisket mine evner en tand eller to.

>--

Altid godt at få opfrisket evnerne. Det burde være obligatorisk for
alle.

>--

>Sjovt nok faldt det endnu engang sammen med politiets kørekursus, så
>vi måtte deles om banerne.......

>--

Åh herregud da.

>--

>Der er for resten noget sjovt ved de dersens panserbasser...
>De kan skisme ikke begribe hvordan en bus kan overhale dem i svingene,
>så man fik da næsten skræmt livet af en enkelt eller fem undervejs

>--

Nu er det lige før jeg gerne ville have været der.

>--

>>Skønsmæssigt vil jeg tro, at i hvert fald ved lavere hastigheder kan
>>det gøres kortere.
>
>Jeg er ret sikker på at det er mindstekrav.

>--

Tror jeg også.

--

Venlig hilsen
Folmer
Hjernedød morder og tosse.

Claus Frørup (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 18-05-08 17:37

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>On Sun, 18 May 2008 00:12:32 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip
>
>>Jeg har været på endnu et udvidet køreteknisk kursus i den forgangne
>>uge, så jeg har fået opfrisket mine evner en tand eller to.


>Altid godt at få opfrisket evnerne. Det burde være obligatorisk for
>alle.

Yes Sir. Og så er det også sjovt at finde grænserne.

klip
>
>>Der er for resten noget sjovt ved de dersens panserbasser...
>>De kan skisme ikke begribe hvordan en bus kan overhale dem i svingene,
>>så man fik da næsten skræmt livet af en enkelt eller fem undervejs
>


>Nu er det lige før jeg gerne ville have været der.

Så ville du have set mig danse ballet med bussen

Håndbremsevending 180 grader(i bakgear medens hjulene er blokeret),
slippe bremsen, køre lidt baglæns, dreje rattet, trække håndbremsen så
bussen drejer 180 grader (gearvælgeren i D medens hjulene er blokeret)
og så fortsætte den oprindelige kørselsretning.....

Det er eddermanemig svært og kræver oceaner af plads.

Efter 6 forsøg lykkedes det og jeg vandt en kop kaffe
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

alexbo (17-05-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 17-05-08 18:32


"Jan" <Spørg i gruppen> skrev

> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?

Den længst lovlige længde er 49,5 m og 62,5 m.

En lastbil med gode dæk og ABS skulle kunne klare det på 33m og 42m

mvh
Alex Christensen



Niels P Sønderskov (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 17-05-08 18:37

Jan skrev:

> Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
> prøver jeg lige i en ny tråd.
> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?

Det er da også et dumt spørgsmål, som man ikke kan svare på (selv
hjernedøde vil være i tvivl. Vi har lastbiler i alle mulige
størrelser, med og uden anhænger; med og uden læs. Hvad skal du bruge
det til?

--
Niels

Ukendt (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-08 18:42

On Sat, 17 May 2008 19:37:22 +0200, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Jan skrev:
>
>> Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så nu
>> prøver jeg lige i en ny tråd.
>> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>
>Det er da også et dumt spørgsmål, som man ikke kan svare på (selv
>hjernedøde vil være i tvivl. Vi har lastbiler i alle mulige
>størrelser, med og uden anhænger; med og uden læs. Hvad skal du bruge
>det til?

Det kunne jo være en overvejelse om, hvor tæt på man ønsker sådan en
tingest Men umiddelbart vil forskellen være ca 25% mellem 80 og 90
km/t simpelthen pga. almindelig matematik. Så 40 m ved 80 bliver 50 m
ved 90.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Ukendt (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-08 20:39


"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:482f17d8$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan skrev:
>
>> Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så
>> nu prøver jeg lige i en ny tråd.
>> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>
> Det er da også et dumt spørgsmål, som man ikke kan svare på (selv
> hjernedøde vil være i tvivl. Vi har lastbiler i alle mulige størrelser,
> med og uden anhænger; med og uden læs. Hvad skal du bruge det til?
>
> --
> Niels
Min matamatiklærer sagde en gang.
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar !

En ting er at jeg var nysgerrig. Selvfølgelig er jeg klar over at der er
forskel på størrelserne af lastbiler samt mange andre faktorer spiller ind.
Men som Ivan skriver, er det nu også meget rart at vide hvilken afstand man
ønske at have sådan en fætter på.

Mvh. Jan



Niels P Sønderskov (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 17-05-08 22:02

Jan skrev:

> Min matamatiklærer sagde en gang.
> Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar !
>
> En ting er at jeg var nysgerrig. Selvfølgelig er jeg klar over at der er
> forskel på størrelserne af lastbiler samt mange andre faktorer spiller ind.
> Men som Ivan skriver, er det nu også meget rart at vide hvilken afstand man
> ønske at have sådan en fætter på.

Selv det kunne du nok have regnet ud. Hvis du befinder dig foran
lastbilen er det ikke dit ansvar, og i modsætning til hvad du sommetider
kan se på amerikansk film, kan du altid køre fra såadn én, hvis du synes
den kommer for tæt på (eller kører du 2CV?).

Og det siger sig selv at når du kører bagefter den kan du roligt holde
normal afstand fordi den selvfølgelig bremser dårligere end din personbil.

Din /matamatiklærers/ rundkredspædagogik gælder ikke længere her i det
virkelige liv.

--
Niels

Ukendt (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-08 05:52


"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:482f47eb$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan skrev:
>
>> Min matamatiklærer sagde en gang.
>> Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar !
>>
>> En ting er at jeg var nysgerrig. Selvfølgelig er jeg klar over at der er
>> forskel på størrelserne af lastbiler samt mange andre faktorer spiller
>> ind.
>> Men som Ivan skriver, er det nu også meget rart at vide hvilken afstand
>> man ønske at have sådan en fætter på.
>
> Selv det kunne du nok have regnet ud. Hvis du befinder dig foran lastbilen
> er det ikke dit ansvar, og i modsætning til hvad du sommetider kan se på
> amerikansk film, kan du altid køre fra såadn én, hvis du synes den kommer
> for tæt på (eller kører du 2CV?).
>
Det er muligt at det ikke er mit ansvar hvis jeg ligger foran. Ansvaret vil
jeg egentlig s.... på, for hvis jeg skal lave en katastrofeopbremsning, hvis
jeg f.eks. kører med min campingvogn, er det f..... ikke ret sjovt at have
en lastbil liggende helt oppe i røven. Selv med campingvogn bremser jeg
meget bedre end en lastbil. Og ja jeg har prøvet det.

> Og det siger sig selv at når du kører bagefter den kan du roligt holde
> normal afstand fordi den selvfølgelig bremser dårligere end din personbil.
>
Det gør jeg selvfølgelig også !

> Din /matamatiklærers/ rundkredspædagogik gælder ikke længere her i det
> virkelige liv.
>
Det er som man tager det. Jeg syntes nu det passer meget godt af og til.

Mvh. Jan



Per Henneberg Kriste~ (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-05-08 09:07


"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:482f47eb$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Selv det kunne du nok have regnet ud. Hvis du befinder dig foran lastbilen
> er det ikke dit ansvar,

Og så skal man bare være ligeglad?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Niels P Sønderskov (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 18-05-08 11:15

Per Henneberg Kristensen skrev:
>
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:482f47eb$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Selv det kunne du nok have regnet ud. Hvis du befinder dig foran
>> lastbilen er det ikke dit ansvar,
>
> Og så skal man bare være ligeglad?

Som sagt (ikke citeret, og det er da også en måde at diskutere på) kan
han jo køre fra fjolset. Nu kommer det så lidt sent frem, at han ager
med husvogn, og det ville jeg da nok også være lidt beklemt ved med de
mange tumbe-truckere på vejen.

I den situation ville jeg formentlig komme til først at køre lidt
langsommere. Og så køre fra ham når han forsøgte at overhale. Selv om
man ikke må kan sommerhjemmet nok klare en midlertidig hastighedsforøgelse.

--
Niels

Per Henneberg Kriste~ (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-05-08 09:05


"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:482f17d8$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan skrev:
>
>> Jeg har prøvet at spørge i en tidligere tråd, men ikke fået et svar. Så
>> nu prøver jeg lige i en ny tråd.
>> Hvad er bremselængden for en lastbil med henholdsvis 80km/t og 90 km/t ?
>
> Det er da også et dumt spørgsmål, som man ikke kan svare på (selv
> hjernedøde vil være i tvivl.

De hjernedøde er nok dem der ikke spørger sig selv om det spørgsmål ;)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste