/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fords dieseler - noget skrammel..?
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 30-03-08 21:50

Jeg har læst om problemer med EGR-ventiler, huggende acceleration og slidte
dyser + meget andet, i forb. med Fords TDCi-motorer. Jeg kigger samtidig
efter en Mondeo TDCi fra 2005 - 2007, med max. ca. 75.000 km på bagen. Så
jeg er meget på vagt.

Er det noget skrammel de laver, eller er det kun 'mandags-biler' man hører
om..?

Er der forskel på problemerne med 115hk og130hk-udgaven? Jeg kigger
umiddelbart mest efter en 130hk-udgave pga. det højere moment, men har der
været færre problemer med 'den lille' med 115hk..?

Jeg kører ca. 45000km/år, og vil nok beholde bilen i ca. to år.

/Asger Ellekrog



 
 
Jesper Jacobsen (30-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 30-03-08 22:12

Asger Ellekrog skrev:
> Jeg har læst om problemer med EGR-ventiler, huggende acceleration og slidte
> dyser + meget andet, i forb. med Fords TDCi-motorer. Jeg kigger samtidig
> efter en Mondeo TDCi fra 2005 - 2007, med max. ca. 75.000 km på bagen. Så
> jeg er meget på vagt.
>
> Er det noget skrammel de laver, eller er det kun 'mandags-biler' man hører
> om..?
>
> Er der forskel på problemerne med 115hk og130hk-udgaven? Jeg kigger
> umiddelbart mest efter en 130hk-udgave pga. det højere moment, men har der
> været færre problemer med 'den lille' med 115hk..?
>
> Jeg kører ca. 45000km/år, og vil nok beholde bilen i ca. to år.
>
> /Asger Ellekrog
>
>

Du skal kigge efter en 2.0'er. De gamle 1.8'ere er en gammel Sierra
motor, der først er bygget om til diesel, og derefter er der sat
commonrail på den. Den har en tydelig turbotøven.

Jeg har en 1.8'er, men den ligger nu i en Focus fra '03. Jeg har ikke
oplevet de problemer du nævner, men på den anden side, så har jeg til
gengæld heller ikke kørt 10.000 km i den endnu. Jeg har købt den brugt
(med 233.000 på klokken) og blev helt vild med den måde den afleverer
sine kræfter på. Den turbotøven jeg nævnte, er simpelthen lækker at
mærke for mig, men andre vil fuldstændig afskrive bilen netop på grund
af den. Hvor længe jeg beholder min Focus ved jeg ikke, men planen er da
at beholde den i minimum 5 år. Nu er det jo ikke alt, der går efter
planen (og slet ikke i mit hus), så det kan jo være den bliver skiftet
hurtigere, men der er jo også mulighed for at beholde den længere.

Jesper


Asger Ellekrog (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 31-03-08 22:58


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:47f00219$0$99021
>
> Du skal kigge efter en 2.0'er. De gamle 1.8'ere er en gammel Sierra motor,
> der først er bygget om til diesel, og derefter er der sat commonrail på
> den. Den har en tydelig turbotøven.
>
> Jeg har en 1.8'er, men den ligger nu i en Focus fra '03. Jeg har ikke
> oplevet de problemer du nævner, men på den anden side, så har jeg til
> gengæld heller ikke kørt 10.000 km i den endnu. Jeg har købt den brugt
> (med 233.000 på klokken) og blev helt vild med den måde den afleverer sine
> kræfter på. Den turbotøven jeg nævnte, er simpelthen lækker at mærke for
> mig, men andre vil fuldstændig afskrive bilen netop på grund af den. Hvor
> længe jeg beholder min Focus ved jeg ikke, men planen er da at beholde den
> i minimum 5 år. Nu er det jo ikke alt, der går efter planen (og slet ikke
> i mit hus), så det kan jo være den bliver skiftet hurtigere, men der er jo
> også mulighed for at beholde den længere.
>
> Jesper

Takker for svaret!
Jeg vil nu også satse på en 2.0, men jeg synes bare, jeg har hørt om en del
uheldige oplevelser med TDCi'erne i det hele taget.



Klaus D. Mikkelsen (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-04-08 04:55

Asger Ellekrog skriver:
>
> Takker for svaret!
> Jeg vil nu også satse på en 2.0, men jeg synes bare, jeg har hørt om en del
> uheldige oplevelser med TDCi'erne i det hele taget.

Kender en del med 2 liter i Deo'en. De er vældigt tilfreds.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Asger Ellekrog (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 01-04-08 22:03


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:47F1B214.4C6A2224@du.kan.finde.den...
> Asger Ellekrog skriver:
>>
>> Takker for svaret!
>> Jeg vil nu også satse på en 2.0, men jeg synes bare, jeg har hørt om en
>> del
>> uheldige oplevelser med TDCi'erne i det hele taget.
>
> Kender en del med 2 liter i Deo'en. De er vældigt tilfreds.

Ja, der findes vel forhåbentlig også tilfredse ejere..! Kender da også een,
med en 115hk fra 2006. Han har dog ikke kørt så langt endnu. Jeg har bare
ikke så meget lyst til, at smide en masse penge efter en bil, og så få
problemer med den. Problemer som viser sig at være 'almindelig kendt' - for
alle andre end mig



"-> WM (02-04-2008)
Kommentar
Fra : "-> WM


Dato : 02-04-08 16:05

Om det er noget skrammel skal jeg ikke gøre mig til herre over.
Jeg har for et par måneder siden købt en mondeo 130 hk tdci, som også
hakkede en del.
Retur til forhandleren med den, og efter et par forsøg fandt værkstedet ud
af at der var tale om en utæt turboslange.

Men indtil værkstedet fandt fejlen, har jeg også læst alle de skrækscenarier
der står på nettet om mondeoen og dens hakkeri!
Og der er mange historier!

Efter turbo-slangen er skiftet har den kørt upåklagelig - selvfølgelig kan
det høres og svagt mærkes når klima-anlægget slår til og fra - men absolut
ikke generende.

Så jeg kan anbefale at købe en sådan model - og det er vel heller ikke uden
grund at den er udråbt til det bedste brugtvognskøb. (Læst på dr ttv i
sidste uge)

Slut herfra

mwm



"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@tv.dk> skrev i meddelelsen
news:47f2a31c$0$89176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:47F1B214.4C6A2224@du.kan.finde.den...
>> Asger Ellekrog skriver:
>>>
>>> Takker for svaret!
>>> Jeg vil nu også satse på en 2.0, men jeg synes bare, jeg har hørt om en
>>> del
>>> uheldige oplevelser med TDCi'erne i det hele taget.
>>
>> Kender en del med 2 liter i Deo'en. De er vældigt tilfreds.
>
> Ja, der findes vel forhåbentlig også tilfredse ejere..! Kender da også
> een, med en 115hk fra 2006. Han har dog ikke kørt så langt endnu. Jeg har
> bare ikke så meget lyst til, at smide en masse penge efter en bil, og så
> få problemer med den. Problemer som viser sig at være 'almindelig kendt' -
> for alle andre end mig
>
>


Frank Leegaard (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 02-04-08 18:07

> Om det er noget skrammel skal jeg ikke gøre mig til herre over.
> Jeg har for et par måneder siden købt en mondeo 130 hk tdci, som også
> hakkede en del.
> Retur til forhandleren med den, og efter et par forsøg fandt
> værkstedet ud af at der var tale om en utæt turboslange.
>
> Men indtil værkstedet fandt fejlen, har jeg også læst alle de
> skrækscenarier der står på nettet om mondeoen og dens hakkeri!
> Og der er mange historier!
>
> Efter turbo-slangen er skiftet har den kørt upåklagelig -
> selvfølgelig kan det høres og svagt mærkes når klima-anlægget slår
> til og fra - men absolut ikke generende.
>
> Så jeg kan anbefale at købe en sådan model - og det er vel heller
> ikke uden grund at den er udråbt til det bedste brugtvognskøb. (Læst
> på dr ttv i sidste uge)
>
> Slut herfra

Skyldes vel tildels lav brugtvognspris?

/F




"-> WM (02-04-2008)
Kommentar
Fra : "-> WM


Dato : 02-04-08 19:07

Ja sandsynligvis, men selvfølgelig også hvad man får for prisen.

Slut herfra mwm



"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:47f3bd2c$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Om det er noget skrammel skal jeg ikke gøre mig til herre over.
>> Jeg har for et par måneder siden købt en mondeo 130 hk tdci, som også
>> hakkede en del.
>> Retur til forhandleren med den, og efter et par forsøg fandt
>> værkstedet ud af at der var tale om en utæt turboslange.
>>
>> Men indtil værkstedet fandt fejlen, har jeg også læst alle de
>> skrækscenarier der står på nettet om mondeoen og dens hakkeri!
>> Og der er mange historier!
>>
>> Efter turbo-slangen er skiftet har den kørt upåklagelig -
>> selvfølgelig kan det høres og svagt mærkes når klima-anlægget slår
>> til og fra - men absolut ikke generende.
>>
>> Så jeg kan anbefale at købe en sådan model - og det er vel heller
>> ikke uden grund at den er udråbt til det bedste brugtvognskøb. (Læst
>> på dr ttv i sidste uge)
>>
>> Slut herfra
>
> Skyldes vel tildels lav brugtvognspris?
>
> /F
>
>


Asger Ellekrog (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 02-04-08 22:59


"-> WM <-" <loumicxxx@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47f3a083$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Om det er noget skrammel skal jeg ikke gøre mig til herre over.
> Jeg har for et par måneder siden købt en mondeo 130 hk tdci, som også
> hakkede en del.
> Retur til forhandleren med den, og efter et par forsøg fandt værkstedet ud
> af at der var tale om en utæt turboslange.
>
> Men indtil værkstedet fandt fejlen, har jeg også læst alle de
> skrækscenarier der står på nettet om mondeoen og dens hakkeri!
> Og der er mange historier!
>
> Efter turbo-slangen er skiftet har den kørt upåklagelig - selvfølgelig kan
> det høres og svagt mærkes når klima-anlægget slår til og fra - men absolut
> ikke generende.
>
> Så jeg kan anbefale at købe en sådan model - og det er vel heller ikke
> uden grund at den er udråbt til det bedste brugtvognskøb. (Læst på dr ttv
> i sidste uge)
>
> Slut herfra
>
> mwm

Ok! Takker for beretningen! Hvor langt havde den kørt, da du købte den?
Hvilken årgang? Ja, det kan ikke være uden grund, at Mondeo'erne er udråbt
som årets brugtvogn. Jeg kiggede nu også efter sådan een, før de fik den
titel...




Klaus D. Mikkelsen (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-08 05:44

Asger Ellekrog skriver:
>
> Ok! Takker for beretningen! Hvor langt havde den kørt, da du købte den?
> Hvilken årgang? Ja, det kan ikke være uden grund, at Mondeo'erne er udråbt
> som årets brugtvogn. Jeg kiggede nu også efter sådan een, før de fik den
> titel...

Årets brugtvogn er hovedageligt på grund af prisen. De har været solgt i
så store mængder til firmabrug med kæmpe rabatter at de er billige i
dag. Læg mærke til hvad FDM anbefaler - Octavia.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-04-08 07:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Årets brugtvogn er hovedageligt på grund af prisen. De har været
> solgt i så store mængder til firmabrug med kæmpe rabatter at de er
> billige i dag.

Sikke noget vrøvl - prisen er jo blot ét af argumenterne.

I 2007 var det Mazda 6, i 2006 var det Fabia - der var der ingen der mente
at det var pga. prisen.

/Brian



"-> WM (03-04-2008)
Kommentar
Fra : "-> WM


Dato : 03-04-08 06:00

Hej Asger

Mondeoen havde rundet 90.000 da jeg købte den, og det er årgang 2005

Slut mwm


"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@tv.dk> skrev i meddelelsen
news:47f4018e$0$89171$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "-> WM <-" <loumicxxx@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:47f3a083$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Om det er noget skrammel skal jeg ikke gøre mig til herre over.
>> Jeg har for et par måneder siden købt en mondeo 130 hk tdci, som også
>> hakkede en del.
>> Retur til forhandleren med den, og efter et par forsøg fandt værkstedet
>> ud af at der var tale om en utæt turboslange.
>>
>> Men indtil værkstedet fandt fejlen, har jeg også læst alle de
>> skrækscenarier der står på nettet om mondeoen og dens hakkeri!
>> Og der er mange historier!
>>
>> Efter turbo-slangen er skiftet har den kørt upåklagelig - selvfølgelig
>> kan det høres og svagt mærkes når klima-anlægget slår til og fra - men
>> absolut ikke generende.
>>
>> Så jeg kan anbefale at købe en sådan model - og det er vel heller ikke
>> uden grund at den er udråbt til det bedste brugtvognskøb. (Læst på dr ttv
>> i sidste uge)
>>
>> Slut herfra
>>
>> mwm
>
> Ok! Takker for beretningen! Hvor langt havde den kørt, da du købte den?
> Hvilken årgang? Ja, det kan ikke være uden grund, at Mondeo'erne er udråbt
> som årets brugtvogn. Jeg kiggede nu også efter sådan een, før de fik den
> titel...
>
>
>


Asger Ellekrog (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 03-04-08 12:02


"-> WM <-" <loumicxxx@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47f46440$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Asger
>
> Mondeoen havde rundet 90.000 da jeg købte den, og det er årgang 2005
>
> Slut mwm
>

Ok, det er i samme aldersgruppe jeg kigger, måske med en anelse færre
kilometer på klokken.



allan (03-04-2008)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 03-04-08 17:57

Gælder det kun Mondeo, eller har Focus C Max også disse problemer.

Jeg vil meget gerne have en 1,6 109 hk.

mvh

allan


--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -



Asger Ellekrog (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 03-04-08 20:40


"allan" <leneogallan@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:e%7Jj.58$D73.26@fe172.usenetserver.com...
> Gælder det kun Mondeo, eller har Focus C Max også disse problemer.
>
> Jeg vil meget gerne have en 1,6 109 hk.
>

1,6 og 109hk lyder umiddelbart som PSA's (Peugeot/Citroën) HDi. Jeg ved
Ford, Volvo og flere andre bruger den i forskellige modeller. Samme motor
ligger også i min nuværende Peugeot 407. Fremragende motor som imo., efter
to år og 86000 km, har kørt fuldstændig problemfrit. 1,6 lyder ikke af
meget, men den klarer arbejdet forbløffende godt, med sine 240nm (der
boostes til 260nm, hvis den får pedalen).

/Asger




Klaus D. Mikkelsen (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-08 21:46

"leneogallan@mail.dk" skriver:
>
> Gælder det kun Mondeo, eller har Focus C Max også disse problemer.
>
> Jeg vil meget gerne have en 1,6 109 hk.

Jeg har kørt i en 2006 model af den bil. Mage til svag motor skal man
lede længe efter.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Asger Ellekrog (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 03-04-08 22:34


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:47F5420D.CC4E1B50@du.kan.finde.den...
> "leneogallan@mail.dk" skriver:
>>
>> Gælder det kun Mondeo, eller har Focus C Max også disse problemer.
>>
>> Jeg vil meget gerne have en 1,6 109 hk.
>
> Jeg har kørt i en 2006 model af den bil. Mage til svag motor skal man
> lede længe efter.

Hehe - ok, det er så den stik modsatte opfattelse jeg har af motoren, hvis
det er den samme (PSA's) vi snakker om. Fair nok.



Klaus D. Mikkelsen (04-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-04-08 05:23

Asger Ellekrog skriver:
>
> Hehe - ok, det er så den stik modsatte opfattelse jeg har af motoren, hvis
> det er den samme (PSA's) vi snakker om. Fair nok.

Det er vidst meget afhængigt af, hvilken bil den sidder i. Netop i
Focus'en er der flere der oplever den som bovlam, mens den i en 307'er
virker fint.

Jeg har kørt en 407'er med 1,6'eren, der er den for lille og støjende.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste