/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Malware
Fra : Aage Andersen


Dato : 29-04-08 12:17

Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i nærmeste
lygtepæl? Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.

Aage



 
 
Klaus Ellegaard (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 29-04-08 12:39

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> writes:

>Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i nærmeste
>lygtepæl? Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.

Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.

Derefter skal man finde ud af, om vedkommende overhovedet har gjort
noget ulovligt i det land, han/hun bor i. Det har vist sig ikke at
være tilfældet i bl.a. Indonesien, hvor der var en konkret sag.

Endelig skal der afsættes en masse resurser til det i alle ender og
kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
lande har (eller har lyst til at bruge).

Mvh.
   Klaus.

Aage Andersen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 29-04-08 13:51


"Klaus Ellegaard"
> "Aage Andersen"
>>Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i
>>nærmeste
>>lygtepæl? Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.
>
> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.

Hvorfor er det saa svært?

> Derefter skal man finde ud af, om vedkommende overhovedet har gjort
> noget ulovligt i det land, han/hun bor i. Det har vist sig ikke at
> være tilfældet i bl.a. Indonesien, hvor der var en konkret sag.

> Endelig skal der afsættes en masse resurser til det i alle ender og
> kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
> lande har (eller har lyst til at bruge).

Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.

Aage.



Klaus Ellegaard (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 29-04-08 14:00

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> writes:

>> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.

>Hvorfor er det saa svært?

Der står ikke forfatterens navn og adresse i ret meget malware

>Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.

....men det er en anden kasse...

>Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.

Glem ikke at straffe opensource-folkene tilsvarende.

Mvh.
   Klaus.

Aage Andersen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 29-04-08 14:36


"Klaus Ellegaard"
> "Aage Andersen" >
>>> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.
>
>>Hvorfor er det saa svært?
>
> Der står ikke forfatterens navn og adresse i ret meget malware

Kan den anvendte computer ikke spores?

Aage.



Straight Talk (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Straight Talk


Dato : 29-04-08 16:17

On Tue, 29 Apr 2008 15:36:05 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>
>"Klaus Ellegaard"
>> "Aage Andersen" >
>>>> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.
>>
>>>Hvorfor er det saa svært?
>>
>> Der står ikke forfatterens navn og adresse i ret meget malware
>
>Kan den anvendte computer ikke spores?

Hvilken computer? - Den som malwaren er udviklet på? - Den som evt.
uvidende har videresendt malware? - Den som uvidende hoster et malware
program? ...

nej...

>
>Aage.
>

Straight Talk (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Straight Talk


Dato : 29-04-08 16:14

On Tue, 29 Apr 2008 14:51:19 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>
>"Klaus Ellegaard"
>> "Aage Andersen"
>>>Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i
>>>nærmeste
>>>lygtepæl?

>Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.
>>
>> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.
>
>Hvorfor er det saa svært?

Fordi cyberspace ikke er skabt med sikkerhed for øje?

>> Derefter skal man finde ud af, om vedkommende overhovedet har gjort
>> noget ulovligt i det land, han/hun bor i. Det har vist sig ikke at
>> være tilfældet i bl.a. Indonesien, hvor der var en konkret sag.
>
>> Endelig skal der afsættes en masse resurser til det i alle ender og
>> kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
>> lande har (eller har lyst til at bruge).
>
>Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
>Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.

Hmmm.. og hvis vi så osse indfører bøder og fratagelse af
internetdagang til de fjolser der ikke kan lade være med at klikke på
det lille sjove vedhæng i den lille sjove mail og som derfor er med
til at sprede uvæsenet, så skal det nok gå det hele

>
>Aage.
>

Aage Andersen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 29-04-08 16:28


"Straight Talk"
> "Aage Andersen"
>
>>
>>"Klaus Ellegaard"
>>> "Aage Andersen"
>>>>Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i
>>>>nærmeste
>>>>lygtepæl?
>
>>Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.
>>>
>>> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.
>>
>>Hvorfor er det saa svært?
>
> Fordi cyberspace ikke er skabt med sikkerhed for øje?

Hvorfor udvikler man saa ikke et mere sikkert paralleltkørende cyberspace2?

>>> Derefter skal man finde ud af, om vedkommende overhovedet har gjort
>>> noget ulovligt i det land, han/hun bor i. Det har vist sig ikke at
>>> være tilfældet i bl.a. Indonesien, hvor der var en konkret sag.
>>
>>> Endelig skal der afsættes en masse resurser til det i alle ender og
>>> kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
>>> lande har (eller har lyst til at bruge).
>>
>>Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
>>Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.
>
> Hmmm.. og hvis vi så osse indfører bøder og fratagelse af
> internetdagang til de fjolser der ikke kan lade være med at klikke på
> det lille sjove vedhæng i den lille sjove mail og som derfor er med
> til at sprede uvæsenet, så skal det nok gå det hele

Bilfabrikanter skal overholde visse sikkerhedsnormer for deres produkter.
Alle andre fabrikanter skal ogsaa, bortset fra softwarefabrikanter. Er det
rimeligt?

Aage



Ivan V. Klattrup (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 29-04-08 16:42

Aage Andersen skrev:

>Bilfabrikanter skal overholde visse sikkerhedsnormer for deres produkter.

Bilister kan miste kørekortet hvis de kører for usikkert.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Aage Andersen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 29-04-08 17:10


"Ivan V. Klattrup"
> Aage Andersen skrev:
>
>>Bilfabrikanter skal overholde visse sikkerhedsnormer for deres produkter.
>
> Bilister kan miste kørekortet hvis de kører for usikkert.

Fabrikanter kan tvinges til at tilbagekalde deres produkt, hvis de ikke
overholder sikkerhedsnormerne.
Jeg kan forstaa, du mener at saadanne normer er unødvendige for software.

Aage



Asbjorn Hojmark (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-04-08 19:45

On 29 Apr 2008 15:41:42 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Bilister kan miste kørekortet hvis de kører for usikkert.

Ja... men en dansk ret kan ikke sætte en indonesisk mand i fængsel for
at køre for usikkert i Zimbabwe.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Straight Talk (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Straight Talk


Dato : 29-04-08 16:47

On Tue, 29 Apr 2008 17:27:35 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>
>"Straight Talk"
>> "Aage Andersen"
>>
>>>
>>>"Klaus Ellegaard"
>>>> "Aage Andersen"
>>>>>Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i
>>>>>nærmeste
>>>>>lygtepæl?
>>
>>>Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.
>>>>
>>>> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.
>>>
>>>Hvorfor er det saa svært?
>>
>> Fordi cyberspace ikke er skabt med sikkerhed for øje?
>
>Hvorfor udvikler man saa ikke et mere sikkert paralleltkørende cyberspace2?

Gå endelig i gang!

>>>> Derefter skal man finde ud af, om vedkommende overhovedet har gjort
>>>> noget ulovligt i det land, han/hun bor i. Det har vist sig ikke at
>>>> være tilfældet i bl.a. Indonesien, hvor der var en konkret sag.
>>>
>>>> Endelig skal der afsættes en masse resurser til det i alle ender og
>>>> kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
>>>> lande har (eller har lyst til at bruge).
>>>
>>>Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
>>>Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.
>>
>> Hmmm.. og hvis vi så osse indfører bøder og fratagelse af
>> internetdagang til de fjolser der ikke kan lade være med at klikke på
>> det lille sjove vedhæng i den lille sjove mail og som derfor er med
>> til at sprede uvæsenet, så skal det nok gå det hele
>
>Bilfabrikanter skal overholde visse sikkerhedsnormer for deres produkter.
>Alle andre fabrikanter skal ogsaa, bortset fra softwarefabrikanter. Er det
>rimeligt?

De to markeder er for forskellige til at kunne sammenlignes. I øvrigt
skal du stadig passe på i trafikken for ikke at komme til skade eller
skade andre. Du skal ovenikøbet bevise din kunnen (have kørekort) før
du får lov at blive sluppet løs som "bruger".

Aage Andersen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 29-04-08 17:16


"Straight Talk"
> "Aage Andersen"
>>"Straight Talk"
>>> "Aage Andersen"
>>>
>>>>
>>>>"Klaus Ellegaard"
>>>>> "Aage Andersen"
>>>>>>Hvorfor kan man ikke finde fabrikanterne af malware og hænge dem i
>>>>>>nærmeste
>>>>>>lygtepæl?
>>>
>>>>Det er maaske mere et juridisk spørgsmaal.
>>>>>
>>>>> Det kræver jo i hvert fald, at man kan finde dem.
>>>>
>>>>Hvorfor er det saa svært?
>>>
>>> Fordi cyberspace ikke er skabt med sikkerhed for øje?
>>
>>Hvorfor udvikler man saa ikke et mere sikkert paralleltkørende
>>cyberspace2?
>
> Gå endelig i gang!

Jeg er desværre ikke programmør. Er der ingen penge i at udvikle det?
Det vil spare milliarder.

>>>>> Derefter skal man finde ud af, om vedkommende overhovedet har gjort
>>>>> noget ulovligt i det land, han/hun bor i. Det har vist sig ikke at
>>>>> være tilfældet i bl.a. Indonesien, hvor der var en konkret sag.
>>>>
>>>>> Endelig skal der afsættes en masse resurser til det i alle ender og
>>>>> kanter af systemet. Det koster ganske mange penge, som ikke alle
>>>>> lande har (eller har lyst til at bruge).
>>>>
>>>>Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
>>>>Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.
>>>
>>> Hmmm.. og hvis vi så osse indfører bøder og fratagelse af
>>> internetdagang til de fjolser der ikke kan lade være med at klikke på
>>> det lille sjove vedhæng i den lille sjove mail og som derfor er med
>>> til at sprede uvæsenet, så skal det nok gå det hele

Det ville da hjælpe.

Aage



Straight Talk (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Straight Talk


Dato : 29-04-08 19:56

On Tue, 29 Apr 2008 18:15:35 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>Jeg er desværre ikke programmør. Er der ingen penge i at udvikle det?
>Det vil spare milliarder.

Sikkerhed vil *altid* skulle afvejes imod anvendelighed. Det er nok
det grundlæggende problem.

Max (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-04-08 20:32

Hej Aage

> Jeg er desværre ikke programmør. Er der ingen penge i at udvikle det?
> Det vil spare milliarder.

Der findes en meget let og 100% sikker måde at slippe for det på,
nemlig at holde op med at bruge internettet.

--
Mvh Max



Aage Andersen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 29-04-08 21:18


"Max"
> Hej Aage
>
>> Jeg er desværre ikke programmør. Er der ingen penge i at udvikle det?
>> Det vil spare milliarder.
>
> Der findes en meget let og 100% sikker måde at slippe for det på,
> nemlig at holde op med at bruge internettet.

Det er ikke rigtig.
Hvis du lader vær med selv at køre bil, kan du sagtens blive paakørt af
andre.
Hvis min bank bliver ramt af malware, kan det faa følger for mig.
Saa jeg tror du maa reducere de 100%

Aage



Max (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-04-08 21:56

Hej Aage

> Det er ikke rigtig.

Jo, det er.

> Hvis min bank bliver ramt af malware, kan det faa følger for mig.
> Saa jeg tror du maa reducere de 100%

Nej, for jeg talte ikke om følgerne, kun om malware.

--
Mvh Max



Svend Erik Jørgensen (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend Erik Jørgensen


Dato : 30-04-08 15:08

> Det koster store summer at have forbryderne gaaende løse.
> Et sagsanlæg mod MS for at sælge usikker software ville maaske hjælpe.
>
> Aage.
>


jamen så må du jo ned til din advokat....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste