Genvejstaster i MacSOUP
Fra : Steen Jensen

Dato : 20-04-08 12:57

Fra manualen: "Efter at have markeret de meddelelser du vil læse, skal
du trykke på mellemrumstangenten for at åbne den første markerede
meddelelse."

Virker dette ikke i Leoparden?
Synes ikke jeg kan finde nogle genvejtaster til at åbne indlæg

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 20-04-08 13:22

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> meddelelse."
>
> Virker dette ikke i Leoparden?
> Synes ikke jeg kan finde nogle genvejtaster til at åbne indlæg

Tryk på Enter-tasten

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-04-08 17:10

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Tryk på Enter-tasten

Det markerer bare hele tråden med "bobler"

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-08 18:08

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det markerer bare hele tråden med "bobler"

Normalt skal enter-tasten åbne en meddelelse, mens +-tasten markerer
den. Er det hentede meddelelser, eller har du blot hentet overskrifter?
Det kunne det nemlig virke som om. Efter overgangen til Leopard har jeg
haft det problem, at min +-tast giver - (minus) i MacSOUP. Jeg er nødt
til at trykke på æble-+ eller plustasten på det numeriske tastatur.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-04-08 19:06

> [...]
> haft det problem, at min +-tast giver - (minus) i MacSOUP. Jeg er nødt
> til at trykke på æble-+ eller plustasten på det numeriske tastatur.

Ja nu kommer problemet med at forklare ;-/
Jeg henter meddelelser fra alle grupper, og kan sagtens åbne en gruppe
ved at trykke på Enter (den knækkede pil)
Derefter kan jeg ikke åbne de enkelte indlæg, uden at skulle bruge
musen.

Håber det gav mening

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-04-08 21:19

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Derefter kan jeg ikke åbne de enkelte indlæg, uden at skulle bruge
> musen.

Tilføjelse:

Midlertidig løsning/genvej:

Når den besked, du ønsker at læse, er markeret: Tryk retur
Nu vil den få en "bobbel" - tryk nu på mellemrum, og vupti...

Lidt af en omvej, men vi slipper da for musen

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-04-08 21:15

> [...]

> ved at trykke på Enter (den knækkede pil)
> Derefter kan jeg ikke åbne de enkelte indlæg, uden at skulle bruge

Det gjorde det absolut: jeg har samme irritation. Min nye MBP (penryn)
har ingen enter-tast (den er byttet ud med en cmd-tast)

Også jeg ville være glad for en tastatur-måde at åbne en besked

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-08 22:20

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Det gjorde det absolut: jeg har samme irritation. Min nye MBP (penryn)
> har ingen enter-tast (den er byttet ud med en cmd-tast)

Det er vist en Alt-tast Cmd-tasten har altid været der ved siden af
mellemrumstasten. Idéen er vel, at der ikke er nogen, der bruger
enter-tasten. Se bare, hvordan den oprindelige spørger i denne tråd
skulle have forklaret en ekstra gang, at man ikke mener linieskift.

> Også jeg ville være glad for en tastatur-måde at åbne en besked

Hvis man holder fn-tasten nede, bliver linieskift til enter på de nye
tastaturer. Ellers kan man jo markere beskederne og derefter åbne med
mellemrums-tasten.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-04-08 18:37

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det markerer bare hele tråden med "bobler"

Nu har du valgt den til læsning. Begynd at læse med space-tasten.

Det må forøvrigt have været returtasten du har trykket på. Det er ikke
det samme som Enter.

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-04-08 19:06

> Nu har du valgt den til læsning. Begynd at læse med space-tasten.

Space - mellemrumstaten, ikke? Det sker der desværre ikke noget ved,
andet end at en anden post bliver markeret (det ældste indlæg der er
hentet)

> Det må forøvrigt have været returtasten du har trykket på. Det er ikke
> det samme som Enter.

Hm - jeg bruger "den knækkede pil", troede det gik ud på et. Hvis det er
"retur" hvad er så "enter"?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-04-08 19:15

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Space - mellemrumstaten, ikke? Det sker der desværre ikke noget ved,
> andet end at en anden post bliver markeret (det ældste indlæg der er
> hentet)

Er du sikker på at det er MacSOUP du bruger?

Vandret streg med et hak under.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-08 21:15

Der er (eller kan være) forskel på "ny linie" og enter. Der er godt nok
ikke mange steder, det er tilfældet, og da vist slet ikke under Windows.

> Vandret streg med et hak under.

Det er den allernederst til højre ved det numeriske tastatur. Mange
kender den slet ikke. Den er til højre for højre æble-tast på de
bærbare. Jeg tror nu ikke, den har en stor fremtid foran sig. Den er
forsvundet på Apples nye trådløse tastatur, men man kan trykke på fn +
ny linie. Verden er efterhånden af lave. Der er heller ikke æbler på
æble-tasterne på de nye tastaturer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-04-08 21:22

> Verden er efterhånden af lave. Der er heller ikke æbler på
> æble-tasterne på de nye tastaturer.

Jeg er rystet som du Henrik.
Mon ikke Æble prøver at tækkes switchere?

For søren, nu har vi vænnet os tilden æble-tast. Det er nu engang federe
med "tast æble-B for fed skrift" end "cmd-B"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-04-08 08:23

Martin Ammentorp wrote:

> Jeg er rystet som du Henrik.
> Mon ikke Æble prøver at tækkes switchere?

Det kunne også være, at de har opdaget, at der ikke er konsistens mellem
deres keyboards og deres vejledninger.

> For søren, nu har vi vænnet os tilden æble-tast. Det er nu engang federe
> med "tast æble-B for fed skrift" end "cmd-B"

I deres vejledninger står der 'cmd'. Det er alt andet lige mere praktisk
at skrive 'cmd' på tasten, end at lade et (eller to er det jo faktisk på
de gamle keyboards) arbitrære symboler konnotere det.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~