Hjælp min Pc'er
Fra : Keneth Andersen

Dato : 17-07-01 19:00

Hvad er der galt? Jeg har En Thunderbird 750 MHz, 3D Prophet II GTS/GTS Pro
64 MB, 512 MB Ram og 2 40 GB harddiske i Raid. Men min maskine er så sløv
som en snegl. I 3DMark 2001 score jeg sølle 778. Når jeg sammen ligner med
andre lignede systemmer på 3DMark 2001 hjemmeside, score de langt over det
dobble.
Hvad sker der?
Mit PC'er kan desuden ikke køre 133 MHz på bussen mere. Hvorfor ved jeg
ikke, men den fryser når jeg er i spil der bruger 3D. Hvad er der galt?

Hilsen
Kenneth

P.S. HJÆLP

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-07-01 21:40

> 2 40 GB harddiske i Raid.

Så vidt jeg ved, kræver RAID 3 harddiske. Anyway, det går hurtigt med at
læse fra RAID, mens det går langsomt med at skrive til den. Hvis din comp.
uden varsel pludselig bliver langsom, er det fordi en af dine diske i RAIDEN
ikke virker.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-07-01 23:05

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> wrote in message

> Så vidt jeg ved, kræver RAID 3 harddiske. Anyway, det går hurtigt med at
> læse fra RAID, mens det går langsomt med at skrive til den.

To diske er nok til RAID. Kenneth kører sikkert RAID 0 dvs. de to diske
"samles" til en disk.

Hvis din comp.
> uden varsel pludselig bliver langsom, er det fordi en af dine diske i
RAIDEN
> ikke virker.

Hvis en disk går i stykker i et RAID 0 system er det hele tabt.... (har
prøvet det)

Kenneth... har du installeret VIA drivere? Hvis dit bundkort har VIA chipset
bør du gøre det

- Lars

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-07-01 01:33

> To diske er nok til RAID. Kenneth kører sikkert RAID 0 dvs. de to diske
> "samles" til en disk.
>
> Hvis en disk går i stykker i et RAID 0 system er det hele tabt.... (har
> prøvet det)

OK! Jeg kender kun til software RAID. Men hvis RAID 0 ikke er fejltolerant,
hvilken ide er der så med at have RAID. Hvis Kenneth kører Y2K, ville han da
være bedre tjent med at bruge Striped Volume. Eller hvad???

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 18-07-01 08:59

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev i en meddelelse

> OK! Jeg kender kun til software RAID. Men hvis RAID 0 ikke er
fejltolerant,
> hvilken ide er der så med at have RAID.

Hastighed.

Jesper (Deaster)
Some people are alive only
because it's illegal to kill them

Fra : Mercenary

Dato : 17-07-01 23:22

Det skulle vel ikke være et Abit KT7A-Raid bundkort ??