MS Windows
briani 27239
Re: Gisp! Operating System not found ...
Fra : ham_selv

Dato : 27-04-08 03:32

Jeg mener du skulle tage det stille og roligt og så gøre tingene fra
en enden af.

1.Check om det er en startdisk du har sæt den i dit floppy drev det
gør du på flg måde skriv A:\dir og her kommer så de kommandoer frem
du kan bruge på disken? (hvis det er en startdisk)
2: Vi formoder det er en startdisk og vil så prøve at finde ud af om
der er noget på dit drev og det kan du gøre ved at skrive A:\FDISK
så kan du helt præcis finde ud af om der er noget på dine drev eller
ej?
3.Hvis du har fået formateret dit drev vil du med Fdisk ikke finde
partioner så du kunne jo lige høre hende den lille pilfinger om du
har skrevet flg. A:\format c: og sagt ja til at miste data hvis hun
har gjort det kan man nogen gange med held bruge kommandoen unformat
og så genskabe sit drev men jeg tror eller fornemmer ikke det er
formateret??
4. Herefter ville jeg gå i bios og checke om det står som det skal
her tænker jeg mest på om du kan finde din Harddisk og at du under
Boot menu'en kan sætte den til at boote (starte) op på din harddisk
og husk at trykke F10 for at gemme det du evt laver om i dit bios.
5.Fjern disketten i floppy drevet og evt cd/dvd du måtte ha i dit
cdrom drev og reboot.
6. Hvis den så ikke starter op (hvilket vi håber jo)så kan du evt
FØR du gør andet tage din hardisk ud og smide den på den anden pc
(hvis du har en eller kender en du kan få til at hjælpe) for at se
om der er noget på den HD især hvis der er noget du helst ikke vil
af med af personlige ting etc.
7.Går alt det her ikke efter planen så skal du ha gen-installeret
dit windows via floppy drevet eller via din windows cd hvis den kan
boote men det kan du checke ved at sætte din bootmenu i bios til at
starte via din cdrom.
8.Og ja med at det her sagt kan det jo også være at det desværre er
hardware fejl i din HD der gør at det ikke spiller som det skal?

ham_selv

"dette kunne være en sag for frost"

--
Posted with NewsLeecher v3.9 Beta 14

Fra : Søren

Dato : 27-04-08 08:38

> [...]
> har gjort det kan man nogen gange med held bruge kommandoen unformat
> og så genskabe sit drev men jeg tror eller fornemmer ikke det er

Selvom drevet er formatteret, kan partitionerne godt ses i Fdisk.

-Søren