MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP ServerPC "taber" system resourser - hva~
Fra : Sven

Dato : 20-04-08 20:27

Hej.
En PC som kun står og kører som server, og som har fungeret fint med en
månedlig restart, er inden for den sidste uges tid begyndt at skabe sig.
Når den er bootet op, og forbindelsen til pptp er igang, så kører den fint,
men efter ½ til ca 4 timer så viker den ikke mere. Den skriver "Denne
handling kan ikke udføres fordi der mangler systemrecourser (eller sådan
noget lign) når nogen vil logge på. Hvis jeg så trykker CTRL+ALT+DEL og ser
under Ydeevne, så står der sådan:
Fysisk hukommelse: 1098048, tilgængelig 679852, systemcache 770670
Kernehukommelse: Samlet 80392, sideinddelt 61544, Ikke-sideinddelt 18848

Tallene kan godt variere lidt, ovenstående tal er som det ser ud lige nu,
hvor den er kørende, men de ændrer sig ikke ret meget. Selve vinduet
"Windows Jobliste" ser underligt ud, når fejlen er der, Der kan mangle
knapper eller baggrunden til vinduet mangler, og åbner jeg Denne Computer,
så er der ingen ikoner ved drevene, der er heller ikke ikoner på alle (7
stk) programmer på skrivebordet, så det er som om den mangler noget ram til
et eller andet, men hvad? Det eneste der hjælper er en genstart.

Jeg har prøvet at formattere C: og køre et ghost image ind fra længe før
dette startede, og da den så startede op, så opdaterede den WindowsXP og
Kaspersky Internet security og intet andet, men fejlen er der stadigvæk!!!

Sven