MS Windows
briani 27239
Harddiske og placering af OS
Fra : Benny

Dato : 24-05-08 14:12

Jeg har lige haft virus på min stationære computer og det endte med en
formatering af begge harddiske og nu kommer mit problem.

jeg køre med 2 OS. Vista og XP på hver sin harddisk, men jeg kan ikke få dem
ind på rigtige harddisk.

jeg ønsker at Vista ligger på min 160 Gb harddisk og XP på min 320Gb
harddisk.
jeg ønsker også at XP bliver drev C. og Vista på D:

Jeg har nu denne opsætning
XP på 160Gb og på drev D:
Vista på 320Gb og på drev C:

Er der nogen som jeg den rigtige måde at installere styrsystemerne? Jeg vil
gor formatere harddiskene igen, hvis det er nødvendigt.

Hilsen
Benny

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-05-08 00:28

Sæt din 160GB disk til at være Master og din 320GB til at være Slave.
(der står på harddiskene hvordan jumperne skal sidde).
Formater begge drev og installer først XP og derefter Vista.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : T.

Dato : 25-05-08 11:43

> [...]
> (der står på harddiskene hvordan jumperne skal sidde).
> Formater begge drev og installer først XP og derefter Vista.

Det er af ren nysgerrighed jeg spørger om dette her:

Hvorfor har man 2 styre systemer på en pc?
Er der nogen fordel ved dette?

Hilsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-05-08 13:47

T. skrev:

> Hvorfor har man 2 styre systemer på en pc?

Man kan sagtens have flere end to styresystemer installeret.
Her nogle grunde til at have flere styresystemer
installeret, men der findes selvfølgelig flere andre grunde:

Der kan være nogle programmer, der kan køre under ét
styressytem, men som ikke kan køre under et andet.

Man kan ønske at teste et styresystem, inden man skifter fra
sit nuværende styresystem.

Man kan have et styresystem, som bruges til test af
programmer, uden man får griset sit almindelige styresystem til.

Man kan foretrække ét styresystem, men være nødt til at
skulle bruge et andet styresystem i forbindelse med arbejde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via

Fra : T.

Dato : 25-05-08 16:45

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle

Tak

hilsen

Fra : Frandsen

Dato : 27-05-08 09:24

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvorfor har man 2 styre systemer på en pc?
> Er der nogen fordel ved dette?

Jeg er ved at samle en ny pc, og den skal også mindst have XP og Vista. Jeg
beholder XP'en, da jeg endnu ikke har spil, der er lavet til DX10, og de
kører simpelthen hurtigere på XP. Jeg beholder XP'en, da jeg har "lidt
ældre" hardware, der ikke er understøttet i Vista, og producenter har ingen
planer om en driver til Vista. Jeg skal også have Vista, da det trods alt er
det nye og det næste. Jeg skal have Vista, da spil på et tidspunkt vil kræve
DX10, og på et eller andet tidspunkt, kommer der et styke hardware, som jeg
absolut skal have, men det kræver Vista

Tænker på, at jeg også skal have en Ubuntu kørende.

Fra : T.

Dato : 27-05-08 21:10

"Frandsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> [...]
> styke hardware, som jeg absolut skal have, men det kræver Vista
>
> Tænker på, at jeg også skal have en Ubuntu kørende.

Ubuntu så står jeg helt af, har aldrig hørt om det.

hilsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-05-08 23:00

T. wrote:
> Ubuntu så står jeg helt af, har aldrig hørt om det.

http://www.ubuntu.com/

Et reelt alternativ til Windows og MacOS.

Fra : Benny

Dato : 28-05-08 01:31

Du har lige sat ord på mine grunde til, at have både XP og Vista på samme
computer. jeg har spil, som ikke kan på. jeg har nu affundet med at XP er på
drev D: og Vista på drev C:
Benny