NERVØSITETEN BREDERSIG
Fra : s.wind@mail.com

Dato : 18-07-01 12:11

Skulle have bredbånd idag....... 3 timer igen til TDC deadline .....
jeg er begyndt at ryske og svede, og er self. overbevist om at TDC brænder
mig af idag, tiltrods for at jeg har ringet og fået en bek. på datoen.......

Simpelt uudholdeligt.... 3 års venten...

Kan i hygge jer, i'll be back... forhåbentligt med lidt større
båndbredde...

Fra : Hans C. Jensen

Dato : 18-07-01 12:27

Bare rolig de kommer, jeg ventede også spændt
Hans

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 18-07-01 14:04

Tjaa klokken er nu 15.00 og endnu ingen teknikker....

Fra : Rohleder

Dato : 18-07-01 15:15

Krydser fingre for dig !!!

MVH Rune

Fra : Andreas

Dato : 18-07-01 15:12

On Wed, 18 Jul 2001 15:15:12 +0100, "Rohleder" <ruro@get2net.dk> wrote:

>Krydser fingre for dig !!!

Rolig nu, det skal nok gå alt sammen.

Jeg ved tilfældigvis at de også arbejder EFTER 16:00 - jeg har lige lukket
2 teknikere ind ad døren og de, er i fuld gang med at hitte ud af, hvorfor
SYNC lampen lyser hele tiden.

Så selvom det er ved at være sent, så kan de godt træffe at dukke op om
lidt.......senere

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 18-07-01 15:39

Næææ nej ingen teknikker til mig, for TDC kunne ikke rigtigt finde ud af min
ordre til trods for at jeg har ringet og dobbeltchecket at der KOM en
teknikker idag, så skulle jeg ifølge TDC have modtaget en pakke med alt
hardwaren "hvilket jeg ikke har" og skulle nu være igang med at installere
selv, for min central er klar, og.... ja....

Og det til trods for jeg har 2 stk. ordrebek. liggende på mit bord, der
begge nævner at der iløbet af dagen kommer en teknikker på adressen.

1 uges ferie spildt.
1 sygedag spildt.
stadig på ISDN, og jeg ved først imorgen hvad vi finder af løsning....

Jeg er grædefærdig, og raser så der løber adrenalin rundt i hele kroppen,
hvorfor VIDSTE jeg bare at jeg ikke sad med ADSL inden dagen var omme...

I'll be back, med lidt mindre saltvand i kroppen.

Fra : Peter

Dato : 18-07-01 15:43

<s.wind@mail.com> skrev ...
> 1 sygedag spildt.

Vel ikke helt spildt. Du var vel syg og blev rask?

Fra : Vaeske

Dato : 18-07-01 21:12

Bør man ikke kunne få erstatning af TDC når teknikker udebliver og man har
en odrebekræftelse de skulle komme. Jeg mener i alle andre erhverv få man jo
en form for kompentation når en ydelse udebliver og man har udegifter
forbundet ved det ?

Hvis jeg var i vores kære vens bukser ville jeg være meget ophidset og kunne
finde på at give mig til udtryk på en eller andet måde. Kan TDC bare gøre
dette fordi de stadig har monopol på denne teknikker ting ?

Hilsen Vaeske

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-07-01 21:53

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote in message

> Bør man ikke kunne få erstatning af TDC når teknikker
udebliver og man har
> en odrebekræftelse de skulle komme.

Installationer tager forskelligt tid at lave.
Ligesom når man er hos Tandlægen, så er de tit bagud, fordi
en-eller-anden havde et uventet problem, som de var nødt til
at tage hånd om med det samme.
Hvis man skal være 100% sikker som firma, så er man nødt til
at overbemande helt vildt, og der er kun 1 til at
betale...og det gider de ikke.

>Jeg mener i alle andre erhverv få man jo
> en form for kompentation når en ydelse udebliver og man
har udegifter
> forbundet ved det ?

Hvis bussen ikke kommer til tiden, får du så dækket din
taxa-bon ?
Hvis VVS'eren ikke kommer til aftalt tid, får du så rabat ?

Sikkert ikke....men irriterende er det da, når ting ikke går
som planlagt.

Mvh haa.

Fra : Andreas

Dato : 18-07-01 22:06

On Wed, 18 Jul 2001 22:12:13 +0200, "Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote:

> [...]
>en form for kompentation når en ydelse udebliver og man har udegifter

Det kan da godt være at man bør kunne få, en erstatning men det lader sig
bare ikke gøre i det tilfælde.

Hvis du læser i brochuren for Tele Danmark Bredbånd ADSL
forretningsbetingelser, på sie 6 - punkt 15.A ydes, der kun forholdsmæssigt
afslag i abonnementsprisen hvis forbindelsen har været nede i mere end 48
timer, og kunden vel at mærke selv henvender sig.

Jeg formoder at det ovenstående kun gælder, så fremt forbindelsen allerede
er etableret hvilket desværre ikke er tilfældet i denne forbindelse.

>Hvis jeg var i vores kære vens bukser ville jeg være meget ophidset og kunne
>finde på at give mig til udtryk på en eller andet måde. Kan TDC bare gøre
>dette fordi de stadig har monopol på denne teknikker ting ?

Naturligvis skal man give udtryk for hvad man mener og føler - i denne
såvel som så mange andre forbindelser men, jeg har på fornemmelsen at man
kommer længere frem, såfremt man henvender sig med en rolig og høflig tone.
Hvem gider at lytte til en der, bander så selv en sømand får røde ører.

>Hilsen Vaeske

<.....>

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 18-07-01 22:34

> [...]
tone.
> Hvem gider at lytte til en der, bander så selv en sømand får røde ører.

Nu skal i høre hvad jeg gjorde...

Jeg ringede til den lokale tdk butik, 40 min før de lukkede og spurgte om de
havde nogle bredbåndspakker hjemme..
Det havde de.... Så startede jeg oliefyret og kørte derned "15 km" - "9
min. ca." og da jeg kommer derned ligger der en pakke klar til mig, og hun
noterer lige at jeg har afhentet den.. og NU sidder jeg med 1024 ADSL og
JUBLER..... det kører som en drøm....

Så det vil jeg forklare den køre TDC mand når han ringer imorgen..... Nu er
det godtnok sådan at jeg har sparet 500 kr. på en teknikker MEN 3/4 af vores
telefoner er der knas på, men det må jeg lige forklare lillemor, at sådan er
det desværre og det vil koste knaster at få gamle tilstande igen, men
vigitigst af alt, jeg FIk mit ADSL til trods for de hårde odds her sidst på
dagen....

God Wind herfra...

Fra : JYK

Dato : 18-07-01 22:45

Jamen tillykke, så endte det jo (næsten) lykkeligt!

Det var jo ved at udvikle sig til en ren gyser

P.S.: Spændende føljeton *SS*

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-01 22:46

<s.wind@mail.com> skrev i en meddelelse
> MEN 3/4 af vores
> telefoner er der knas på

Du skal sørge for at forbinde dem _efter_ skillefilteret.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 18-07-01 23:33

> Du skal sørge for at forbinde dem _efter_ skillefilteret.

Det er gjort, da det er ISDN det er tilsluttet til den der sidder i den
første port i min T/A'er er OK, men resten der sidder på port 2 er der sus
på.

En af dem jeg snakkede med hos TDC sagde at hvis der kom en teknikker, så
fik man et andet skillefilter der gjorde at det virkede perfekt, men med gør
det selv løsningen så.......

Man kan ikke både få i pose og i sæk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-01 23:37

> Det er gjort, da det er ISDN det er tilsluttet til den der sidder i den
> første port i min T/A'er er OK, men resten der sidder på port 2 er der sus
> på.

Ok, sært

> [...]
> fik man et andet skillefilter der gjorde at det virkede perfekt, men med

Der er ikke forskel på skillefiltrene

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-01 22:34

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan TDC bare gøre
> dette fordi de stadig har monopol på denne teknikker ting ?

Skal vi nu den vej igen?
TDC har ikke monopol på den slags i højere grad end stofas tekniker har
monopol på at lave antennestik hos mig eller clorius har monopol på at
tjekke mine varmemålere.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Artoo

Dato : 18-07-01 23:56

der er forskel på et skillefiler til folk med isdn og til folk uden.

mvh Artoo

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b56009a$0$305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-07-01 00:00

"Artoo" <R2D2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> der er forskel på et skillefiler til folk med isdn og til folk uden.

Ja, men der er kun en slags (ja, dvs der er et Ericsson og et Siemens)
skillefilter til ISDN

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Artoo

Dato : 19-07-01 00:15

nej. der er et til folk med isdn og et til folk med alm telefon

meddelelse news:3b5614e5$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-07-01 00:15

> nej. der er et til folk med isdn og et til folk med alm telefon

Læser du hvad jeg skriver?
Der er (udover producent) kun een slags skillefilter til ISDN-linjer.
POTS-filtre vil slet ikke virke i s.wind's opsætning så han har fået det
rigtige.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Vaeske

Dato : 19-07-01 00:33

> Skal vi nu den vej igen?
> TDC har ikke monopol på den slags i højere grad end stofas tekniker har
> monopol på at lave antennestik hos mig eller clorius har monopol på at
> tjekke mine varmemålere.

Måske skal vi den vej igen

Jeg synes ikke du kan sammenligen disse firmaer. For du kan vælge Stofa og
clorius fra og til men den går ikke med TDC. Hvis du skal have lavet noget
på ledningen (fra central til kunde) bliver du nød til at kontakte TDC, da
ingen andre må grave de sidste meter ud til kunderne, iht. de politiske
beslutninger. Derfor mener jeg at TDC har monopol og den måde de opfører sig
overfor kunderne iht. ADSL installationer er en udpræget måde hvorpå
monopolfirmaer reagere.

Tænk på hvis jeg som kunde kunne vælge mellem 5 firmaer der kunne lave de
sidste tekniske ting, mon ikke der ville være mindst et firma der kunne
sige: vores teknikker er hos dig mellem kl. 10 og kl. 12 fremfor en hel dag
og måske kommer vi ikke. Jeg tror det !!!!

Ellers vil jeg sige tillykke s.wind med at du har fået det til at funke
næsten.

Med venlig hilsen

Vaeske

Fra : Peter

Dato : 19-07-01 00:44

"Vaeske" skrev
> [...]
> at kontakte TDC, da ingen andre må grave de sidste meter ud til
> kunderne, iht. de politiske beslutninger.

Er det virkelig rigtigt? Kan du angive en reference til en lov, der
forbyder andre teleselskaber at trække kabler ind til din bolig?

Er det ikke bare sådan, at det bedst kan betale sig for de andre
teleselskaber at leje sig ind på TDCs kabler, da de allerede
ligger i jorden? Rammerne for den slags aftaler skulle vist i øvrigt
være reguleret og overvåget ganske grundigt af Telestyrelsen
- se blot på www.tst.dk

Fra : Artoo

Dato : 19-07-01 01:10

rolig nu martin....
måske formulerede du dig forkert....
og hvorfor skrive noget når jeg havde ret fra start..
ved godt der kun findes et slags til isdn og et til alm.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-07-01 07:10

> [...]
> og hvorfor skrive noget når jeg havde ret fra start..
> ved godt der kun findes et slags til isdn og et til alm.

Du quoter som en hest og svarer mit indlæg med en forkert reference.
Ikke underligt at du bliver forvirret.
Min indledende statement var at der ikke var forskel på de skillefiltre der
var i GDS pakken og dem teknikerne kom med. Det var starten. At du blander
pots/isdn typerne ind i det giver ingen mening, men jo du har da haft ret i
denløsrevne information fra starten af.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-07-01 07:07

> Jeg synes ikke du kan sammenligen disse firmaer. For du kan vælge Stofa og
> clorius fra og til men den går ikke med TDC.

Nej, jeg kan ikke vælge Stofa fra hvis jeg vil have Kabel-tv og jeg kan ikke
vælge Clorius fra hvis jeg vil have varme. (Det kan min ejerforening, men
jeg kan ikke)

> [...]
> ingen andre må grave de sidste meter ud til kunderne, iht. de politiske

Henvis gerne til lovtekst (hint: der er ikke noget)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Simon Pedersen

Dato : 18-07-01 14:17

<s.wind@mail.com> wrote in message news:9j41jj$2qnr$1@news.cybercity.dk...
> Tjaa klokken er nu 15.00 og endnu ingen teknikker....

Det hjælper som regel at danse en tekniker-dans og ofre dial-up-modems til
den store ADSL-gud.

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-07-01 14:26

<s.wind@mail.com> wrote in message news:9j41jj$2qnr$1@news.cybercity.dk...
> Tjaa klokken er nu 15.00 og endnu ingen teknikker....

<IRONI>
Kl. 15:59 ringer de og siger at de ikke kan finde noget ledigt kobber eller
der er for stor dæmpning og desværre må annullere installationen </IRONI>

--
Bjarke Andersen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-07-01 15:12

<s.wind@mail.com> skrev i en meddelelse

> Tjaa klokken er nu 15.00 og endnu ingen teknikker....

Ring til dem og hør hvor teknikeren er.
Ellers er du jo nødt til at sende din EDB mand hjem, for han er jo dyr
sådan at have i standby.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as