MS Windows
briani 27239
Internet Explorer 7 og adgang til FTP-serv~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 11-05-08 16:52

Hej,

Efter jeg har opgraderet til Internet Explorer 7 kan jeg ikke længere få
adgang til min FTP-server på sædvanlig måde.

Da jeg havde Internet Explorer version 6, kunne jeg blot skrive
FTP-adressen, hvorefter jeg blev logget på.

Efter opgraderingen bliver jeg logget fint på, men skal så efterfølgende
klikke på noget der hedder "Åben dette websted i Windows Stifinder",
hvorefter jeg igen skal indtaste min adgangskode for at logge på serveren.

Kan man få Internet Explorer 7 til at logge en direkte på, altså så man med
det samme får vist filerne i Windows Stifinder?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-08 19:18

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> Efter jeg har opgraderet til Internet Explorer 7 kan jeg ikke længere få
> adgang til min FTP-server på sædvanlig måde.

Det er ændret for at forbedre sikkerheden. Du kan i stedet
oprette et netværkssted:

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-sitemanager.html#mappe

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Screamer Radio: Hør og optag din yndlingsmusik via

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 11-05-08 20:30

> Det er ændret for at forbedre sikkerheden. Du kan i stedet oprette et
> netværkssted:
>
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-sitemanager.html#mappe

Tusind tak for hjælpen, det er hermed gjort, og det virker .

Jeg har dog lige et par supplerende spørgsmål, som jeg håber en i gruppen
vil svare på:

1. Er det når man opretter et netværkssted lige meget, om ens FTP-server
understøtter aktiv eller pasiv FTP?

2. Kan man også oprette netværkssteder på denne måde i Windows Vista?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-08 20:52

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> 1. Er det når man opretter et netværkssted lige meget, om ens FTP-server
> understøtter aktiv eller pasiv FTP?

Jeg mener, at man kan bruge begge dele, men jeg kan ikke
lige huske, hvordan man skifter.

> 2. Kan man også oprette netværkssteder på denne måde i Windows Vista?

Jep, du skal bare være opmærksom på, at det i Vista hedder
netværksplacering, og at de gemmes et andet sted. Hvis du
ruller lidt længere ned på min side, kan du finde en guide
til Vista.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af

Fra : Ivar

Dato : 12-05-08 12:05

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> Kan man få Internet Explorer 7 til at logge en direkte på, altså så man med
> det samme får vist filerne i Windows Stifinder?

Efter du har valgt et ftp-sted kan du bede om at få det vist i
stifinder, så er det som før.

Bemærk forøvrigt, at der en fejl i IE7 der gør at den ofte åbner
i rod-mappen eller slet ikke kan åbne.
http://support.microsoft.com/kb/941896/en-us
Sjov nok hopper den tilbage til den rigtige, hvis du vælger at se i
stifinder.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?