MS Windows
briani 27239
Proceslinien
Fra : Lene Larsen

Dato : 17-05-08 16:21

Når man bevæger musen hen over ikonerne på proceslinien så fremkommer en
lille tekst
box med information om det pågældende program som ikonet står for.

Somme tider gemmer denne tekst box sig bag proceslinien, hvad er årsagen til
dette, og hvordan
får man den frem igen når det sker?

Mvh.

Lene.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-05-08 16:47

Hej Lene Larsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Somme tider gemmer denne tekst box sig bag proceslinien, hvad er
> årsagen til dette, og hvordan får man den frem igen når det sker?

Det er sket her, efter jeg installerede Service Pack 3 til Windows XP.

Et gæt er en (harmløst) konflikt mellem det og skærmdriverne.

Hos mig har jeg sporet det frem til kun at ske, når pc'en har stået
standby. Jeg kan få den "foran" igen ved enten at genstarte eller logge
af og logge på igen (sidstnævnte er unægtelig hurtigst).

Og så var mit detektivarbejde forbi. (Det skyldtes udelukkende
nysgerrighed, da jeg ligesom ikke har noget at bruge de tekster til).

Bruger du Windows XP, kan du evt. se, om du også kan få dem frem igen
på en af disse måder.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 16:10

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message

> Det er sket her, efter jeg installerede Service Pack 3 til Windows XP.

Det var også et problem i SP2.

En anden løsning er at afslutte processen explorer.exe og starte den igen
(alt sammen via TaskManager)

mvh
///M

Fra : Ulrik Smed

Dato : 18-05-08 08:48

Lene Larsen wrote:
> [...]
> box med information om det pågældende program som ikonet står for.
>
> Somme tider gemmer denne tekst box sig bag proceslinien, hvad er

Det har jeg også lagt mærke til, jeg tror der er lidt små-bugs i de tekster,
og har været det længe. Der er også noget lusk med teksten til uret til
højre. Hvis man peger, kommer teksten godt nok frem. Men hvis man
enkelt-klikker, så forsvinder teksten, og der kommer en tekst frem lidt til
venstre der hører til en anden ikon. Og så kan man ikke få urets tekst frem
igen ved at pege. Den kommer så igen hvis man højreklikker menuen frem og
venstreklikker den væk igen. Men så kommer der samtidig den tekst ved siden
af som før. Fejlen er der stadig efter SP3 er installeret. Den y-position
teksterne komme i er også noget rod...

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark