MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Deling af filer og printer
Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 07:50

Hej !

2 pc'er med XP kan gå på Internettet gennem samme router.
Én bærbar trådløst og én stationær med kabel.

Selvom de er i samme arbejdsgruppe kan de ikke se hinanden. Og det er det,
der er problemet

Den bærbare kan uden problemer dele filer og printer, hvis den har trådløs
forbindelse til et andet netværk gennem en anden router.

Ligger problemet i opsætningen af routeren, eller er det den stationære, som
giver problemet ?

mvh

Abricosicus

Fra : Preben Larsen

Dato : 23-04-08 18:08

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse til et andet netværk gennem en anden router.
>
> Ligger problemet i opsætningen af routeren, eller er det den stationære,

Kunne fint være Firewall i Windows og/eller Antivirus der blokerer
mvh
Preben

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 25-04-08 10:09

"Preben Larsen" <ingenadresse@nodomain.dk> skrev i meddelelsen

> "Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i en meddelelse

Har du delt nogle resourser Hardiske mv?

Har du klientprogram til:
- Microsoft-netværk
- Fil- og udskriftdeling til Microsoft-netværk

Installeret på begge maskiner?

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 12:47

> Har du delt nogle resourser Hardiske mv?
>
> Har du klientprogram til:
> - Microsoft-netværk
> - Fil- og udskriftdeling til Microsoft-netværk
>
> Installeret på begge maskiner?

Hej igen !

Ja, der er et Microsoft-netværk med deling.
Og der er delte mapper og en delt printer.

Det, jeg spekulerer over, er, om jeg kan have fjumret med opsætningen af
routeren.

Men i næste uge vil jeg prøve med begge pc'er kablet.

For så fungerer routeren vel som en switch, hvor opsætningsproblemer skulle
være udelukket.

God weekend !

Abricosicus

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 26-04-08 03:47

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men i næste uge vil jeg prøve med begge pc'er kablet.
>
> For så fungerer routeren vel som en switch, hvor opsætningsproblemer

Du skal have slået DHCP til i routeren så den kan tildele IP adresser ud
prøv at downloade
og installere programmet Look@Lan Det er et program som kan se hvad og hvem
der er på dit netværk.

En god ide´ er også at gå ind i kontrolpanel -> Tilføj eller fjern
programmer ->Tilføj/fjern Windows-komponenter-> Sæt et flueben i den første
"Administrations- og overvågningsværktøjer" Husk at have din XP CD klar. Når
det er gjort får du mere glæde af programmet Look@Lan.

Mvh
Allan S. Kristiansen