ADSL|Bredbånd - gør-det-selv. Rød SYNC.
Fra : Andreas

Dato : 18-07-01 10:22

Hej og God Formiddag

Jvf. min ordrebekræftense skulle jeg igår Tirsdag have fået en 1024/256
bredbåndsforbindelse.

På trods af at jeg har sat både skillefilter og modem op efter bedste evne,
og i nøjagtig overensstemmelse med guiden så, er det endnu ikke lykkedes
for mig at opnå forbindelse.

SYNC lampen på modemet lyser rødt, blinker grønt ca. 10-12 gange cirka
hvert andet minut, hvorefter den lyser rødt igen.

At slukke for strømmen til modemet og umiddelbart herefter tænde den igen,
har desværre ikke hjulpet, hvorfor jeg nu har fejlmeldt linien.

At jeg så alligevel skriver er fordi, jeg undere mig over at det, var
muligt at ringe op til kundeservice på 80 80 80 17 - så kan min linie da
ikke være helt død og, jeg må derfor formode at fejlen ligger et eller
andet sted på min respektive telefoncentral, men det er måske ikke givet?

Af gode grunde kan jeg endnu ikke læse interne inet.tele.dk grupper så,
derfor ved jeg ikke om der har været anmeldt fejl på Aalborg Central - mit
nummer er 98 11 xx xx.

Vil nogen give besked hvis der har været anmeldt fejl på centralen,
og/eller give et bud på hvor fejlen kan tænkes at ligge?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-07-01 12:47

"Andreas" <not@me.com> wrote in message
> [...]
> ikke være helt død og, jeg må derfor formode at fejlen ligger et eller
> andet sted på min respektive telefoncentral, men det er måske ikke givet?

Rød lampe betyder at dit modem ikke har forbindelse med Centralen, og
betyder oftest intet for selv dine telefonilinje.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas

Dato : 18-07-01 13:40

On Wed, 18 Jul 2001 13:46:53 +0200, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>"Andreas" <not@me.com> wrote in message

<.....>

>Rød lampe betyder at dit modem ikke har forbindelse med Centralen, og
>betyder oftest intet for selv dine telefonilinje.
Det mener jeg nemlig heller ikke - der har jo hele tiden været klartone,
når jeg løftede røret så, jeg formoder ikke at det er hos mig at fejlen
ligger.

Men hvis ikke jeg hører yderligere så vil jeg da, rykke hotline lidt i
ørene for mere information. Det er formodentlig til at få en status på den
fejlmelding der er på linien.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Masser af gratis scripts,applets,DHTML på
http://www.viewsource.dk

Fra : Jakob Bindslet

Dato : 18-07-01 15:39

Jeg har lige haft fejlmeldt en af vores Pro@ccess TDC løsninger med
præcist den fejl ...

Iflg TDC kunne det være to ting: Fejlkalibrering på centralen (vil KUN
berøre ADSL'en ikke telefon), eller fejl på ADSL modemmet (vil heller
ikke berøre telefoni).

Fejlen blev løst næste dag, da TDC's tekniker skiftede modemmet.

Mvh
Jakob Bindslet

Fra : Andreas

Dato : 18-07-01 15:55

On Wed, 18 Jul 2001 16:38:32 +0200, Jakob Bindslet <jagoop@image.dk> wrote:

> [...]
>
>Iflg TDC kunne det være to ting: Fejlkalibrering på centralen (vil KUN
>berøre ADSL'en ikke telefon), eller fejl på ADSL modemmet (vil heller
Nuvel, jeg har lige sagt pænt farvel til 2 teknikere fra Tene Danmark. De
gik min installation igennem uden at finde nogen fejl hvorefter, de kørte
ned på centralen for at checke der.
Og det viser sig at et eller andet kort - et printkort velsagtens var
switset af - teknikeren snakkede om et eller andet med forkert impedans.

Så bemeldte kort er nu blevet skiftet ud og, SYNC lampen på modemet lyser
nu igen grønt - konstant.
Det er nu også den pæneste farve til sådan en tingest

<.....>