drypvandingsanlæg
Fra : tnk

Dato : 15-04-08 12:13

Er der nogen der har erfaring med de drypvandingsanlæg man kan købe i både
Bilka og hos Harald Nyborg til omkring400 kr . Synes de er billige - men er
de mon for billige....

Tove

Fra : Lise Hansen

Dato : 16-04-08 15:49

> [...]
> Bilka og hos Harald Nyborg til omkring400 kr . Synes de er billige - men

Mit drypvandingsanlæg fra Bilka skal nu i gang med sin 6. eller 7. sæcon.
Det kører upåklageligt. Dets forgænger kørte i ca 15 år, inden det blev
"ustabilt".

Selve anlægget var billigt. Jeg tror, at fabrikanten tjener sine penge på
tilbehøret: ekstra/nye drypslanger, pinde til at holde drypslangerne osv.
Reservedelene er forholdsvis dyre.
Jeg kommer ca 5 cl salpetersyre i vandet et par gange om året, det mindsker
tilkalkning; men alligevel tilstoppes de tynde drypslanger efter et par år
og skal derfor udskiftes.

Hilsen
Lise

Fra : Dan Andersen

Dato : 16-04-08 22:33

www.dbamott.dk
"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der har erfaring med de drypvandingsanlæg man kan købe i både
> Bilka og hos Harald Nyborg til omkring400 kr . Synes de er billige - men
> er de mon for billige....
>
> Tove
>Prøv at kigge på min hjemmeside om et alternativt vandningssystem.. klik på
>www.dbamott.dk Her kan du se et sytem, der kan vande et 12 m2 drivhus i 3
>uger!

Med venlig hilsen - Dan Andersen