MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
HP printer - XP
Fra : KsNa

Dato : 15-04-08 07:59

Hej

Jeg har anskaffet en HP c5180 All-in-one printer, men efter instalation af
det medføglende software, bliver jeg mødt af XP-velkomstskærm, jeg har
normalt opstart direkte til skrivebordet.

Hvordan slipper jeg for dennne velkomstksærm, den er uden passwordboxen,
altså bare klikke på "frøen" en jeg vil gerne undgå den.

Nogle har i andre tråde foreslået - kør/userpasswords2 - men dette giver en
fejlmeddelse -Windows kan ikke finde.....bla, bla-.

Gode forslag modtages med tak.

Mvh
Kim

Fra : Bjarne Chr

Dato : 15-04-08 08:08

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nogle har i andre tråde foreslået - kør/userpasswords2 - men dette giver
> en fejlmeddelse -Windows kan ikke finde.....bla, bla-.

Prøv at køre en udvidet opdatering
Det er næsten helt sikkert at det er net framework (hedder det vist)
der skal opdateres.
Bc

Fra : Ole C

Dato : 15-04-08 08:37

KsNa skrev blandt andet:

> Nogle har i andre tråde foreslået - kør/userpasswords2 - men dette
> giver en fejlmeddelse -Windows kan ikke finde.....bla, bla-.

Hvis du helt bogstaveligt skriver som angivet, vil du absolut få en
fejlmeddelelse.

I Start>Kør skal du skrive "control userpasswords2" (- dog uden
anførselstegnene)

--
vh
Ole C

Fra : KsNa

Dato : 15-04-08 13:05

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du helt bogstaveligt skriver som angivet, vil du absolut få en
> fejlmeddelelse.
>
> I Start>Kør skal du skrive "control userpasswords2" (- dog uden
> anførselstegnene)

Ja, tak - det var bedre.

Men nu starter PCen direkte op på en _ny_ Administrator konto , der er ingen
dokumenter eller andet fra den gamle konto. Hvis jeg vælger Log Af kan jeg
skifte til den gamle Administrator konto og så skulle man jo kunne slette
andre konti, men den nye kan ikke ses fra den gamle, men omvendt kan godt
lade sig gøre.

Hvordan slettes den nye Administrator konto.

Mvh
Kim

Fra : Ole C

Dato : 15-04-08 15:39

KsNa skrev blandt andet:

> [...]
> gamle, men omvendt kan godt lade sig gøre.
>
> Hvordan slettes den nye Administrator konto.

Hm.
Hvad mon du har gjort?
Du skulle bare fjerne markeringen ud for "Brugere skal angive brugernavn
etc......."

Men i øvrigt:
Det der driller dig, er Microsoft.NET Framework som HP-programmet har
installeret.
Hvis du går på Windows Update og vælger "Brugerdefineret">"Software,
valgfri", kan du opdatere den version som HP har lagt ind - og så burde
dine problemer være forbi.

--
vh
Ole C

Fra : KsNa

Dato : 15-04-08 18:12

> Hm.
> Hvad mon du har gjort?
> Du skulle bare fjerne markeringen ud for "Brugere skal angive brugernavn
> etc......."

Ja, det var også det jeg gjorde.

Se evt. svaret i næste indlæg.

Mvh
Kim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-04-08 17:01

Det er ikke en ny administrator konto men den indbyggede. Den har
været der hele tiden.
Sæt password tilbage på den. Sæt i stedet din normale konto til at
starte op uden password.
Kan du ikke finde ud af det med userpasswords2 så hent TweakUI fra
Microsoft og brug den til det. TweakUI kan også bruges til mange andre
ting.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : KsNa

Dato : 15-04-08 18:10

> [...]
> Kan du ikke finde ud af det med userpasswords2 så hent TweakUI fra
> Microsoft og brug den til det. TweakUI kan også bruges til mange andre

Joe, tak men der har aldrig været password på nogen konto, der har ikke
været nogen konto, jo - jeg ved godt at der er en admin i baggrunden man
normalt aldrig ser, men der har heller aldrig været password på den.

En systemgendannelse fjernede det seneste problem, men jeg har nu
velkomstskærmen tilbage igen, når den kommer frem er der ingen boks til
password - der skal bare klikkes på (Frøen).

Det underlige er at på en PC med XP Home og en med XP Pro er problemet
opstået, en 3. PC med XP Home er der ingen problemer, en Vista heller ingen
problemer men det er også en anden CD der skal instaleres fra.

Venter til i morgen med flere forsøg, er lidt træt at PC-programmer lige nu.

Mvh
Kim

Fra : Ole C

Dato : 15-04-08 19:30

KsNa skrev blandt andet:

> [...]
> ikke været nogen konto, jo - jeg ved godt at der er en admin i
> baggrunden man normalt aldrig ser, men der har heller aldrig været

Som du tidligere har fået at vide, skyldes det Microsoft.NET Framework,
som blev installeret sammen med HP-printerdriveren.
Opdater på Windows Update - eller brug TweakUI.

--
vh
Ole C

Fra : KsNa

Dato : 16-04-08 09:01

> Som du tidligere har fået at vide, skyldes det Microsoft.NET Framework,
> som blev installeret sammen med HP-printerdriveren.
> Opdater på Windows Update - eller brug TweakUI.

Har nu opdateret NET Framework, og det virker.

TAK for hjælpen.

Mvh
Kim

Fra : Ole C

Dato : 16-04-08 09:20

KsNa skrev blandt andet:

> Har nu opdateret NET Framework, og det virker.

Der kan du bare se

> TAK for hjælpen.

Selv tak!

--