"Jacob Fich" <jacob_duvednok_brafi.dk> skrev i en meddelelse
news:48275109$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa NG.
>
> Er der andre herinde, som oplever udfald hos perspektivbredband.dk?
> Jeg oplever tit, at nettet "langsomt" smutter.
> Derfor har jeg sat en lille sladderhank til at pinge ud af mit netværk,
> med det resultat, at den faktisk hver dag mister forbindelsen, minimum 1
> gang.
> Alle udfaldene sker på forskelligt tidspunkt, men er alle af en periode på
> ca. 1 min.
>
> Af, hvad jeg kan læse ud fra denne graf:
www.brafi.dk/graf.jpg vil jeg
> ikke mene at det er mit modem, som resetter, da det er en "glidende"
> afbrydelse. (Rampetiden fra 1,2 MB/sek til total afbrydelse er på ca 1
> min)
> Mit modem sidder i kælderen, og jeg på 1 sal, jå jeg kan ikke nå ned og se
> om det er modemet som afbryder...
>
> Men er der andre som oplever disse afbrydelser?
> Det er pixxx irriterende at forbindelsen ryger, når man snakker telefon
> (via perspektivbredband) og/eller spiller online-spil...
>
> /Jacob
Hej Jacob,
Jeg har også perspektivbredband som ISP og er super glad for det.
Jeg har ikke de problemer du omtaler, men jeg kan fortælle en anden ting.
Da jeg kom på cph-metronet i sin tid, købte jeg et D-link modem, som de
anbefalede man kørte med.
Det fik jeg aldrig op at køre over 12-14 Mbps selvom min linie er en 20
Mbps.
Jeg skrev supporten der anbefale at jeg købte det nye Billion 5200 modem.
Det gjorde jeg og har siden kørt super stabilt 20 Mbps konstant.
http://www.computercity.dk/product/Product.aspx?id=111302 her kan du se dem
modem.
Jeg har IP-telefoni hos dem også og oplever ingen drop-outs.
Dropper din telefon ud selvom du ikke down/uploader noget. Hvis jeg
downloader noget med downloadermaneger, med 20 tråde, så kan jeg godt høre
det på telefonkvaliteten. Jeg tror ikke at jeg har QoS (Quality of Service)
på min telefon.
Prøv at skrive til supporten hos Perspektivbredband og hør hvad de mener.
/Brian
www.zolex..dk