perspektiverne i linux?
Fra : Claus Kühle

Dato : 18-07-01 00:15

Jeg er en privatperson, med en gammel p150, 32mb, 3gb harddisk, og en
routeradgang til internettet(adsl)

Hvilke muligheder har jeg?

Hvilke setups har I andre, og hvilke mulighder får I andre ved at køre
Linux?

Venlig hilsen

Claus Kühle

Fra : Kim Nielsen

Dato : 18-07-01 07:53

In article <3b54c5c6$0$290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Claus Kühle"
<van.der.aa@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg er en privatperson, med en gammel p150, 32mb, 3gb harddisk, og en
> routeradgang til internettet(adsl)
>
> Hvilke muligheder har jeg?

Der er stort ingen grænser .. men sprøgsmålet er nærmere hvad vil du
kunne? Linux kan sagtes køre godt på ældre maskiner .. du kan faktisk
køre det på en 386 med 16 mb. ram og 100 mb harddisk plads. Med Linux
eller BSD har du muligheden for selv at sammen sætte netop de værktøjer
som du har brug for.

> Hvilke setups har I andre, og hvilke mulighder får I andre ved at køre
> Linux?
Jeg bruger det til firewall, cvs (versions styring af software), web
server, ssh adgang og til udvikling i c og php.

Fordelen for mig er at alle de værktøjer jeg bruger er gratis :) og for
det meste opensource.

Mvh
Kim

Fra : Steen Suder

Dato : 18-07-01 21:11

Kim Nielsen wrote:

> In article <3b54c5c6$0$290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Claus Kühle"
> <van.der.aa@mail.tele.dk> wrote:

<KLIP>

> [...]
> køre det på en 386 med 16 mb. ram og 100 mb harddisk plads. Med Linux
> eller BSD har du muligheden for selv at sammen sætte netop de værktøjer

For at blive ved:

"Mit" gamle kollegiekontor havde en web/mail/dns-server i et halvt år,
som kørte upåklageligt undtagen når der var elektrikere i nærheden
Det var en gammel IBM 386-40 med 38MB HD og 8MB RAM samt en ældre
Slackware.

Jeg havde selv en lille Olivetti:
386SX-16 med 10MB RAM og 270MB HD (bootede fra floppy) med en RedHat på.

Ingen af maskinerne var fartuhyrer, men forbavsende brugbare alligevel.

<KLIP>

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Steen Suder

Dato : 18-07-01 21:13

"Claus Kühle" wrote:

> Jeg er en privatperson, med en gammel p150, 32mb, 3gb harddisk, og en
> routeradgang til internettet(adsl)
>
> Hvilke muligheder har jeg?

Alle (ca.); det er kun et spørgsmål om ydelse.

Hvad har du i tankerne?

> Hvilke setups har I andre, og hvilke mulighder får I andre ved at køre
> Linux?

Af de muligheder, jeg selv mener at have brug for: næsten alle.
Jeg er specielt glad for friheden, fleksibiliteten og stabiliteten.