MS Windows
briani 27239
SP3
Fra : Jane

Dato : 24-05-08 16:34

Virker SP3?
Eller skal jeg lade være med at installer den?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : simon

Dato : 24-05-08 16:51

Jane skrev:
> Virker SP3?
> Eller skal jeg lade være med at installer den?

Hej.
Du kan roligt installere den.
Hvis der er noget bagefter, der ikke virker,
kan du altid lave en systemgendannelse.
Jeg var ude for, at min laptops trådløse
netværk ikke virkede efter installationen
af sp3, så jeg måtte desværre lave en
systemgendannelse. Og herefter virkede min
trådløse forbindelse igen.
mvh
simon
--
http://erling-simonsen.dk

Fra : Jane

Dato : 24-05-08 17:22

simon <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote in news:48383977$0$15888
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

Hvis man laver en systemgendannelse, så forsvinder SP3 vel, eller hvad??

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ole C

Dato : 24-05-08 17:38

Jane skrev blandt andet:

> Hvis man laver en systemgendannelse, så forsvinder SP3 vel, eller
> hvad??

Den kan også simpelthen af-installeres under Kontrolpanel>Tilføj og
fjern programmer.

--
vh
Ole C

Fra : Jane

Dato : 24-05-08 17:57

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in news:4838446a$0$90268$14726298
@news.sunsite.dk:

Jammmmmen så er SP3 jo væk, hvorfor anbefaler du så at jeg skal installere
den?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-05-08 18:08

Jane skrev:

>Jammmmmen så er SP3 jo væk, hvorfor anbefaler du så at jeg skal installere
>den?

Sikkert fordi at du skriver om at den forsvinder ved en systemgendannelse.

Men du kan jo altid lave et nyt systemgendannelsespunkt efter at sp3 er
installeret, så forsvinder den ikke igen ved systemgendannelse.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 24-05-08 19:01

Jane skrev blandt andet:

> Jammmmmen så er SP3 jo væk, hvorfor anbefaler du så at jeg skal
> installere den?

Det gør jeg heller ikke.
Men du spurgte i dit oprindelige indlæg om du skulle installere SP3
eller lade være.
Vi er så nogle, der venligt fortæller dig at der ikke er nogen risiko
ved at prøve, da den nemt kan fjernes igen.

--
vh
Ole C

Fra : simon

Dato : 24-05-08 18:11

Jane skrev:
> simon <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote in news:48383977$0$15888
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> Hvis man laver en systemgendannelse, så forsvinder SP3 vel, eller hvad??
Ja.
/simon

Fra : Jane

Dato : 24-05-08 18:55

simon <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote in news:48384c3f$0$15900
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

Jeg spørger om SP3 er ok at installere, men får de mest besynderlige svar :
(

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ole C

Dato : 24-05-08 19:03

Jane skrev blandt andet:

> Jeg spørger om SP3 er ok at installere, men får de mest besynderlige
> svar : (

Hvis du synes svarene er så besynderlige, så prøv at rette spørgsmålet
til Microsoft

--
vh
Ole C

Fra : simon

Dato : 24-05-08 19:17

Jane skrev:
> simon <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote in news:48384c3f$0$15900
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> Jeg spørger om SP3 er ok at installere, men får de mest besynderlige svar :
> (

Hej Jane.

Normalt installerer man en servicepack for at få opdateret
sin pc med de sidste nye filer.
Normalt er det ikke noget problem.
Men hvis noget af den hardware eller software, der inden
installeringen af sp3 fungerer ok - efter installeringen
af sp3 - IKKE fungerer som det skal, SÅ KAN man afinstallere
sp3 igen - så simpelt er det.
Jeg ved ikke om det er så besynderligt?
mvh
simon

Fra : Jane

Dato : 25-05-08 16:53

simon <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote in

Jammen , det var da det svar jeg søgte, tak skal du have :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-05-08 14:02

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> Hvis man laver en systemgendannelse, så forsvinder SP3 vel, eller

Jeg installerede SP3 igår, og kunne ikke starte maskinen igen, det er en
HP med AMD processor, skulle ud i recovery consol og i en comandoprompt
skrive "disable intelppm" men nu virker det igen 7-9-13. Det gav sved på
panden og god brug af U.B.D. til at redde det der reddes kunne hvis nu
det hele gik galt. Men det lykkedes da. Ingen Intel drivere til AMD
udstyr.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ivar

Dato : 24-05-08 19:23

Jane skrev:

> Eller skal jeg lade være med at installer den?

http://download.microsoft.com/download/6/8/7/687484ed-8174-496d-8db9-f02b40c12982/Overview%20of%20Windows%20XP%20Service%20Pack%203.pdf
Hvis der ikke er noget du mangler, af det der er med, er
der ingen grund til at installere den. Men mange vil nok gøre det
alligevel.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Jane

Dato : 25-05-08 16:54

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in

Ok.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-05-08 20:24

"Jane" skrev i en meddelelse
> Virker SP3?

Ja - men som med alle andre SP så er det primært en samlet pakke med
alle opdateringer siden sidste SP, så hvis din PC er fuldt opdateret med
alle opdateringer, så vil du ikke vinde meget ved det - men den skader
heller ikke......

Jan

Fra : Jane

Dato : 25-05-08 16:55

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in news:48386b56$0$90267$14726298
@news.sunsite.dk:

Har bare læst at computeren starter og slukker hurtigere med SP3, derfor
jeg spurgte.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-05-08 22:13

Hej Jane, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Har bare læst at computeren starter og slukker hurtigere med SP3,
> derfor jeg spurgte.

Der var et eller andet større pc-blad, der testede den lige før den
blev frigivet. De målte den til at starte små 20% hurtigere end SP2.

*Hvis* den gør, er det i hvert fald ikke noget, som man at dømme efter
diverse indlæg her samt min egen erfaring bemærker. Måske lige så ofte
eller oftere det modsatte.

Men personlig er jeg altid lykkelig, når jeg installerer noget
Microsoftware og det ikke er klart negativt

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : mogens

Dato : 24-05-08 17:48

>Jeg spørger om SP3 er ok at installere, men får de mest besynderlige svar :(

Det må man sige..

> [...]
>installeringen af sp3 fungerer ok - efter installeringen
>af sp3 - IKKE fungerer som det skal, SÅ KAN man afinstallere

Nej, det ville det ikke have været hvis samme forfatter ikke havde
skrevet følgende indlæg:

>Ja.
>/simon

Jeg har da ligegodt aldrig hørt om at en systemgendannelse kunne
fjerne en Service Pack. Det er muligt at den kan tilbagestille nogle
indstillinger, men rub og stub? Næppe! Det lyder snarere som en sikker
vej til at få et dårligt system (Windows).

> [...]
>alle opdateringer siden sidste SP, så hvis din PC er fuldt opdateret med
>alle opdateringer, så vil du ikke vinde meget ved det - men den skader

Det lyder meget rigtigt, men der er altså også nogle ændringer af
Windows XP selv - de er bare skjulte for den almindelige bruger.

Så det korte af det lange er at der ikke skulle være noget i vejen for
at installere SP3 - den virker fint her, og jeg har ikke hørt om nogle
alvorlige hindringer.

Hilsen Mogens

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-05-08 09:28

"mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>indstillinger, men rub og stub? Næppe! Det lyder snarere som en sikker
>vej til at få et dårligt system (Windows).

Så blev du sørme også klogere i dag
http://support.microsoft.com/kb/950249 (engelsk)
Se metode 3

Fra : mogens

Dato : 25-05-08 08:52

>Så blev du sørme også klogere i dag

Jamen det var søreme da dejligt og så kunne du tilmed få lejlighed til
at hovere - så kan livet ikke blive meget større - tillykke med det.

Jeg synes stadig det lyder som en tvivlsom metode - jeg ved godt at
Microsoft har højere tanker om deres produkt, men vi er jo nogle som
har erfaring med at bruge det, og den siger nej til bemeldte metode.

Hilsen Mogens

Fra : Ole C

Dato : 25-05-08 16:24

mogens skrev blandt andet:

> Jeg synes stadig det lyder som en tvivlsom metode - jeg ved godt at
> Microsoft har højere tanker om deres produkt, men vi er jo nogle som
> har erfaring med at bruge det, og den siger nej til bemeldte metode.

Så må det være nemt for dig at dokumentere, at dine erfaringer er mere
korrekte end Microsofts support.

--
vh
Ole C

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-05-08 16:28

>Jamen det var søreme da dejligt og så kunne du tilmed få lejlighed til
>at hovere - så kan livet ikke blive meget større - tillykke med det.

ja jeg er evig lykkelig nu

>Jeg synes stadig det lyder som en tvivlsom metode - jeg ved godt at
>Microsoft har højere tanker om deres produkt, men vi er jo nogle som
>har erfaring med at bruge det, og den siger nej til bemeldte metode.

Man kan så undre sig over hvor meget erfaring du har med at bruge den
metode, når du tidligere på dagen ikke var klar over det var muligt.. men
det er ikke noget jeg vil ødelægge min lykkelige dag ved at spekulere over.

Fra : Jens

Dato : 25-05-08 18:27

> Virker SP3?
> Eller skal jeg lade være med at installer den?
>
> --
> Venlig hilsen
> Jane

Skift til Vista, det virker bare

Fra : Ivar

Dato : 25-05-08 21:39

Jens skrev:

> Skift til Vista, det virker bare

LOL

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-05-08 19:33

Jens wrote:
> Skift til Vista, det virker bare

Jeg går ud fra at det var ment som dagens vits

Men bortset fra det - så ja - så længe man har nyere hardware og nyere
programmer, så virker Vista fint......

Så skal man bare fjerne det værste "lir" - så er den da OK......

Jan (der skiftede tilbage til XP efter en måned "på Vista" pga for meget
bøvl med gammel hardware og gamle programmer)

--
Signatur ude af drift

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-05-08 19:35

Jan Vestergaard skrev:

>Så skal man bare fjerne det værste "lir" - så er den da OK.

Ligesom med XP

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : S. Poulsen

Dato : 25-05-08 20:04

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> Virker SP3?
> Eller skal jeg lade være med at installer den?

Bruger du Windows update så er der ikke meget i SP3 som du ikke har
og det du ikke har vil du ikke savne.

Så i betragtning af alle de problemer man hører om så glem den.

Fra : mogens

Dato : 26-05-08 16:00

>Så må det være nemt for dig at dokumentere, at dine erfaringer er mere
>korrekte end Microsofts support.

Vær nu ikke så krakilsk: Jeg skriver jo netop, som du også selv
anfører *erfaring*. Det er jo nærmest pr. definition noget der ikke
kan dokumenteres. Hvad tror du ellers ordet erfaring betyder?
Min erfaring går på at Windows XP (og andre) ikke er så
selvopretholdende som Microsoft gerne vil bilde os, og sikkert også
sig selv, ind.

> [...]
>det er ikke noget jeg vil ødelægge min lykkelige dag ved at spekulere over.

Jamen, så skal jeg da gerne tænke for dig: Erfaring kommer af omgang
med noget og ikke af tilegnelse af sikker viden gennem læsning af
dokumentation! (Se ovenfor) Desuden skriver jeg jo at jeg ikke har
hørt om at metoden med systemgendannelse er gangbar, og netop ikke at
jeg skulle have erfaring med at anvende metoden! Det synes jeg godt at
du kunne have læst!

PS. Man bliver altså ikke ulykkelig af at spekulere. Men i praksis er
man nok nødt til at være åben over for at verden er større end een
selv; at man kunne have taget fejl - ellers kan jeg godt forstå hvis
du har erfaring med hovedpine. Så op med humøret og på'en igen!

Hilsen Mogens

Fra : Ole C

Dato : 27-05-08 10:02

mogens skrev blandt andet:

> [...]
> Min erfaring går på at Windows XP (og andre) ikke er så
> selvopretholdende som Microsoft gerne vil bilde os, og sikkert også

Microsoft siger at man kan fjerne SP3 med Systemgendannelse - og du
siger at det ikke er rigtigt.
Det er da ellers meget konkret og burde ikke være et problem for dig at
dokumentere.

--
vh
Ole C

Fra : mogens

Dato : 27-05-08 10:23

>Microsoft siger at man kan fjerne SP3 med Systemgendannelse - og du
>siger at det ikke er rigtigt.
>Det er da ellers meget konkret og burde ikke være et problem for dig at
>dokumentere.

Nu kunne jeg godt tænke mig at du rent faktisk læste hvad jeg har
skrevet: At jeg bestemt afstår fra at dokumentere, da jeg henviser til
min erfaring. At jeg ikke påstår at metoden med systemgendannelse ikke
virker, men at jeg blot ikke kan anbefale den, fordi jeg ikke tror på
dens validitet - på trods af at Microsoft siger noget andet.

Hilsen Mogens

Fra : Ole C

Dato : 27-05-08 21:34

mogens skrev blandt andet:

> Nu kunne jeg godt tænke mig at du rent faktisk læste hvad jeg har
> skrevet:

Ih, jeg har skam læst hvad du skriver.

> At jeg bestemt afstår fra at dokumentere, da jeg henviser til
> min erfaring.

Og din erfaring har ikke udmøntet sig i resultater, der kan
dokumenteres?

> At jeg ikke påstår at metoden med systemgendannelse ikke
> virker, men at jeg blot ikke kan anbefale den, fordi jeg ikke tror på
> dens validitet - på trods af at Microsoft siger noget andet.

Metoden virker altså - men du tror ikke på dens validitet.
Hvilken betydning mon du lægger i ordet "validitet"?

--
vh
Ole C

Fra : mogens

Dato : 28-05-08 09:37

Slå det op.
M.

Fra : Ole C

Dato : 28-05-08 20:46

mogens skrev blandt andet:

> Slå det op.
> M.

Jeg kender godt betydningen - i modsætning til dig....

--
vh
Ole C