MS Windows
briani 27239
Firewall afbrydes
Fra : ___P.Sir

Dato : 02-05-08 19:19

Hver gang jeg starter XP i min bærbare, kommer en advarsel om at firewallen
er slået fra og computeren "i fare" osv
Jeg slår den til igen - men ved næste opstart er det samme besked igen.
Hvorfor slår den fra hele tiden? Hvad skal jeg gøre for at den forbliver på?
Preben

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-05-08 20:26

___P.Sir wrote:
> [...]
> Jeg slår den til igen - men ved næste opstart er det samme besked
> igen. Hvorfor slår den fra hele tiden? Hvad skal jeg gøre for at den

Kører du med andre software firewalls? ZoneAlarm, Comodo, Norman....?

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-05-08 11:59

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kører du med andre software firewalls? ZoneAlarm, Comodo, Norman....?

Nej - jeg kører ikke med andre firewalls. Og intet antivirus iøvrigt. Jeg
har spybot og addaware installeret men kun til at kunne køre scanninger
manuelt, når jeg ønsker det. Altså ingen løbende kontrol.
preben

Fra : Knud Erik

Dato : 03-05-08 12:24

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har spybot og addaware installeret men kun til at kunne køre scanninger
> manuelt, når jeg ønsker det. Altså ingen løbende kontrol.

Hej
Du kunne lige prøve om dette fix får den til at
opføre sig korrekt - linje 386
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Knud Erik

Fra : ___P.Sir

Dato : 04-05-08 15:01

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Hej
> Du kunne lige prøve om dette fix får den til at
> [...]
Jamen det vil jeg prøve - skal lige finde ud af hvordan det virker...når det
bliver dårligere vejr! Tak for tippet.
preben

Fra : ___P.Sir

Dato : 05-05-08 10:04

> "Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Jamen det vil jeg prøve - skal lige finde ud af hvordan det virker...når
> det bliver dårligere vejr! Tak for tippet.
> preben

Nej, det hjalp desværre ikke. Jeg slog firewallen til, installerede
(flettede) filen fra Kellys korner til reg.databasen, genstartede, og
firewallen var igen afbrudt!

En lille ekstra opdagelse: Jeg kunne IKKE køre Kellys korner i Firefox, men
måtte gå til IE. I modsætning til på min stationære, hvor Kellys GODT kan
køre i Firefox....??! Kan det indikere noget?
Preben

Fra : Knud Erik

Dato : 05-05-08 13:17

> [...]
> men måtte gå til IE. I modsætning til på min stationære, hvor Kellys GODT
> kan køre i Firefox....??! Kan det indikere noget?

Jeg har ingen ide om det

Du kunne da lige prøve at køre denne kommando
fra kommandoprompt : netsh firewall reset

Det kunne måske også være en ide at tjekke systemfilerne.

Ellers kan du også prøve at spørge her, de er meget
hjælpsomme og kompetente
http://www.spywarefri.dk/forum/

Fra : Knud Erik

Dato : 05-05-08 15:07

> [...]
>
> Det kunne måske også være en ide at tjekke systemfilerne.
>
> Ellers kan du også prøve at spørge her, de er meget

Fandt lige dette om at geninstallere Windows Firewall - kunne
måske også være løsningen
http://www.instant-registry-fixes.org/how-to-remove-firewall-included-in-windows-xp/

Fra : Per H

Dato : 02-05-08 20:59

On Fri, 2 May 2008 20:19:16 +0200, "___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk>
skrev:

> [...]
>Hvorfor slår den fra hele tiden? Hvad skal jeg gøre for at den forbliver på?
Det gør min også, men hos mig er det måske fordi jeg også kører med
Zone alarm?

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Hagar

Dato : 02-05-08 21:15

> Det gør min også, men hos mig er det måske fordi jeg også kører med
> Zone alarm?
>

> M.V.H.
>
> Per
>
> skype bruger

Jeg kan på min maskine køre med både ZA og Windows egen uden problemer, men
der med ikke sagt det kan give problemer andre steder.

Hagar

Fra : Carl Drud

Dato : 02-05-08 21:40

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> writes:

> Jeg kan på min maskine køre med både ZA og Windows egen uden problemer, men
> der med ikke sagt det kan give problemer andre steder.

Det er en overordentlig dårlig ide at køre med to FWs. De giver ikke
"dobbelt" beskyttelse, tværtimod.

--
Carl

Fra : Hagar

Dato : 02-05-08 22:36

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Det er en overordentlig dårlig ide at køre med to FWs. De giver ikke
> "dobbelt" beskyttelse, tværtimod.
>
> --
> Carl

Det gør jeg heller ikke normalt, jeg glemte bare at lukke den ene i en
periode.

Hagar

Fra : Lars

Dato : 02-05-08 23:24

On Fri, 2 May 2008 23:36:09 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

>Det gør jeg heller ikke normalt, jeg glemte bare at lukke den ene i en
>periode.

Hos mig så slår Zonealarm min Windows firewall fra automatisk, og den
bliver slået automatisk til igen når jeg slår zonealarm fra.