MS Windows
briani 27239
LAN på Win98
Fra : SB

Dato : 08-05-08 11:08

Jeg har ledt efter de rigtige instillinger til netforbindelse, LAN, i
Windows 98SE, uden held.
Har set i hjælpefiler men får kun hjælp til opsætning af modem.
Konfig. i OutlookExpress og satte forbindelsen til LAN, men det hjalp heller
ikke.
Hvad gør jeg forkert?
Kan nogen huske instill i dette gamle OS?

På forhånd tak

--
SB

Fra : Max

Dato : 08-05-08 11:47

Hej SB

> Hvad gør jeg forkert?

Du skal nok have netkortet indlæst i DOS
før du starter WIN98

> Kan nogen huske instill i dette gamle OS?

Du skal have noget der ligner dette i din
Autoexec.bat

@ECHO OFF
PROMPT $p$g
PATH C:\NET;C:\DOS
SET TEMP=C:\DOS
MODE CON CODEPAGE PREPARE=((850) C:\DOS\EGA.CPI)
MODE CON CODEPAGE SELECT=850
KEYB DK,850,C:\DOS\KEYBOARD.SYS

C:\NET\net initialize
C:\NET\nwlink
C:\NET\netbind.com
C:\NET\umb.com
C:\NET\tcptsr.exe
C:\NET\tinyrfc.exe
C:\NET\nmtsr.exe
C:\NET\emsbfr.exe
C:\NET\net start

og dette i Config.sys

DEVICE=C:\DOS\SETVER.EXE
DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS
DOS=HIGH
COUNTRY=045,850,C:\DOS\COUNTRY.SYS
DEVICE=C:\DOS\DISPLAY.SYS CON=(EGA,850,1)
FILES=99
LASTDRIVE=Z
device=C:\NET\ifshlp.sys

--
Mvh Max

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-05-08 12:26

Max wrote:
> Du skal have noget der ligner dette i din
> Autoexec.bat

Der skal ikke nogetsomhelst i autoexec filen for at køre netværk
i win98. Det er i DOS og Win 3.11

Den må mangle en driver til netkortet, når den er lagt ind
burde den finde ud af det hele selv, hvis nettet kører DHCP,
ellers skal man ind og tilføje IP etc. under netkortet.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Max

Dato : 08-05-08 15:02

Hej Mogens

> Der skal ikke nogetsomhelst i autoexec filen for at køre netværk
> i win98. Det er i DOS og Win 3.11

Nå, men sådan er mine WIN 98 terminaler sat op, men det har måske
noget med at logge på mit domæne at gøre ?

--
Mvh Max

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-05-08 15:10

Max wrote:
> Nå, men sådan er mine WIN 98 terminaler sat op, men det har måske
> noget med at logge på mit domæne at gøre ?

Vi har stadigvæk win95 og win98 maskiner med domain logon,
og på dem har det ikke været nødvendigt at lægge noget i
autoexec filen.

Fra : Max

Dato : 08-05-08 16:03

Hej Mogens

> Vi har stadigvæk win95 og win98 maskiner med domain logon,
> og på dem har det ikke været nødvendigt at lægge noget i
> autoexec filen.

Ok, men jeg kan så kun sige at mine win98 maskiner, ja de har
de der ting stående i autoexec.bat og config.sys og det virker
ganske fortræffeligt.

--
Mvh Max

Fra : simon

Dato : 08-05-08 12:35

SB skrev:
> [...]
> ikke.
> Hvad gør jeg forkert?
> Kan nogen huske instill i dette gamle OS?

Hej.
Det fremgår ikke lige, om du overhovedet kan komme på nettet.
Der skulle være noget her om det.
http://speedtest.fascom.dk/mail_guides/vejl_Win98_ME/Vejledning_Windows_98_ME.htm

Håber det kan bruges.

mvh
simon
--
http://erling-simonsen.dk

Fra : SB

Dato : 08-05-08 13:54

> Hej.
> Det fremgår ikke lige, om du overhovedet kan komme på nettet.
> [...]

Tak for svar. Jeg kan slet ikke komme på nettet.
Jeg bruger onboard netkort men det må vel også kunne bruges.
Linket til opsætning af netforbindelse vil jeg prøve nu.
Tak for hjælpen.
MVH
SB