MS Windows
briani 27239
Blu-Ray og overvågning
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 09:59

Jeg er ny Vistaejer og glad for den. Især kan den imodsætning til min Mac
afspille både Blu-Ray og HD-DVD film. Det er en "awesome" oplevelse.
I grunden mærkeligt at Apple er på bar bund med denne afspilning. De har i
hele verden intet afspillerprogram til Blu-Ray!?
Mærkeligt fordi Apple er med i "Board of Directors" på Blu-Ray
projektet!Alligevel er ingen af deres maskiner udstyret med Blu-Ray!?

Som et modstykke var MS hovedstøtten i HD-DVD projektet! Alligevel er det
dem der kan afspille Blu-Ray!? Verden er et modsætningsfyldt sted.))
Men så måtte de tage konsekvensen! Min nyanskaffelse blev en Vistamaskine.
Ingen grund til at sakke bagud. Vi skal være helt fremme i skoene.
POLIZEI!
Men så møder jeg noget nyt indenfor intern overvågning som jeg gerne vil
spørge ind til:
Jeg afprøver Bittorrent og snupper lige et program fra Pirate Bay. Bitlord
downloader programmet, jeg trykker på åben folder -og!!-programmet er væk.
Folderen er tom!))
BitLord viser at det skulle være der, men Stifinder viser at det er det skam
ikke. Efter ydeligere undersøgelser finder jeg ud af at det er havnet i en
slags ingenmandsland, en folder der ikke har nogen sti og som man ikke kan
eksportere noget fra!
Filsystemet er kontrolleret og der er ingen fejl.

Kender nogen noget til fænomenet? Hvilken funktion fjerner "Det lyssky
program?" Kan man gøre noget ved det, andet end at sidde med en glorie om
hovedet med foldede hænder og sige "Ja mor!-Nej mor! Det skal jeg nok
mor!"))

Hilsen
jens

Fra : Max

Dato : 23-05-08 10:48

Hej Jens

> [...]
> program?" Kan man gøre noget ved det, andet end at sidde med en
> glorie om hovedet med foldede hænder og sige "Ja mor!-Nej mor! Det

Kan det være noget med at slå "vis skjulte filer" til i mappe indstillinger
?

--
Mvh Max

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 11:36

Nej! De bliver fjernet og placeret i en mappe med adressen:
C:\Users\Lyrik(brugernavnet)\AppData\Local\VirtualStore\--her har mapperne
intet navn! Men når man har musen over kan man se at en af de navnløse
mapper hedder "Program Files" Mappen fylder 11,4 Gigabyte på min maskine.

Her ser jeg navne på programmer. En af dem er "Videolan" altså VLC
Mediaplayers hjemsted. Her ser jeg til min overraskelse at der ligger en
videofil uden "efternavn på over 8 Gigabyte. det er jo det rene fyld, så jeg
sletter den. Det kan jeg godt.
Det kan jo naturligvis være en inkompatibilitet fra BitLord programmet. men
hvad bliver denne Virtuelle folder brugt til? Og hvad kan man slette fra den
for at skaffe plads?

Fra : Vidal

Dato : 23-05-08 11:48

Jens "Lyrik" Bech skrev:

> [...]
> program?" Kan man gøre noget ved det, andet end at sidde med en glorie
> om hovedet med foldede hænder og sige "Ja mor!-Nej mor! Det skal jeg nok

Prøv at se:

http://www.eksperten.dk/spm/761863?Esession=efdbcbc17f5a065c8800e4284e225a27

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 12:06

--
Regards Jens "Lyrik" Bech
"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at se:
>
> http://www.eksperten.dk/spm/761863?Esession=efdbcbc17f5a065c8800e4284e225a27

Det kan jeg ikke Villy! Jeg får svaret fra Vistas IE:
Fejlen (HTTP 403 - forbudt) betyder, at Internet Explorer kunne oprette
forbindelse til webstedet, men programmet har ikke tilladelse til at vise
websiden.

Det gælder også http://www.eksperten.dk/ samme svar!

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 12:13

Nu stiger kunsten! Jeg downloadede Firefox og vupti kunne siden vises!
Derefter prøvede jeg igen med IE og vupti!)) Nu kunne den pludselig OGSÅ
vise siden! Den skulle jo ikke stå i skyggen af Firefox-vel?))

--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Fra : Vidal

Dato : 23-05-08 12:16

Jens "Lyrik" Bech skrev:

Tilbage til fortiden: XP!

-----------
http://www.eksperten.dk/spm/761863?Esession=efdbcbc17f5a065c8800e4284e225a27

Vista og BitLord

Hej

Ja jeg har så fået Vista, mit problem er så at når jeg downloader en fil
via BitLord så kan jeg ikke se filen. Hverken når jeg går ind i mappen
via BitLord, eller følger stien C:\programmer\BitLord\Downloads.
Har måske fundet løsningen via dette her:

http://forums.torrentspy.com/archive/index.php?t-31900.html

Men hvordan får jeg sat det op ?

-------------

Desværre er torrentlinket dødt, men det ser ud til,
der er folk på nettet, der kender problemet.

På Bitlord skriver de:

Which platforms does BitLord support?
Windows only (Windows 98/ME/2000/XP/2003). It supports unicode in
Windows 2000/XP and ICS/ICF, UPnP in Windows XP. Users of other
platforms are recommended to try out Azureus - written in Java.

Altså ikke Vista

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 12:27

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Jens "Lyrik" Bech skrev:
>

> Tilbage til fortiden: XP!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Naaaarj! Villy for pokker! Den er bare alt for sej den Vista! Det er
jo som at sidde i cockpit på den nye amerikanske starfighter!
XP var grunden til at jeg skiftede til Mac! Vista er grunden til at jeg er
tilbage!

Man skal jo bare finde et torrentprogram som passer til Vista. Kan nogen
anbefale et som virker? helst uden at man skal rode med portadresser og
lignende-Det var det der var det gode ved Bitlord. Den kunne selv finde
nettet!

> [...]
> 2000/XP and ICS/ICF, UPnP in Windows XP. Users of other platforms are
> recommended to try out Azureus - written in Java.

Nå så er der jo en plausibel forklaring. tak for foreløbig hjælp Villy!.-)

Hilsen fra jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-05-08 23:24

"Jens "Lyrik" Bech" <> skrev i meddelelsen

> [...]
> jo som at sidde i cockpit på den nye amerikanske starfighter!
> XP var grunden til at jeg skiftede til Mac! Vista er grunden til at jeg er

Du er en mærkelig mand Jens. Sådan, som du råbte op om XP og så kommer
du sandelig og lovpriser et stykke skod software som Vista.
Som du ser er jeg ikke tilfreds med min og overvejer meget at nedgradere.

> [...]
> anbefale et som virker? helst uden at man skal rode med portadresser og
> lignende-Det var det der var det gode ved Bitlord. Den kunne selv finde

Et torrentprogram der med garenti virker under Vista:
http://www.utorrent.com/

mvh
Henning

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 24-05-08 10:13

Forrige:
"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Som du ser er jeg ikke tilfreds med min og overvejer meget at nedgradere.
> Et torrentprogram der med garenti virker under Vista:

Hvem er mærkelig Henning?)= Se her hvad du skrev i juli 2007:

"Kan man i det hele taget købe en ny bærbar pc med en preinstalleret
WinXP længere? Det løb mener jeg er kørt."

Nu har jeg læst alle dine indlæg og jeg kan ikke finde et eneste hvor du er
utilfreds og vil nedgradere.))
Men iøvrigt har du ret. Jeg er en mærkelig mand.
En af mærkelighederne er at jeg justerer holdning til PC ihvertfald hver
tredie måned.
Teknologien skifter-og så skifter jeg holdning. Det kan de fleste ikke
eftergøre mig. Du har en maskine fra 2002(ifølge et af dine indlæg). Her kan
man godt forstå at det går skidt med Vista.
Første gang jeg prøvede den var den i beta og maskinen var en bærbar ACER
med en Celeron på omkring 2,8 Ghtz.
Konklusionen var at den var for tung en byrde for maskinen.. XP var at
foretrække.
Nu sidder jeg ved en 2,1 Ghtz Core 2 Duo med 3 GRam. Vista 32 bit kører som
en drøm. Så første gang priste jeg XP, nu priser jeg Vista. Det er fordi
hardwaren er kommet på omgangshøjde med Vista.
Der er et langt bedre sikkerhedsniveau, sammenligneligt med Mac og Linux i
min opfattelse.

Du kan jo justere skønhed/effektivitet i systemopsætning. Og på Piratbay
findes en hackerskrællet version-let som bare fanden! Hvis den er der
endnu altså?(jeg har ikke prøvet den) Og så kan Vista hjælpe brugeren på
højt niveau. Jeg satte et Mac Eyetv USB-modul i Vista for sjov.
Vista identificerede den som Hauppauge WinTv HVR 900 og henviste mig til den
korrekte Hauppauge side for en driver! Det var samme hardware! Og man kunne
se det på billederne. De var identiske.

Venlig hilsen og tak for anbefalingen af utorrent. jeg ser frem til at prøve
den.

PS. 2002 hardware hører sammen med XP. Eller bedre Win 2000.

Hilsen og nyd solskinnet
Jens