MS Windows
briani 27239
XP og 2 skærme, hvordan?
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 16-04-08 23:54

jeg har aldrig prøvet det før, det med at køre med 2 skærme. Jeg har en
HP bærbar med S-video out tror jeg og tilslutter det lille runde stik
med 4 ben til mit SONY tv, så langt så godt. Jeg har konfigureret mit
skærmkort til 2 skærme, 1 & 2, hvis jeg identificere har jeg fint 1 på
min bærbar og 2 på mit tv. men på 2 altså mit tv kan jeg kun se Windows
baggrund jeg kan ikke se mine ikoner og min bundlinje. Så står der at
jeg skal trække min primære skærm altså 1 over på 2 det kan jeg også
gode men der sker bare ikke en s....., jeg har stadig min baggrund fra
Windows uden ikoner. hvad gør jeg forkert eller hvad mangler jeg at gøre? .
/KE Kofod.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 17-04-08 08:24

KE Kofod / 7100 sendte dette med sin computer:
> [...]
> s....., jeg har stadig min baggrund fra Windows uden ikoner. hvad gør jeg
> forkert eller hvad mangler jeg at gøre? .

Jeg bruger rask væk 2 skærme over hele linien, fungerer s....godt. Det
lyder som om, du skal bestemme dig for, om du vil have et udvidet
Skrivebord, eller om du vil klone Skrivebordet. Ved ikke hvilket
software/driver du bruger, men med et klonet Skrivebord viser begge
skærme det samme.. med et udvidet Skrivebord vil du netop ikke have
ikoner eller noget, før du smider nogen eller noget over på den skærm
(den del af Skrivebordet).

...::JMJ::..

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 17-04-08 14:10

...::JMJ::.. skrev:
> [...]
> skærme det samme.. med et udvidet Skrivebord vil du netop ikke have
> ikoner eller noget, før du smider nogen eller noget over på den skærm

Jeg har flueben i den der " udvidet skrivebord " og ved at køre godt med
musen til siderne kan jeg komme så langt at jeg også kan se musepilen på
min skærm 2altså min sekundære skærm. Men flytter jeg 1 over på 2 skulle
jeg jo på 2eren se at 1 kommer ind over og det kan jeg ikke.
/KE Kofod.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-08 01:20

Nej sådan virker det ikke, det bruges til at bestemme hvilken skærm
der er den primære.
Det lyder som om at det du ønsker er et klonet skrivebord så fjern
fluebenet ved "Udvidet Skrivebord".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 18-04-08 23:44

Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> der er den primære.
> Det lyder som om at det du ønsker er et klonet skrivebord så fjern

Jeg kan bare ikke få det til at virke. Hvis jeg fjerner fluebenet så får
jeg bare sort skærm på 2eren. Sætter jeg fluebenet har jeg min windows
bagrund men ikke mine ikoner. Kører jeg min mus langt til højtr på min
bærbare kommer musen ind fra venstre på mit tv.
Så musen kan jeg godt se.
/KE Kofod.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-04-08 15:19

Du bruger formentlig en for høj opløsning. Et fjernsyn kan langt fra
klare den opløsning en monitor kan. Formentlig er det nok at sætte
opløsningen ned til 800x600 men afhængigt af dit grafikkort skal du
muligvis længere ned.
For at komme dit spørgsmål om hvorfor det så virker med udvidet i
forkøbet, så er det fordi at Windows så kan køre skærmene i hver sin
opløsning.
Det er helt rigtigt at udvidet skrivebord fungerer som du skriver at
når musen kommer ud af siden på den ene skærm kommer den ind på den
anden. Som du tidligere har fået forklaret kan du med musen trække de
ikoner/vinduer du måtte ønske over på den anden skærm.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 19 Apr 2008 00:44:06 +0200, KE Kofod / 7100

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 19-04-08 21:07

Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> anden. Som du tidligere har fået forklaret kan du med musen trække de
> ikoner/vinduer du måtte ønske over på den anden skærm.

Det driller mig stadig, forstår jeg dig ret så er det skærm 2 jeg skal
sætte ned, min skærm 1 kører 1024 768 32bit.
/KE Kofod.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-04-08 18:04

Nej, når du vil køre med klonet skærm skal de køre med samme
opløsning.
Så sæt din opløsning ned på monitoren så den svarer til hvad TV'et kan
klare. Hvis den er tilsluttet med DVI (HDMI) interface burde den kunne
klare 800x600. Hvis den er tilsluttet med VGA interface skal du
formentlig helt ned i 640x480.
Hvis du er usikker på hvilken type det er, så se i manualen til dit
TV.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 19 Apr 2008 22:06:37 +0200, KE Kofod / 7100

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 19-04-08 21:09

Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> anden. Som du tidligere har fået forklaret kan du med musen trække de
> ikoner/vinduer du måtte ønske over på den anden skærm.

Mit TV er en ny SONY 40" fladskærm.