/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Noget af et hop: diesel op 26 øre / liter ~
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-03-08 06:36

Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!

http://epn.dk/industri/energi/article1288903.ece

Den stigende oliepris smitter nu af på dieselolien, der stiger 26 øre
pr. liter i morgen.

Efter flere mindre prisstigninger i sidste uge og begyndelsen af denne
uge stiger diesel kraftigt.
Stigningen er på 26 øre, oplyser Statoil. Herefter vil en liter diesel
koste 10,25 kr. pr. liter.
Også OK har varslet, at selskabet hæver sin dieselpris med 26 øre fra
i morgen.
Der er ingen prisændring på benzin.
De øvrige benzinselskaber ventes at hæve deres dieselpriser
tilsvarende.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

 
 
René Løweneck (06-03-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 06-03-08 14:56

Hej Christian !

Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!

Ja, så koster det jo det samme som benzin. Ville det så ikke være på sin
plads, at vægtafgiften blev udlignet tilsvarende, så der ikke er forskel på
benzin og diesel vægtafgift ?


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Folmer Rasmussen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-03-08 15:18

On Thu, 6 Mar 2008 14:56:20 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej Christian !
>
>Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!
>
>Ja, så koster det jo det samme som benzin. Ville det så ikke være på sin
>plads, at vægtafgiften blev udlignet tilsvarende, så der ikke er forskel på
>benzin og diesel vægtafgift ?

>--

Hvorfor?

Du har spillet på rouletten, og tabt.

Husk at lægge 10% i tip til croupieren, inden du forlader
spillebordet. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Anders Majland (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-03-08 15:45

>>Ja, så koster det jo det samme som benzin.

> Du har spillet på rouletten, og tabt.

Ikke helt endnu - vores diesel går i praksis16km/l hvilket er nået mere end
en tilsvarende benziner

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk
Diesel 17,9

Benzin 12,7


Med vores kørselsbehov er der alligevel en besparelse på næsten
6000kr/årligt på diesel blot pga den bedre brændstoføkonomi. Så helt skidt
er valget ikke ...(endnu)

Btw ja den er med partikelfilter

/A



Ukendt (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-08 19:48

On Thu, 6 Mar 2008 15:44:44 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>>>Ja, så koster det jo det samme som benzin.
>
>> Du har spillet på rouletten, og tabt.
>
>Ikke helt endnu - vores diesel går i praksis16km/l hvilket er nået mere end
>en tilsvarende benziner
>
>http://www.hvorlangtpaaliteren.dk
> Diesel 17,9
>
> Benzin 12,7
>
>

Tjooh, samme argumenter her:
Bil 1 i praksis ca. 18 km/l - en bekendts tilsvarende benzinmodel ca.
13.
Bil 2: i praksis ca. 22 km/l - en tilsvarende benzin er svær at drive
over 16. (tihvertifald hvis den skal følge med
Men....det ser ud til benzinselskaberne har opdaget der er penge i
lortet. Det kan så imponere mig, at de alligevel er så dumme til at
handle olie, at de ikke kan tjene så mange penge i landet, at de skal
betale skat.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

René Løweneck (06-03-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 06-03-08 23:57

> Hvorfor?

Nej, det er nok for svært for dig at regne ud.

> Du har spillet på rouletten, og tabt.

Hvordan kommer du frem til det ?
Hvad har jeg spillet på ?

> Husk at lægge 10% i tip til croupieren, inden du forlader
> spillebordet. )

Bare fordi du er kendt i de kredse, er det jo ikke sikkert, at jeg er.


Christian B. Andrese~ (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-03-08 06:59

On Mar 6, 2:56 pm, René Løweneck <r...@loweneck.dk> wrote:
> Hej Christian !
>
> Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!
>
> Ja, så koster det jo det samme som benzin. Ville det så ikke være på sin
> plads, at vægtafgiften blev udlignet tilsvarende, så der ikke er forskel på
> benzin og diesel vægtafgift ?

Jo, men det er vist en "dream on"

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Folmer Rasmussen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-03-08 15:15

On Thu, 6 Mar 2008 05:35:47 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!
>
>http://epn.dk/industri/energi/article1288903.ece
>
>Den stigende oliepris smitter nu af på dieselolien, der stiger 26 øre
>pr. liter i morgen.
>
>Efter flere mindre prisstigninger i sidste uge og begyndelsen af denne
>uge stiger diesel kraftigt.
>Stigningen er på 26 øre, oplyser Statoil. Herefter vil en liter diesel
>koste 10,25 kr. pr. liter.
>Også OK har varslet, at selskabet hæver sin dieselpris med 26 øre fra
>i morgen.
>Der er ingen prisændring på benzin.
>De øvrige benzinselskaber ventes at hæve deres dieselpriser
>tilsvarende.
>
>

>--

Det er jo beklageligt.

Det er dog en udvikling som bl.a. BJ og undertegnede forudsagde for
længe siden, da antallet af registrerede dieselbiler boomede voldsomt.

--

Venlig hilsen
Folmer

BJ (06-03-2008)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-03-08 15:40


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0vuvs3t6369lpu4pi2j29hk7j8rra5d2qd@4ax.com...

KLIP

>>Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!
>>
>>http://epn.dk/industri/energi/article1288903.ece
>>
>>Den stigende oliepris smitter nu af på dieselolien, der stiger 26 øre
>>pr. liter i morgen.
>>
>>Efter flere mindre prisstigninger i sidste uge og begyndelsen af denne
>>uge stiger diesel kraftigt.
>>Stigningen er på 26 øre, oplyser Statoil. Herefter vil en liter diesel
>>koste 10,25 kr. pr. liter.
>>Også OK har varslet, at selskabet hæver sin dieselpris med 26 øre fra
>>i morgen.
>>Der er ingen prisændring på benzin.
>>De øvrige benzinselskaber ventes at hæve deres dieselpriser
>>tilsvarende.

> Det er jo beklageligt.

Det må man sige.

> Det er dog en udvikling som bl.a. BJ og undertegnede forudsagde for
> længe siden, da antallet af registrerede dieselbiler boomede voldsomt.

Det har vi ingen forstand på, for vi er bare nogen gamle sure mænd..))

mvh
Bjørn J.



Klaus G. (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 06-03-08 15:55

> Det er dog en udvikling som bl.a. BJ og undertegnede forudsagde for
> længe siden, da antallet af registrerede dieselbiler boomede voldsomt.
Er der ikke også noget med at afgiften pr. liter diesel ikke er nær så høj
som afgiften pr. liter benzin? Gad vide hvornår de ændre det så?:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Henrik Stidsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-03-08 07:16

On Mar 6, 2:35 pm, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> Den stigende oliepris smitter nu af på dieselolien, der stiger 26 øre
> pr. liter i morgen.

Der bliver kø ved dieselstanderne i dag ...

> Efter flere mindre prisstigninger i sidste uge og begyndelsen af denne
> uge stiger diesel kraftigt.
> Stigningen er på 26 øre, oplyser Statoil. Herefter vil en liter diesel
> koste 10,25 kr. pr. liter.

Det kan da overhovedet ikke betale sig at køre diesel bil længere så.

Klaus D. Mikkelsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-08 15:21

Henrik Stidsen skriver:
>
> Det kan da overhovedet ikke betale sig at køre diesel bil længere så.

Ork jo.

Så længe der er mølle på og den går 20+ km/l, hvilket en benziner ikke
gør....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-03-08 15:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Henrik Stidsen skriver:
>>
>> Det kan da overhovedet ikke betale sig at køre diesel bil længere så.
>
> Ork jo.
>
> Så længe der er mølle på og den går 20+ km/l, hvilket en benziner ikke
> gør....

Tager du en Golf 1,4 TSI DSG, er den opgivet til 16,9Km/l og en ejerafgift
på 1520,- pr år... forskellen kan hurtigt udlignes.

/Brian




Klaus D. Mikkelsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-08 15:46

Brian skriver:
>
> Tager du en Golf 1,4 TSI DSG, er den opgivet til 16,9Km/l og en ejerafgift
> på 1520,- pr år... forskellen kan hurtigt udlignes.

Den kunne jeg ikke købe for 4 år siden.

Men går den også 16,9?

Jeg ved, hvad Golfen (diesel) går og den betaler jeg 3220 om året for i
grøn ejerafgift, hvilket er 400 kr mindre end det jeg betalte for den
gamle 90HK's benzin.

Men vi tager lige regnestykket:

Diesel:
30.000 km/år med 20 km/l = 1500 l til 10 kr/liter eller 15.000 kr

Benzin:
30.000 km/år med 17 km/l = 1765 l til 10 kr/liter eller 17.500 kr

Forskel = 2500 kr


Vi prøver lige med 10.26 kr/l:
Diesel 1500 x 10,26 = 15390kr
Benzin 1765 x 10,26 = 18109kr
Forskel = 2719 kr

Dertil kan du så lægge det 1520 kr en TSI'er koster i grøn ejerafgift og
se hvad det er mere end den afgift jeg betaler på min diesel...

Det vender først når diesel er 15% dyrere end benzin for mit
vedkommende.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Anders Majland (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-03-08 15:55

> Det vender først når diesel er 15% dyrere end benzin for mit
> vedkommende.

Hvad med forskel i prisen på bilerne - tradionelt har turbo diesel jo været
noget dyrere end suge benzin...

Med de høje diselpriser bliver en ny diesel selvfølgelig knap så attraktiv
som for et år siden - men god brændstoføkonomi skal nok sikre en god
brugtpris - også om et par sålænge diesel blot ikke bliver væsenligt dyrere
end benzin.....

Men der vil jo nok stadig være priskrig ... De her trailere der må køres
fyringsolie i - Er de også lovlige til diesel ? Så kunne man jo lige tanke
et par hundrede liter når det var billigst ....



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-08 16:14

Anders Majland skriver:
>
> Hvad med forskel i prisen på bilerne - tradionelt har turbo diesel jo været
> noget dyrere end suge benzin...

Jeps, men en sugebenzin går heller ikke så langt på literen

> Men der vil jo nok stadig være priskrig ... De her trailere der må køres
> fyringsolie i - Er de også lovlige til diesel ? Så kunne man jo lige tanke
> et par hundrede liter når det var billigst ....

Hmm, må du have så meget stående ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-08 16:25

Anders Majland skriver:
>
> Hvad med forskel i prisen på bilerne - tradionelt har turbo diesel jo været
> noget dyrere end suge benzin...

         HK Pris
1.4 TSI Trendline    122 273.399 15,9/1010
1.4 TSI Trendline DSG    122 296.299 16,9/760
1.4 TSI Trendline    140 287.900 14,1/1510
1.4 TSI Trendline DSG   140 314.598 14,1/1510
1.9 TDI DPF Trendline    90 268.600 19,6/1610
1.9 TDI DPF Trendline    105 282.900 19,6/1610
1.9 TDI DPF Trendline   105 295.800 18,2/1930
1.9 TDI DPF blue mTrendl105 278.296 22,2/1300
1.9 TDI DPF TrendlineDSG105 318.198 19,2/1610

Altså DSG'en som får 1,4TSI til at gå langt på literen går den også
23.000 dyrere

Det er en svær ligning, da en uden DSG er billigere, men går 1 km/l
kortere og dermed koster mere i grøn ejerafgift.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Anders Majland (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-03-08 19:12

> HK Pris
> 1.4 TSI Trendline DSG 122 296.299 16,9/760
> 1.9 TDI DPF Trendline 105 282.900 19,6/1610
> 1.9 TDI DPF blue mTrendl105 278.296 22,2/1300
> 1.9 TDI DPF TrendlineDSG105 318.198 19,2/1610
>
> Altså DSG'en som får 1,4TSI til at gå langt på literen går den også
> 23.000 dyrere
>
> Det er en svær ligning, da en uden DSG er billigere, men går 1 km/l
> kortere og dermed koster mere i grøn ejerafgift.

Prisforskellen er ret lille - fjerner man de mindst økonmiske bensiner og
den (for) lille diesel er der ovenstående tilbage... Der ligner blue motion
dieselen et rigtigt godt valg - hvis man vil undvære dsg og kører mange km
Men forskellen er reelt ikke stor Og den billigste i driftt vil sikker være
den 90 hk diesel jeg har fjernet ....."Billig" i indkøb og sikkert med en
god gensalgsværdi pga det flotte forbrug



Brian (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-03-08 16:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Tager du en Golf 1,4 TSI DSG, er den opgivet til 16,9Km/l og en
>> ejerafgift på 1520,- pr år... forskellen kan hurtigt udlignes.
>
> Den kunne jeg ikke købe for 4 år siden.
>
> Men går den også 16,9?

Det ved jeg ikke, men skal man debattere den slags, er man nødt til at tage
udgangspunkt i nogle håndfaste tal.

> Jeg ved, hvad Golfen (diesel) går og den betaler jeg 3220 om året for
> i grøn ejerafgift, hvilket er 400 kr mindre end det jeg betalte for
> den gamle 90HK's benzin.
>
> Men vi tager lige regnestykket:
>
> Diesel:
> 30.000 km/år med 20 km/l = 1500 l til 10 kr/liter eller 15.000 kr
>
> Benzin:
> 30.000 km/år med 17 km/l = 1765 l til 10 kr/liter eller 17.500 kr
>
> Forskel = 2500 kr

Tager du den grønne ejerafgift med i ovenstående, er forskellen nede på
800,- om året.

Som jeg skrev - forskellen kan hurtigt udlignes, den _er_ ikke udlignet.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-03-08 16:13

Brian skriver:
>

> Tager du den grønne ejerafgift med i ovenstående, er forskellen nede på
> 800,- om året.

Jeps, men tager du udgangspunkt i listepriserne af i mogen er den endnu
billigere.

> Som jeg skrev - forskellen kan hurtigt udlignes, den _er_ ikke udlignet.

Ja, den dag dieselen er 10-15% dyrere end benzinen.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Kaas Neergaar~ (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Kaas Neergaar~


Dato : 06-03-08 19:38

Det bliver slet ikke nogen bekymring.

http://politiken.dk/forbruger/biler/article480169.ece

brian (06-03-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 06-03-08 15:32

On Thu, 6 Mar 2008 05:35:47 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!
>
>http://epn.dk/industri/energi/article1288903.ece
>
>Den stigende oliepris smitter nu af på dieselolien, der stiger 26 øre
>pr. liter i morgen.
>
>Efter flere mindre prisstigninger i sidste uge og begyndelsen af denne
>uge stiger diesel kraftigt.
>Stigningen er på 26 øre, oplyser Statoil. Herefter vil en liter diesel
>koste 10,25 kr. pr. liter.
>Også OK har varslet, at selskabet hæver sin dieselpris med 26 øre fra
>i morgen.
>Der er ingen prisændring på benzin.
>De øvrige benzinselskaber ventes at hæve deres dieselpriser
>tilsvarende.
>
>

He he så kan det være at vi med tiden kan slippe af med de ekstra
farlige 4X4

Martin Johansen [600~ (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-03-08 17:25


>He he så kan det være at vi med tiden kan slippe af med de ekstra
>farlige 4X4

Hmm er det kun 4x4 der bruger diesel?

Er lidt bange for jeg har smadret motoren i vores personvogn så.. for
der har jeg fyldt diesel i

PS: Du tror da ikke helt ærligt selv på, at folk sælger deres bil
fordi brændstoffet stiger?


Leonard (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-03-08 17:41

On Thu, 06 Mar 2008 17:24:54 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> PS: Du tror da ikke helt ærligt selv på, at folk sælger deres bil
> fordi brændstoffet stiger?

Mon ikke det er med i overvejelserne når den næste bil skal købes?
Jeg har da lige siddet og leget med at konfigurere en Fiat 500 som
erstatning for Lupo'n
Et ganske ufarligt eksperiment, da det svjv er komplet umuligt at få lov
til at købe en 500, den er ellers ret sød

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Martin Johansen [600~ (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-03-08 18:06

>Mon ikke det er med i overvejelserne når den næste bil skal købes?

Selvfølgelig. Og så alligevel. Det var da med i overvejelserne med den
vi købte.

Men mit legetøj kommer med lidt held og råddent æg tæt på 10 km/l . og
det bliver da en nyanskaffelse :)

A-B = jo man tænker over hvor langt den kører.
Legetøj = Man er skide ligeglad.
A-B for direktøren som er ham der har de dyre 4x4 .. han er da
ligeglad.

>Jeg har da lige siddet og leget med at konfigurere en Fiat 500 som
>erstatning for Lupo'n

Forståeligt.. for pokker den er sød den bil

>Et ganske ufarligt eksperiment, da det svjv er komplet umuligt at få lov
>til at købe en 500, den er ellers ret sød

Jep :)

Leonard (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-03-08 18:11

On Thu, 06 Mar 2008 18:05:44 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> A-B for direktøren som er ham der har de dyre 4x4 .. han er da
> ligeglad.

Du har ret, hvis det var km/l og fornuft, der betød noget der, så var
der allerede valgt noget andet.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Brian (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-03-08 18:14

Martin Johansen [6000] wrote:

> Forståeligt.. for pokker den er sød den bil
>
>> Et ganske ufarligt eksperiment, da det svjv er komplet umuligt at få
>> lov til at købe en 500, den er ellers ret sød

At i omtaler en bil som "sød" er da en direkte diskvalifikation - nu må i
tage jer sammen!

Knuzzer Brian



Fly Christensen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 06-03-08 18:22

Brian wrote:
> Martin Johansen [6000] wrote:
>
>> Forståeligt.. for pokker den er sød den bil
>>
>>> Et ganske ufarligt eksperiment, da det svjv er komplet umuligt at få
>>> lov til at købe en 500, den er ellers ret sød
>
> At i omtaler en bil som "sød" er da en direkte diskvalifikation - nu må i
> tage jer sammen!

Det er en del af den politiske opdragelse.

Fly

Martin Johansen [600~ (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-03-08 21:11


>At i omtaler en bil som "sød" er da en direkte diskvalifikation - nu må i
>tage jer sammen!

Den er da zåå nuzer :)

>Knuzzer Brian

Tihi..


Henrik Stidsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-03-08 19:44

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote in
news:y3tagors7zrh.1qj0que1sn28t$.dlg@40tude.net:

> Et ganske ufarligt eksperiment, da det svjv er komplet umuligt at få lov
> til at købe en 500, den er ellers ret sød

Sød? Den ser mere end forfærdelig ud i virkeligheden...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

brian (06-03-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 06-03-08 21:38

On Thu, 06 Mar 2008 17:24:54 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>
>>He he så kan det være at vi med tiden kan slippe af med de ekstra
>>farlige 4X4
>
>Hmm er det kun 4x4 der bruger diesel?
>

Nej men jeg mener ikke de er den bedste løsning på transport (i
danmark) og der til er de en del farligere for bløde trafikanter end
andre biler.

>Er lidt bange for jeg har smadret motoren i vores personvogn så.. for
>der har jeg fyldt diesel i
>
>PS: Du tror da ikke helt ærligt selv på, at folk sælger deres bil
>fordi brændstoffet stiger?

Næ men rigtigt mange især unge bruger brændstof differencen til at
overbevist sig selv om at en tung 4x4 jo ikke er dyrer end andre
biler.

Så kan håbe at det er en lille del af de ting der måske får mindre af
dem på vejen.
Hvis nu afgifter og den idiotiske ide om at den gulpladet til private
skal være billigere bare fordi der kun er 2 sæder, De belaster og
forurener vel lige så meget som hvideplader. Så kunne det være at der
blev fære

Martin Johansen [600~ (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-03-08 16:06


>Nej men jeg mener ikke de er den bedste løsning på transport (i
>danmark)

Om det er Danmark eller Nordpolen gør vel ingen forskel hvis man har
brug for 4x4.

> og der til er de en del farligere for bløde trafikanter end
>andre biler.

Så må de bløde holde sig fra vejbanen. Vil hellere rammes af en 4x4
end en sættevogn.. men dem er der sjovt nok ingen der kimser af. Det
er jo heller ikke moderne for tiden

>Næ men rigtigt mange især unge bruger brændstof differencen til at
>overbevist sig selv om at en tung 4x4 jo ikke er dyrer end andre
>biler.

Det håber jeg ikke de gør. For så er de da ikke for smarte..


OZ3BTO (06-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 06-03-08 17:13


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:19966eda-fd79-4096-b62e-6ea67e602d52@v3g2000hsc.googlegroups.com...
Diesel op med 26 øre/liter !!!!!!!!

http://epn.dk/industri/energi/article1288903.ece

Den stigende oliepris smitter nu af på dieselolien, der stiger 26 øre
pr. liter i morgen.

Efter flere mindre prisstigninger i sidste uge og begyndelsen af denne
uge stiger diesel kraftigt.
Stigningen er på 26 øre, oplyser Statoil. Herefter vil en liter diesel
koste 10,25 kr. pr. liter.
Også OK har varslet, at selskabet hæver sin dieselpris med 26 øre fra
i morgen.
Der er ingen prisændring på benzin.
De øvrige benzinselskaber ventes at hæve deres dieselpriser
tilsvarende.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.



Ja så fik jeg alligevel brug for den store 1500L tank i garagen

Blev da til nogen ture med 400L med hjem hver gang


Ialt 1900L.. burde da kunne holde et par mdr. :D


Erik



Torben Scheel (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-03-08 11:17

OZ3BTO wrote:

> Ialt 1900L.. burde da kunne holde et par mdr. :D
>
>
Er det dig der boede under pizzeriaet i Bramming?

--
vh
Torben

John Sahl (08-03-2008)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 08-03-08 09:40

Torben Scheel wrote:
> OZ3BTO wrote:
>
>> Ialt 1900L.. burde da kunne holde et par mdr. :D
>>
>>
> Er det dig der boede under pizzeriaet i Bramming?

Og er der regnet på hvad det har kostet at hente alle de liter?

--
John Sahl
1.372ccm - 0 Hk / 0 Nm - It can only get better



Brian Sørup (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 08-03-08 10:15


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:47d250d8$0$89169$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Torben Scheel wrote:
>> OZ3BTO wrote:
>>
> --
> John Sahl
> 1.372ccm - 0 Hk / 0 Nm - It can only get better

????? jeg synyes litereffekten er faldet en anelse ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.



John Sahl (08-03-2008)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 08-03-08 10:30

Brian Sørup wrote:
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
>> 1.372ccm - 0 Hk / 0 Nm - It can only get better
>
> ????? jeg synyes litereffekten er faldet en anelse ?

Er i gang med at montere ny Omex 600 motorstyring så jeg selv kan justere
alt, der efter regner jeg med at vende tilbage med +250Hk/+300Nm og +10km/l
i forhold til 234Hk/300Nm og 7,8km/l

--
John Sahl
1.372ccm - 0 Hk / 0 Nm - It can only get better



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408950
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste