Honda rotorklipper går ujævnt
Fra : B. Jensen

Dato : 15-04-08 16:36

Nogen gode forslag til hvad er kan være galt med min rotorklipper af mærket
Honda 5,5 HK.
Den starter og kører fint uden luftfilteret monteret, men lige så snart jeg
sætter luftfilteret på igen falder omdrejningerne drastisk og "bliver
kvalt". Luftfilteret ser tilsyneladende rent og pænt ud og er blæst igennem
med kompressoren.
Der var intet galt i sensommeren sidste år , da jeg kørte rotorklipperen i
vinterhi.

Birger

Fra : Leonard

Dato : 15-04-08 16:50

On Tue, 15 Apr 2008 17:36:29 +0200, B. Jensen wrote:

> Luftfilteret ser tilsyneladende rent og pænt ud og er blæst igennem
> med kompressoren.

Er det et papirfilter eller et skumgummifilter?
Papirfiltre kan ikke rengøres med trykluft i en uendelighed, de stopper
til og skal skiftes ud.
Skumgummifiltre skal rengøres og smøres med luftfilterolie.

Er symptomerne de samme, hvis du lægger en hånd over luftindtaget?
- altså kvæles motoren p.g.r.a. manglende luft elelr er det noget helt
andet der er galt?

--
Leonard
Heller komme for sent i dette liv

Fra : Jakob Griffel

Dato : 15-04-08 18:36

> Skumgummifiltre skal rengøres og smøres med luftfilterolie.

Min plæneklippermand siger, at de bare plejer at gøre dem rene i benzin.
Olie skal der nok komme i den af sig selv. Specielt når folk vipper
plæneklipperen for at gøre rent nedefra, så løber olien derop af sig selv...

--
Hilsen Jakob

Fra : B. Jensen

Dato : 15-04-08 18:37

> [...]
>
> Er symptomerne de samme, hvis du lægger en hånd over luftindtaget?
> - altså kvæles motoren p.g.r.a. manglende luft elelr er det noget helt
Det er et papfilter - men klipperen er kun 1år gammel så jeg synes det er
lidt tidligt at det burde skiftes.
Det virker tørt og fint, men ligeså snart filteret bliver sat på opstår der
et kaftigt vakuum der suger det fast, og motoren falder hurtigt i
omdrejninger - så måske har du ret i at der er for lidt luftgennemgang i
filteret, jeg forstår det bare ikke.

Birger