/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
mobil til 10 årige
Fra : Peter


Dato : 09-03-08 16:11

Hej

min søn bliver 10 år om et par uger, og ønsker sig en mobiltelefon.
Kan I komme med nogle anbefalinger?

Der er ønsket følgende "ekstra" muligheder:
sms
kamera
mp3


tak,
Peter

--


 
 
-= JF =- (09-03-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 09-03-08 16:36

Peter skrev:

> min søn bliver 10 år om et par uger, og ønsker sig en mobiltelefon.
> Kan I komme med nogle anbefalinger?

Mine erfaringer siger:
Lad ham overtage en af husstandens udrangerede telefoner!
Som ti-årig kommer man hurtigt til at glemme i hvilken sandkasse eller
klatretårn man har lagt mobilen fra sig - og så er den bare væk!
Lidt ærgerlig måde at miste 6-800,-

Alternativt kan man men mellemrum få en Nokia 1100 eller 1200 til et
sted mellem 250 og 300,-
Den har ikke kamera eller MP3, men er til gengæld meget meget enkel at
benytte. (hvilket altsammen ikke nytter noget hvis kamera og MP3 er et
MUST




--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

dotman (09-03-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 09-03-08 16:53


"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:47d3fe13$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> min søn bliver 10 år om et par uger, og ønsker sig en mobiltelefon.
> Kan I komme med nogle anbefalinger?
>
> Der er ønsket følgende "ekstra" muligheder:
> sms
> kamera
> mp3

SonyEricsson W580i eller W380i


Anders (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 09-03-08 17:19

Kg efter en brugt 6230i, den har alt det sønnike ønsker...

Den er selvfølgelig ikke den mest moderne, men den er stadigvæk en klassiker
indenfor mobil telefoner.

A

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:47d3fe13$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> min søn bliver 10 år om et par uger, og ønsker sig en mobiltelefon.
> Kan I komme med nogle anbefalinger?
>
> Der er ønsket følgende "ekstra" muligheder:
> sms
> kamera
> mp3
>
>
> tak,
> Peter
>
> --
>


dotman (10-03-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 10-03-08 07:58


"Anders" <stofanet.stofanet@danmark.dk> skrev i meddelelsen
news:47d40df5$0$1983$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Kg efter en brugt 6230i, den har alt det sønnike ønsker...

Du har tydeligt ikke børn!!!



A. K. (16-03-2008)
Kommentar
Fra : A. K.


Dato : 16-03-08 08:20


"dotman" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:47d4dbdf$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Anders" <stofanet.stofanet@danmark.dk> skrev i meddelelsen
> news:47d40df5$0$1983$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> Kg efter en brugt 6230i, den har alt det sønnike ønsker...
>
> Du har tydeligt ikke børn!!!
>
Jeg har da givet min datter på 8 min 6230i og den er hun da glad for og har
ret hurtig fundet ud af hvordan den virker, mange mener den er for god til
hende, men den er jo ikke mere værd end de helt billige nye.



Ukendt (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-08 19:40


"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47d3fe13$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> min søn bliver 10 år om et par uger, og ønsker sig en mobiltelefon.
> Kan I komme med nogle anbefalinger?
>
> Der er ønsket følgende "ekstra" muligheder:
> sms
> kamera
> mp3
>
>
> tak,
> Peter
>
> --
>

nogle forholdsvis billige:
Nokia 5300
Sony Ericsson W200i

Begge har plads til hukommelseskort. Min søn (11) fik en Nokia 5300 til jul.
I den alder er kameraet og MP3-afspilleren mest vigtig. Grunden til at det
blev Nokia 5300 er, at for ham var bluetooth vigtig; så kan man nemmere dele
filer med kammeraterne. Det bliver til en hel del hjemmelavede film

Lisbeth



dotman (10-03-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 10-03-08 07:59


"Lisbeth" <Lisbeth.Hemmelig> skrev i meddelelsen
news:47d42f06$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Begge har plads til hukommelseskort. Min søn (11) fik en Nokia 5300 til
> jul. I den alder er kameraet og MP3-afspilleren mest vigtig. Grunden til
> at det blev Nokia 5300 er, at for ham var bluetooth vigtig; så kan man
> nemmere dele filer med kammeraterne. Det bliver til en hel del
> hjemmelavede film

Nokia 5300 er udgået og for at sige det mildt, en telefon der har været lidt
af en mandags model.
Snup den nye 5310


Carsten Riis (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 09-03-08 19:51

Peter skrev den 09-03-2008 16:11:
> Hej
>
> min søn bliver 10 år om et par uger, og ønsker sig en mobiltelefon.
> Kan I komme med nogle anbefalinger?
>
> Der er ønsket følgende "ekstra" muligheder:
> sms
> kamera
> mp3
>

Undlad MP3!

Han skal vel ikke have smadret sin hørelse?


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Martin Johansen [600~ (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 09-03-08 20:20


>Undlad MP3!
>
>Han skal vel ikke have smadret sin hørelse?

Hvad mener du dog Carsten?


Carsten Riis (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 09-03-08 21:35

Martin Johansen [6000] skrev den 09-03-2008 20:20:
>> Undlad MP3!
>>
>> Han skal vel ikke have smadret sin hørelse?
>
> Hvad mener du dog Carsten?
>

hørte du ikke hvad jeg sagde?


Ej seriøst: jeg ser bare dagligt rigtig mange børn og unge som sidder
med deres mp3-afspiller eller mobiltelefon med en høretelefon-dims i
øret....og naturligvis på fuld udblæsning, så jeg kan høre hvad de spiller!

Tinnitus er ligesom forudprogrammeret!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Martin Johansen [600~ (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 09-03-08 21:49


>hørte du ikke hvad jeg sagde?

Hva??

>Ej seriøst: jeg ser bare dagligt rigtig mange børn og unge som sidder
>med deres mp3-afspiller eller mobiltelefon med en høretelefon-dims i
>øret....og naturligvis på fuld udblæsning, så jeg kan høre hvad de spiller!
>
>Tinnitus er ligesom forudprogrammeret!

Så er vi enige.

Jeg er vokset op med det man engang kendte som Walkmans .. dvs. med
kassettebånd

Jeg har ikke fået tinitus og det behøver børn heller ikke i dag. Men
det kræver at de, som du fortæller om, ikke skruer helt op...

Carsten Riis (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 09-03-08 22:11

Martin Johansen [6000] skrev den 09-03-2008 21:48:

>> Ej seriøst: jeg ser bare dagligt rigtig mange børn og unge som sidder
>> med deres mp3-afspiller eller mobiltelefon med en høretelefon-dims i
>> øret....og naturligvis på fuld udblæsning, så jeg kan høre hvad de spiller!
>>
>> Tinnitus er ligesom forudprogrammeret!
>
> Så er vi enige.
>
> Jeg er vokset op med det man engang kendte som Walkmans .. dvs. med
> kassettebånd
>
> Jeg har ikke fået tinitus og det behøver børn heller ikke i dag. Men
> det kræver at de, som du fortæller om, ikke skruer helt op...

Jamen, hvis de unge mennesker kan styre deres trang til at høre musik,
jamen så er der ingen is på koen.

Jeg _tror_ bare, at børn derhjemme er små engle og naturligvis fortæller
mor og far, at de aldrig kunne finde på at skrue op til
smertetærsklen.....men så snart mor og far er udenfor hørerækkevidde, så
skrues der op.

Derudover er Tinitus ikke noget man får umiddelbart efter man hører høj
musik, men Tinitus kan snildt opstå 10-15 år senere end dengang man
brugte at høre høj musik.

Min svigerfar lider idag af Tinitus....og lad mig sige det sådan: Han
er et glimrende eksempel på, hvorfor man aldrig nogen sinde i ens
vildeste mareridt kunne komme på den sindsyge tanke at skrue for højt op.

Derudover er Tinitus ikke den eneste høreskade man kan opnå. Man kan
snildt have en høreskade som ikke påvirker en i de daglige, da man har
lært at mundaflæse eller skaden kun er ganske lille nu, men over tid vil
udvikle sig.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Martin Johansen [600~ (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 09-03-08 22:34

On Sun, 09 Mar 2008 22:10:38 +0100, Carsten Riis

>Jeg _tror_ bare, at børn derhjemme er små engle og naturligvis fortæller
>mor og far, at de aldrig kunne finde på at skrue op til
>smertetærsklen.....men så snart mor og far er udenfor hørerækkevidde, så
> skrues der op.

Tja tjo.

Så har jeg været en engel begge steder.

Det gjorde simpelthen ondt, at skrue for højt op

Men ja.. du har en pointe.

Bertel Lund Hansen (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-03-08 23:56

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg har ikke fået tinitus

Hvor gammel er du? Min tinnitus begyndte omkring de 45.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Johansen [600~ (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-03-08 00:37

On Sun, 09 Mar 2008 23:56:29 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Martin Johansen [6000] skrev:
>
>> Jeg har ikke fået tinitus
>
>Hvor gammel er du? Min tinnitus begyndte omkring de 45.

27.

Så det kan nåes endnu :)

dotman (10-03-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 10-03-08 08:02


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47d449eb$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Johansen [6000] skrev den 09-03-2008 20:20:
>>> Undlad MP3!
>>>
>>> Han skal vel ikke have smadret sin hørelse?
>>
>> Hvad mener du dog Carsten?
>>
>
> hørte du ikke hvad jeg sagde?
>
>
> Ej seriøst: jeg ser bare dagligt rigtig mange børn og unge som sidder
> med deres mp3-afspiller eller mobiltelefon med en høretelefon-dims i
> øret....og naturligvis på fuld udblæsning, så jeg kan høre hvad de
> spiller!
>
> Tinnitus er ligesom forudprogrammeret!

Før MP3 var det Discman eller Walkman, vi kan da stadig høre!


Carsten Riis (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 10-03-08 08:19

dotman skrev den 10-03-2008 08:02:
>
> Før MP3 var det Discman eller Walkman, vi kan da stadig høre!
>

Jamen, så skru dog op! men la' vær med at klag over nedsat hørelse og
hvad deraf følger!

Jamen, så ryg dog dine 40 daglige smøger.....røget kød holder længere,
du ved.

jamen, så æd dog 4 plader rittersport daglig, sammen med 4 liter
cocacolaClassic.....aktionærerne hos Novo Nordisk skal nok glæde sig




--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

dotman (10-03-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 10-03-08 16:18


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47d4e0e1$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> dotman skrev den 10-03-2008 08:02:
>>
>> Før MP3 var det Discman eller Walkman, vi kan da stadig høre!
>>
>
> Jamen, så skru dog op! men la' vær med at klag over nedsat hørelse og
> hvad deraf følger!

Hvem siger at man behøver at skru så meget op at man bliver døv!


> Jamen, så ryg dog dine 40 daglige smøger.....røget kød holder længere, du
> ved.

Jeg ryger ikke.


> jamen, så æd dog 4 plader rittersport daglig, sammen med 4 liter
> cocacolaClassic.....aktionærerne hos Novo Nordisk skal nok glæde sig

Kan nemt dirikke 1½ til 3L Cola pr dag, er gået over til Light.

Men du kan da bare tage cyklen istedet for bilen og gå på bibloteket istedet
for at bruge din tid her!


Carsten Riis (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 10-03-08 20:07

dotman skrev den 10-03-2008 16:17:
>
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:47d4e0e1$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> dotman skrev den 10-03-2008 08:02:
>>>
>>> Før MP3 var det Discman eller Walkman, vi kan da stadig høre!
>>>
>>
>> Jamen, så skru dog op! men la' vær med at klag over nedsat hørelse
>> og hvad deraf følger!
>
> Hvem siger at man behøver at skru så meget op at man bliver døv!
>

som sagt: det er hvad jeg observerer, når jeg færdes med de offentlige
nærtrafik-system her i hovedstaden.
Der er forholdvis sjældent at jeg kører en tur med stog, metro eller
bus, hvor der ikke er en eller anden som har skruet mp3-dimsen op til at
medpassagerne også kan lytte med. Ofte desværre ganske grufuld
dunkelyde, men smag og behag er heldigvis forskellig.

For små ti år siden var jeg på et længere ophold i Hamborg, hvor man
direkte kørte en kampagne mod for højt musik i
nærtrafik-systemerne....men argumentet kørte ikke høreskader, men på den
gene som man udsætter sin medpassagerer for.




>
>> Jamen, så ryg dog dine 40 daglige smøger.....røget kød holder længere,
>> du ved.
>
> Jeg ryger ikke.
...
> Kan nemt dirikke 1½ til 3L Cola pr dag, er gået over til Light.
>

godt for dig! og stort tillykke.


> Men du kan da bare tage cyklen istedet for bilen og gå på bibloteket
> istedet for at bruge din tid her!
>

A: jeg har ingen bil og kører oftest på cyklen rundt
B: hvis du har lyst til at høre Mp3, walkman eller discman, jamen så hør
dog på det. Og hvis du ovenikøbet har lyst til at skrue op til over
smertetærsklen, jamen så gør dog bare det....jeg kunne da ikke være mere
ligeglad. Det er dig som ender med en høreskade enten snigende eller
mere pludselig.....biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

dotman (11-03-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 11-03-08 10:45


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47d586bd$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
> A: jeg har ingen bil og kører oftest på cyklen rundt
> B: hvis du har lyst til at høre Mp3, walkman eller discman, jamen så hør
> dog på det. Og hvis du ovenikøbet har lyst til at skrue op til over
> smertetærsklen, jamen så gør dog bare det....jeg kunne da ikke være mere
> ligeglad. Det er dig som ender med en høreskade enten snigende eller mere
> pludselig.....biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Jeg har tinitus, skyldes ikke at jeg har hørt for høj walkman, for det
brugte jeg ikke meget, men en enkelt aftens diskoteks besøg med for høj live
musik og for tæt på højttaleren det meste af aften, men har lært at leve med
det og ligger ikke mærke til det mere, med mindre der lige kommer en høj lyd
der lige giver mig et kort biiiiiiiiiiiiiip!

Ellers har jeg en perfekt hørelse, ørelægen kan ikke måle nogen nedsat
hørelse og jeg høre tit små lyde andre ikke kan høre der kommer langt væk
fra, feks strømforsygninger til elektronik, der udsender små høj frekvens
lyde.


Carsten Riis (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 16-03-08 12:47

dotman skrev den 11-03-2008 10:44:
>

> Jeg har tinitus, skyldes ikke at jeg har hørt for høj walkman, for det
> brugte jeg ikke meget, men en enkelt aftens diskoteks besøg med for høj
> live musik og for tæt på højttaleren det meste af aften, men har lært at
> leve med det og ligger ikke mærke til det mere, med mindre der lige
> kommer en høj lyd der lige giver mig et kort biiiiiiiiiiiiiip!
>
> Ellers har jeg en perfekt hørelse, ørelægen kan ikke måle nogen nedsat
> hørelse og jeg høre tit små lyde andre ikke kan høre der kommer langt
> væk fra, feks strømforsygninger til elektronik, der udsender små høj
> frekvens lyde.


klart nok, når nu du har fået tinitus, så er det naturligvis også
andre som skal have det.


Du er naturligvis ikke den eneste som skal have det. smukt.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Ivar (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 09-03-08 23:29

Carsten Riis skrev:

> Undlad MP3!

> Han skal vel ikke have smadret sin hørelse?

Min søn på 9 år har en telefon med MP3, han bruger _aldrig_
hovedtelefoner. En telefon til dreng på 10 år bør have
mpg3-afspiller og bluetooth, så han kan være med når der deles
sjove lydklip eller film ud.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Carsten Riis (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 10-03-08 07:55

Ivar skrev den 09-03-2008 23:28:
> Carsten Riis skrev:
>
>> Undlad MP3!
>
>> Han skal vel ikke have smadret sin hørelse?
>
> Min søn på 9 år har en telefon med MP3, han bruger _aldrig_
> hovedtelefoner.

Godt for din søn.

> En telefon til dreng på 10 år bør have
> mpg3-afspiller og bluetooth, så han kan være med når der deles
> sjove lydklip eller film ud.
>

bør den det?

hvad så med en mobil til en 12årig? 15årig? 30årig? osv osv?






--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Ivar (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 13-03-08 21:34

Carsten Riis skrev:

> hvad så med en mobil til en 12årig? 15årig? 30årig? osv osv?

Du kan jo starte en tråd der omhandler det emne.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Jubii (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 09-03-08 20:32

Peter wrote:
> Hej
>
> min søn bliver 10 år om et par uger, og ønsker sig en mobiltelefon.

Måske et nyttigt link.:
http://andk.medieraadet.dk/Mobil/Boerns_brug_af_mobil.aspx



sls\(2770\) (16-03-2008)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 16-03-08 11:04

Min søn på 11 har en Nokia 6233 som han er glad for.
Det er vigtigt at telefonen har bluetooth, for unger i den alder kan godt
lide at sende alt muligt sjovt til hinanden, og det er gratis med bluetooth.
Det er også vigtigt at telefonen har en god højtttaler som spiller godt,
uden de har hovedtelefon på.
Og så skal den have masser af hukommelse

// Sid



Chano Andersen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 16-03-08 21:45

sls(2770) wrote:
> Det er også vigtigt at telefonen har en god højtttaler som spiller godt,
> uden de har hovedtelefon på.

Ja, så de rigtigt kan genere os andre i bussen, og nægte at slukke når
man forklarer dem om det at tage hensyn til andre mennesker.

At spille musik med telefonens højtaler, er noget man gør når man sidder
privat sammen med vennerne, hvis det ikke var fordi det ikke var
lovligt, så ville jeg har trampet mange børns mobiler i stykker, fordi
de ikke kan finde ud af at tage hensyn.

Så mobiler med mulighed for at genere ens omgivelser, bør kun gives til
*hensynsfulde* børn, hvilket jeg endnu ikke har mødt nogle af. Eller det
vil sige, jeg har mødt et hensynsfuldt barn.. Han sad og råbte i sin
mobil, men afsluttede meget hurtigt samtalen, da han blev opmærksom på
at det kunne høres helt ned i den anden ende af bussen. (Vil skyde på
ungen var 8-10 år.)

- Chano Andersen

Ivar (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 16-03-08 22:34

Chano Andersen skrev:

> Ja, så de rigtigt kan genere os andre i bussen,

Jeg kan ikke se problemet. Busser er til børn og pensionister.
Pensionisterne kan da blot skrue ned for deres høreapparater, hvis
børnene bliver for støjende.


Ivar Magnmusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



Chano Andersen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 26-03-08 19:24

Ivar wrote:
> Jeg kan ikke se problemet. Busser er til børn og pensionister.
> Pensionisterne kan da blot skrue ned for deres høreapparater, hvis
> børnene bliver for støjende.

Og hvorfor skulle busser så ikke være til ganske almindelige voksne
mennesker? Jeg tror der er rigtigt mange af dem jeg ofte ser i bussen,
som ville undre sig over sådan en udtalelse.

- Chano Andersen.

Ivar (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 26-03-08 23:50

Chano Andersen skrev:

> Jeg tror der er rigtigt mange af dem jeg ofte ser i bussen, som ville undre
> sig over sådan en udtalelse.

Utvivlsomt, men busser er ikke et transportmiddel for mennesker i
den aktive alder. Livet er for kort til offentlige transportmidler.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Chano Andersen (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 28-03-08 08:08

Ivar wrote:
> Utvivlsomt, men busser er ikke et transportmiddel for mennesker i
> den aktive alder. Livet er for kort til offentlige transportmidler.

Det kommer vidst an på hvor man bor.. Her hvor jeg bor, tager turen ind
til byen, ca. den samme tid i bus, som hvis man kører selv. Der er måske
5 minutter at hente ved at have egen bil, og med 4 busser i timen, så er
det langt billigere med 300 kroner for et månedskort.

Og i øvrigt skader det jo ikke at tage den med ro en gang imellem,
selvom man, som jeg, er midt i 20'erne, og kan betegnes som værende i
den aktive alder.

- Chano Andersen.

Ivar (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-03-08 17:22

Chano Andersen skrev:

> så er det langt billigere med 300 kroner for et månedskort.

Regn med at den reelle udgift er omkring 600 kr, det du ikke betaler er
almisser fra kommunen.


> Og i øvrigt skader det jo ikke at tage den med ro en gang imellem,

Næh, men det er trist, at andre må fare afsted, for at tjene til
resten af din busbillet.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.
http://LexInfo.dk/MesNews/



Chano Andersen (29-03-2008)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 29-03-08 09:44

Ivar wrote:
> Regn med at den reelle udgift er omkring 600 kr, det du ikke betaler er
> almisser fra kommunen.

Jeg ved at jeg betaler 300 kroner for mit månedskort, hvad kommunen
giver i tilskud, er jeg ret ligeglad med.

>> Og i øvrigt skader det jo ikke at tage den med ro en gang imellem,
>
> Næh, men det er trist, at andre må fare afsted, for at tjene til
> resten af din busbillet.

Nu er det jo sådan, at jeg betaler fuld voksen pris for mit kort, i
modsætning til f.eks. fru Jensen på 67, der kan nøjes med halvtakst som
pensionist.

Men uanset hvad, så er det vel ikke for meget at forlange, at man tager
hensyn til hinanden, når man rejser med offentlig transport, og IKKE
spiller musik så højt at alle andre i bussen kan høre det, eller er det?

- Chano Andersen

Ivar (29-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 29-03-08 15:03

Chano Andersen skrev:

> Nu er det jo sådan, at jeg betaler fuld voksen pris for mit kort,

Selvfølgelig, men den pris du betaler dækker i gennemsnit kun
halvdelen af de udgifter busselskabet har.


> Men uanset hvad, så er det vel ikke for meget at forlange, at man tager
> hensyn til hinanden, når man rejser med offentlig transport,

Selvfølgelig skal der tages hensyn til børn og pensionister i
busserne, det er jo dem de hovedsagligt skal transportere.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.



Chano Andersen (30-03-2008)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 30-03-08 23:00

Ivar wrote:
> Selvfølgelig, men den pris du betaler dækker i gennemsnit kun
> halvdelen af de udgifter busselskabet har.

Hvilket stadig er ret ligegyldigt for mig, som bruger.

>> Men uanset hvad, så er det vel ikke for meget at forlange, at man
>> tager hensyn til hinanden, når man rejser med offentlig transport,
>
> Selvfølgelig skal der tages hensyn til børn og pensionister i
> busserne, det er jo dem de hovedsagligt skal transportere.

Så du mener jeg er et barn, fordi jeg primært rejser med offentlig
transport?

- Chano Andersen

Ivar (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 31-03-08 16:10

Chano Andersen skrev:

>> Selvfølgelig, men den pris du betaler dækker i gennemsnit kun
>> halvdelen af de udgifter busselskabet har.

> Hvilket stadig er ret ligegyldigt for mig, som bruger.

Det kan jeg forstille mig, du er ligeglad med om andre skal
betale, men du er ikke ligeglad med om andre larmer.


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



Chano Andersen (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 31-03-08 18:32

Ivar wrote:
> Det kan jeg forstille mig, du er ligeglad med om andre skal
> betale, men du er ikke ligeglad med om andre larmer.

Nu er det jo ikke sådan, at jeg har valgt at det offentlige giver
tilskud til busserne, eller anden offentlig transport, at de har valgt
det er bare fint, så får jeg noget for mine skattekroner.

Men jeg kunne sikkert også finde eksempler, hvor du benytter dig af
noget som jeg betaler til. Du ser sikkert en del mere TV end jeg gør, og
fordi jeg har en internet forbindelse, og et fjernsyn jeg bruger når jeg
sidder og ser en film (DVD), skal jeg altså punge ud for at DU kan sidde
fredag aften og se X-Factor. (Eller hvad du nu bruger tiden på at se)

Men det gør jo ikke mig til spor mere barn end dig. Jeg betaler det mit
buskort koster, hvis det bliver sat op, må jeg betale mere, bliver det
sat ned, betaler jeg mindre. Hvorfor det koster hvad det koster, betyder
meget lidt for mig, ligsom årsagen til licensprisen er mig uvedkommen,
det er bare noget jeg er tvunget til at betale til, selvom jeg ikke
rigtigt får noget for pengene.

- Chano Andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste