MS Windows
briani 27239
Vista problem ??
Fra : frank

Dato : 18-05-08 12:33

Hej. Med et Vista Home Premium har jeg et problem på min stationære Acer
PC.

Jeg har forsøgt at hente et program ned fra nettet, det er i.f.m. min GPS -
programmet er NavigonFresh fra www.navigon.com

Jeg henter det, udpakker og installerer. Når jeg vil åbne programmet får jeg
en fejlmelding: "Unable to create directory" og: "Cannot create file
navigon\navigonfresh\settings\user.xml"

Men nu bliver det for mig endnu mærkeligere: Når jeg opretter en anden
bruger på den samme PC, kan jeg hente, installere og åbne programmet uden
problemer !!!

Jeg fik idéen til ovennævnte forsøg, fordi jeg tidligere havde problemer med
min Epson scanner, som jeg hentede driver til, men den ville ikke fungere.
Da jeg oprettede en anden bruger på samme PC, kunne jeg bruge scanneren fra
denne bruger!!

Er der nogen som har en forklaring og en løsning på problemet ?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-05-08 15:08

Højreklik | Kør som Administrator.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : frank

Dato : 18-05-08 16:24

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Højreklik | Kør som Administrator.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Højreklik, hvor ?

Min kone er på som den tredie bruger på PCeren - dér er der heller ingen
problemer med at køre programmet! -

v.h. Frank

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-08 00:28

På genvejen der starter programmet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : frank

Dato : 19-05-08 09:02

Det gjorde ingen forskel, får stadig en fejlmelding.

Jeg har downloaded adskillige programmer fra nettet uden problemer, men
NavigonFresh vil ikke makke ret. Underligt at det kan køres fra to andre
brugere på PCén, men ikke fra mig som bruger (administrator).

v.h. Frank