/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iPhone - hvornår i DK?
Fra : Mich Ottosen


Dato : 13-04-08 22:29

Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
Bliver den 2. generation med forbedringer?
Prisen?

--
v.h.,
Mich.

 
 
Thomas von Hassel (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-04-08 22:43

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
> Bliver den 2. generation med forbedringer?
> Prisen?

dit gæt er lige så godt som alle andres ... ingen der siger noget ved
noget, og dem der ved noget siger ikke noget.

/thomas

Mich Ottosen (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 13-04-08 22:53

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
>
> > Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
> > Bliver den 2. generation med forbedringer?
> > Prisen?
>
> dit gæt er lige så godt som alle andres ... ingen der siger noget ved
> noget, og dem der ved noget siger ikke noget.

1) jeg gætter ikke, jeg spørger bare :) men tak for
2) nu er jeg så advaret mod rygter og gætterier.

Sagen er bare, at jeg skal til USA i næste uge - og det er jo fristende
at tage en iPhone med hjem :-J


--
v.h.,
Mich.

Henrik Münster (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 13-04-08 23:17

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> >
> > > Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
> > > Bliver den 2. generation med forbedringer?
> > > Prisen?
> >
> > dit gæt er lige så godt som alle andres ... ingen der siger noget ved
> > noget, og dem der ved noget siger ikke noget.
>
> 1) jeg gætter ikke, jeg spørger bare :) men tak for
> 2) nu er jeg så advaret mod rygter og gætterier.
>
> Sagen er bare, at jeg skal til USA i næste uge - og det er jo fristende
> at tage en iPhone med hjem :-J

Personligt, så venter jeg tålmodigt. Jeg gider ikke det bøvl med at
jailbreake en iPhone (eller hvad det nu hedder), med risiko for, at
noget ikke virker ved næste opdatering af software. Desuden må man
forvente, at næste generation med 3G er lige på trapperne. Med lidt held
er der andre forbedringer som f.eks. mere RAM.
Der er dog lige det med prisen. Hvis man kan få en iPhone
billigt i USA, nu hvor dollaren er lav, og derefter knytte den til et
billigt telefonabonnement herhjemme, så er det selvfølgelig en fordel.
Der er jo ikke nogen, der ved, hvad den kommer til at koste i Danmark,
men billig bliver den nok ikke. Jeg kan umiddelbart forestille mig, at
den vil koste i hvert fald kr. 4.000,- og måske endda 5-6.000,-. Jeg vil
umiddelbart tro, det er en pris, den kan sælges til, men dyrere må den
nok heller ikke være.
Oveni kommer så abonnementet. Efter danske regler må man kun
bindes til et abonnement i 6 måneder. De dyreste abonnementer hos TDC og
3 ligger på kr. 399,- om måneden. Måske kan de gå lidt over det til
499,- eller 599,-, men det er nok også smertegrænsen.
Det er, hvad jeg forestiller mig. Det er rent gæt, men man kan
trods alt nogenlunde regne ud, hvilket prisniveau en vare skal ligge i.
Det giver næsten sig selv, at en iPhone ikke kommer til at koste kr.
500,-. Den kommer heller ikke til at koste kr. 14.000,-.
Efter jeg skrev ovenstående, var jeg lige inde på Apple Store i
USA. Mit gamle trick er at tage de amerikanske priser og gange med ti
for at få de danske. En iPhone koster $399 eller $499. Det passer meget
godt med mit gæt. Derimod er abonnementet godt nok dyrt. Der er fire
typer til hhv. $60, $80, $100 og $120. Jeg har godt nok svært ved at
forestille mig et abonnement til f.eks. kr. 1.000,-. I så fald er der jo
lidt at spare. En iPhone koster under kr. 3.000,- i USA for den største,
og det er jo ikke galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Peter Farsinsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 14-04-08 08:24

Henrik Münster wrote:
> Efter jeg skrev ovenstående, var jeg lige inde på Apple Store i
> USA. Mit gamle trick er at tage de amerikanske priser og gange med ti
> for at få de danske. En iPhone koster $399 eller $499. Det passer meget
> godt med mit gæt. Derimod er abonnementet godt nok dyrt. Der er fire
> typer til hhv. $60, $80, $100 og $120. Jeg har godt nok svært ved at
> forestille mig et abonnement til f.eks. kr. 1.000,-. I så fald er der jo
> lidt at spare. En iPhone koster under kr. 3.000,- i USA for den største,
> og det er jo ikke galt.

De tyske abonnementspriser er måske mere retvisende:
http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do

Der koster det dyreste ~650,-/md. Det synes jeg godt nok er mange penge.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-04-08 08:58

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Henrik Münster wrote:
> > Efter jeg skrev ovenstående, var jeg lige inde på Apple Store i
> > USA. Mit gamle trick er at tage de amerikanske priser og gange med ti
> > for at få de danske. En iPhone koster $399 eller $499. Det passer meget
> > godt med mit gæt. Derimod er abonnementet godt nok dyrt. Der er fire
> > typer til hhv. $60, $80, $100 og $120. Jeg har godt nok svært ved at
> > forestille mig et abonnement til f.eks. kr. 1.000,-. I så fald er der jo
> > lidt at spare. En iPhone koster under kr. 3.000,- i USA for den største,
> > og det er jo ikke galt.
>
> De tyske abonnementspriser er måske mere retvisende:
> http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do
>
> Der koster det dyreste ~650,-/md. Det synes jeg godt nok er mange penge.

Det allervigtigste er at den kommer med fri data (så frit som det nu er)
.... for der er ingen der vil bruge den hvis der er forbrugsafregnet data
...

/thomas



Peter Farsinsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 14-04-08 13:16

Thomas von Hassel wrote:
>> De tyske abonnementspriser er måske mere retvisende:
>> http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do
>>
>> Der koster det dyreste ~650,-/md. Det synes jeg godt nok er mange penge.
>
> Det allervigtigste er at den kommer med fri data (så frit som det nu er)
> ... for der er ingen der vil bruge den hvis der er forbrugsafregnet data
> ..

Mmmh, men tilbyder alle de store selskaber i DK ikke også det nu? 3,
Sonofon og Telmore (godt nok i en fesen udgave) har i hvert fald en
eller anden form for 'flatrate' abonnementspakke. Det har de andre
selskaber formentlig også, men jeg har ik' tjekket.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-04-08 13:40

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> >> De tyske abonnementspriser er måske mere retvisende:
> >> http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do
> >>
> >> Der koster det dyreste ~650,-/md. Det synes jeg godt nok er mange penge.
> >
> > Det allervigtigste er at den kommer med fri data (så frit som det nu er)
> > ... for der er ingen der vil bruge den hvis der er forbrugsafregnet data
> > ..
>
> Mmmh, men tilbyder alle de store selskaber i DK ikke også det nu? 3,
> Sonofon og Telmore (godt nok i en fesen udgave) har i hvert fald en
> eller anden form for 'flatrate' abonnementspakke. Det har de andre
> selskaber formentlig også, men jeg har ik' tjekket.

Nu gætter jeg på at det bliver TDC som bliver iPhone partner .. eftersom
de er de største.

Med mobil bredbånd får du 10GB (3G USB modem)

.... med TDC data abb. betaler du ca. 6-8 kr pr MB ... så det skal de da
have lavet om på inden der kommer iPhones :)

/thomas

Thomas von Hassel (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-04-08 13:43

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel wrote:
> > >> De tyske abonnementspriser er måske mere retvisende:
> > >> http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do
> > >>
> > >> Der koster det dyreste ~650,-/md. Det synes jeg godt nok er mange penge.
> > >
> > > Det allervigtigste er at den kommer med fri data (så frit som det nu er)
> > > ... for der er ingen der vil bruge den hvis der er forbrugsafregnet data
> > > ..
> >
> > Mmmh, men tilbyder alle de store selskaber i DK ikke også det nu? 3,
> > Sonofon og Telmore (godt nok i en fesen udgave) har i hvert fald en
> > eller anden form for 'flatrate' abonnementspakke. Det har de andre
> > selskaber formentlig også, men jeg har ik' tjekket.
>
> Nu gætter jeg på at det bliver TDC som bliver iPhone partner .. eftersom
> de er de største.
>
> Med mobil bredbånd får du 10GB (3G USB modem)
>
> ... med TDC data abb. betaler du ca. 6-8 kr pr MB ... så det skal de da
> have lavet om på inden der kommer iPhones :)

sorry .. de har faktisk et flatrate abb ... my bad. Men det koster så
også 319 kr. ex. moms pr. mdr ..

/thomas

Peter Farsinsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 14-04-08 14:07

Thomas von Hassel wrote:
>>> Mmmh, men tilbyder alle de store selskaber i DK ikke også det nu? 3,
>>> Sonofon og Telmore (godt nok i en fesen udgave) har i hvert fald en
>>> eller anden form for 'flatrate' abonnementspakke. Det har de andre
>>> selskaber formentlig også, men jeg har ik' tjekket.

>> Nu gætter jeg på at det bliver TDC som bliver iPhone partner .. eftersom
>> de er de største.

Tjaeh, 3 har - så vidt jeg ved - den bedste 3G dækning. Hvis Apple er
helt forelskede i deres nye 3G chip, ku' det også være en mulighed.

>> Med mobil bredbånd får du 10GB (3G USB modem)
>>
>> ... med TDC data abb. betaler du ca. 6-8 kr pr MB ... så det skal de da
>> have lavet om på inden der kommer iPhones :)
>
> sorry .. de har faktisk et flatrate abb ... my bad. Men det koster så
> også 319 kr. ex. moms pr. mdr ..

Mmmh, og 300,- tale oveni, så giver en pris på ~650,-/md. meget go' mening.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-04-08 14:24

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Mmmh, men tilbyder alle de store selskaber i DK ikke også det nu? 3,
> >>> Sonofon og Telmore (godt nok i en fesen udgave) har i hvert fald en
> >>> eller anden form for 'flatrate' abonnementspakke. Det har de andre
> >>> selskaber formentlig også, men jeg har ik' tjekket.
>
> >> Nu gætter jeg på at det bliver TDC som bliver iPhone partner .. eftersom
> >> de er de største.
>
> Tjaeh, 3 har - så vidt jeg ved - den bedste 3G dækning. Hvis Apple er
> helt forelskede i deres nye 3G chip, ku' det også være en mulighed.

korrekt .. men ikke det bedste kundegrundlag. Og det er nemmere at
bibeholde kunder end først at skulle rykke dem over på et andet selskab
....

>
> >> Med mobil bredbånd får du 10GB (3G USB modem)
> >>
> >> ... med TDC data abb. betaler du ca. 6-8 kr pr MB ... så det skal de da
> >> have lavet om på inden der kommer iPhones :)
> >
> > sorry .. de har faktisk et flatrate abb ... my bad. Men det koster så
> > også 319 kr. ex. moms pr. mdr ..
>
> Mmmh, og 300,- tale oveni, så giver en pris på ~650,-/md. meget go' mening.

dælen dumle stadig en del penge ... når den mindste "plan" i USA er på
282,-

<http://www.apple.com/iphone/easysetup/rateplans.html>



/thomas

Peter Farsinsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 14-04-08 14:44

Thomas von Hassel wrote:
>>> sorry .. de har faktisk et flatrate abb ... my bad. Men det koster så
>>> også 319 kr. ex. moms pr. mdr ..
>> Mmmh, og 300,- tale oveni, så giver en pris på ~650,-/md. meget go' mening.
>
> dælen dumle stadig en del penge ... når den mindste "plan" i USA er på
> 282,-
>
> <http://www.apple.com/iphone/easysetup/rateplans.html>

Jo, jo - jeg tror at prislejet er realistisk for den 'store' pakke.

Flatrate data, som det tilbydes i dag, er jo formentlig lavet til folk,
der rent faktisk har tænkt sig at udnytte det. At man har en iPhone
betyder jo ikke, at man hiver data ned på den måde - udbydernes pris for
den del af abonnementet behøver derfor ikke være så høj.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Münster (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-04-08 20:51

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> >
> > dælen dumle stadig en del penge ... når den mindste "plan" i USA er på
> > 282,-
> >
> > <http://www.apple.com/iphone/easysetup/rateplans.html>
>
> Jo, jo - jeg tror at prislejet er realistisk for den 'store' pakke.

Amerikanske priser kan ikke omregnes til danske bare ved at tage
dollarkursen. Vi er et højprisområde, så alting er generelt dyrere. Som
jeg tidligere har nævnt, kunne man i mange år gange dollarprisen med ti
for at på prisen på f.eks. Apples produkter i Danmark. Nu er dollaren
faldet en del, så man skal vist kun gange med otte i dag.

> Flatrate data, som det tilbydes i dag, er jo formentlig lavet til folk,
> der rent faktisk har tænkt sig at udnytte det. At man har en iPhone
> betyder jo ikke, at man hiver data ned på den måde - udbydernes pris for
> den del af abonnementet behøver derfor ikke være så høj.

En anden faktor er, at man i USA binder sig til abonnementet på iPhone i
to år. I Danmark er det kun tilladt med en bindingstid på seks måneder.
Derefter kan man jo få fjernet låsen fra telefonen og frit vælge mellem
abonnementer og selskaber. En del af telefonens pris ligger sikkert i
abonnementet, men i Danmark har de kun et halvt år til at hive de penge
hjem. Det kan jo gøre abonnementerne dyrere. Til gengæld er man jo kun
bundet i et halvt år. Man hænger ikke på det dyre abonnement i al
evighed, så man kan jo lave en kølig beregning over, hvor meget en
iPhone så vil koste i løbet af dette halve år.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Peter Farsinsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 14-04-08 21:13

Henrik Münster wrote:
>>> dælen dumle stadig en del penge ... når den mindste "plan" i USA er på
>>> 282,-
>>>
>>> <http://www.apple.com/iphone/easysetup/rateplans.html>

>> Jo, jo - jeg tror at prislejet er realistisk for den 'store' pakke.

> Amerikanske priser kan ikke omregnes til danske bare ved at tage
> dollarkursen. Vi er et højprisområde, så alting er generelt dyrere. Som
> jeg tidligere har nævnt, kunne man i mange år gange dollarprisen med ti
> for at på prisen på f.eks. Apples produkter i Danmark. Nu er dollaren
> faldet en del, så man skal vist kun gange med otte i dag.

Nu var det så den danske (anslåede) pris på 650,-/md. jeg kommenterede
på. Selvfølgelig kan priserne i USD ikke umiddelbart omregnes til DKK,
men jeg ved på den anden side ikke, om jeg tror at reglen om, at man
skal gange med otte gælder for mobilabonnementer. Så vil den store pakke
(USD 119,99) koste DKK ~960 - det tror jeg er for dyrt til det danske
marked.

Mobilt bredbånd er stadig et relativt nyt produkt, men prisen for et
flatrate abonnement er allerede nede på ~300,-/md. Hvis man skal
forsvare et samlet telefon- og dataabonnement til godt 960,-/md., skal
man altså snakke for godt 600,-/md.

Matematikken siger mig, at 650,-/md. er en rimelig pris, men det skal da
ikke undre mig, at vi ender med at betale langt mere. I så fald, køber
jeg ikke i DK ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Münster (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-04-08 22:53

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Nu var det så den danske (anslåede) pris på 650,-/md. jeg kommenterede
> på. Selvfølgelig kan priserne i USD ikke umiddelbart omregnes til DKK,
> men jeg ved på den anden side ikke, om jeg tror at reglen om, at man
> skal gange med otte gælder for mobilabonnementer. Så vil den store pakke
> (USD 119,99) koste DKK ~960 - det tror jeg er for dyrt til det danske
> marked.

Jeg synes også, det virker lidt rigeligt dyrt, til at det vil kunne
sælges. Måske er den store pakke beregnet på folk, der får den betalt af
firmaet. Pakken er jo grotesk stor. De mindre pakke har 22,5 timers tale
inkluderet om måneden. Så meget kunne jeg i hvert fald ikke holde ud at
tale i telefon. Alle pakkerne i USA har ubegrænset mængde data. Det er
antallet af taleminutter, der varierer.

> Mobilt bredbånd er stadig et relativt nyt produkt, men prisen for et
> flatrate abonnement er allerede nede på ~300,-/md. Hvis man skal
> forsvare et samlet telefon- og dataabonnement til godt 960,-/md., skal
> man altså snakke for godt 600,-/md.

Man skal nok også betale en del af telefonen via abonnementet. Nøjagtig
ligesom man gør i dag. Alle teleselskaber skal angive en mindstebetaling
det første halve år, for det er jo telefonens reelle pris.

> Matematikken siger mig, at 650,-/md. er en rimelig pris, men det skal da
> ikke undre mig, at vi ender med at betale langt mere. I så fald, køber
> jeg ikke i DK ;)

Jeg vil nok også have svært ved at spise en højere pris. Vi er jo fire i
husstanden Jeg vil dog alligevel se på telefonens samlede pris,
hvor man lægger telefonens pris sammen med abonnementet de første seks
måneder, før jeg beslutter mig. Hvis iPhone ikke er så dyr at anskaffe,
så bliver den samlede pris med abonnement måske til at acceptere. Lad os
sige, den koster kr. 3.000,-, og man derefter betaler kr. 650,- i et
halvt år. Det er formentlig et abonnement, hvor der er minutter og
SMS'er nok til, at der ikke kommer ekstraudgifter. Så vil en iPhone have
kostet kr. 6.900,- det første halve år incl. forbrug, og det er vel ikke
galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Peter Farsinsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 14-04-08 23:44

Henrik Münster wrote:
>> skal gange med otte gælder for mobilabonnementer. Så vil den store pakke
>> (USD 119,99) koste DKK ~960 - det tror jeg er for dyrt til det danske
>> marked.
>
> Jeg synes også, det virker lidt rigeligt dyrt, til at det vil kunne
> sælges. Måske er den store pakke beregnet på folk, der får den betalt af
> firmaet. Pakken er jo grotesk stor. De mindre pakke har 22,5 timers tale
> inkluderet om måneden. Så meget kunne jeg i hvert fald ikke holde ud at
> tale i telefon. Alle pakkerne i USA har ubegrænset mængde data. Det er
> antallet af taleminutter, der varierer.

Betalt af firmaet eller forældrene ;) Jeg synes også, at f.eks. 22,5
time er rigeligt talttid, men Sonofon har jo eksempelvis et abonnement
til 400,-/md., hvor man får 48 timers taletid, så den slags kan sikkert
sælges. Ligger man 300,-/md. til for et flatrate dataabonnement (og
trækker en evt. samlerabat fra) er prisen stadig en del under de
1000,-/md., men du har nok ret i, at der ryger nogle hundrede oven i
hatten til at betale iPhones 'rigtige' kostpris.

> Man skal nok også betale en del af telefonen via abonnementet. Nøjagtig
> ligesom man gør i dag. Alle teleselskaber skal angive en mindstebetaling
> det første halve år, for det er jo telefonens reelle pris.

Grunden til at det er nemt at forsvare den model, er vel, at man kan
regne ud, hvad pengene går til og samtidig se, at man ikke som sådan
kaster penge ud af vinduet. Telefonen er ofte relativt billig og
minimumsforbruget svarer nogenlunde til et realistisk forbrug. Telmore
har eksempelvis deres løsning med 'håndjern', hvor telefonen koster en
del penge - men dog ikke fuld pris - og et fast månedligt
minimumsforbrug i de efterfølgende seks måneder på 99,-, 199,- eller
299,-. Jeg kan nogenlunde ringe, sms'e og bruge data for 299,-/md. og
telefonens pris er derfor ikke højere, end hvad jeg har betalt i første
omgang.

Regnestykket vil formentlig ikke være HELT så let at gennemskue med
iPhone og det er garanteret også bagtanken med de dyre abonnementer, at
det ikke skal være det.

> Jeg vil nok også have svært ved at spise en højere pris. Vi er jo fire i
> husstanden Jeg vil dog alligevel se på telefonens samlede pris,
> hvor man lægger telefonens pris sammen med abonnementet de første seks
> måneder, før jeg beslutter mig. Hvis iPhone ikke er så dyr at anskaffe,
> så bliver den samlede pris med abonnement måske til at acceptere. Lad os
> sige, den koster kr. 3.000,-, og man derefter betaler kr. 650,- i et
> halvt år. Det er formentlig et abonnement, hvor der er minutter og
> SMS'er nok til, at der ikke kommer ekstraudgifter. Så vil en iPhone have
> kostet kr. 6.900,- det første halve år incl. forbrug, og det er vel ikke
> galt.

I princippet nej ;) Man skal bare lige erkende, at man pr. iPhone-ejer
føjer, hvad der svarer til en bærbar internetforbindelse til listen af
faste månedlige udgifter. Det er jo i virkeligheden, hvad man får ud af
den ekstrapris iPhone-abonnementet formentlig vil koste.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Münster (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-04-08 20:03

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Henrik Münster wrote:
>
> > Jeg vil nok også have svært ved at spise en højere pris. Vi er jo fire i
> > husstanden Jeg vil dog alligevel se på telefonens samlede pris,
> > hvor man lægger telefonens pris sammen med abonnementet de første seks
> > måneder, før jeg beslutter mig. Hvis iPhone ikke er så dyr at anskaffe,
> > så bliver den samlede pris med abonnement måske til at acceptere. Lad os
> > sige, den koster kr. 3.000,-, og man derefter betaler kr. 650,- i et
> > halvt år. Det er formentlig et abonnement, hvor der er minutter og
> > SMS'er nok til, at der ikke kommer ekstraudgifter. Så vil en iPhone have
> > kostet kr. 6.900,- det første halve år incl. forbrug, og det er vel ikke
> > galt.
>
> I princippet nej ;) Man skal bare lige erkende, at man pr. iPhone-ejer
> føjer, hvad der svarer til en bærbar internetforbindelse til listen af
> faste månedlige udgifter. Det er jo i virkeligheden, hvad man får ud af
> den ekstrapris iPhone-abonnementet formentlig vil koste.

Men efter det halve år kan man jo skifte til et billigt abonnement. Vi
bruger ikke selv mobiltelefoner meget her i familien, og vi har de helt
billige abonnementer uden fast abonnementpris. Jeg ved ikke helt, om man
må gå glip af nogle funktionaliteter i iPhone ved at vælge et billigt
abonnement. Personligt kunne jeg nok godt klare mig med AirPort
derhjemme og så ellers ikke bruge internet via telefonen ret meget. Jeg
vil være glad for at have min iCal og Adressebog med. Men det kan
selvfølgelig godt være, at man efterhånden bliver mere vænnet til at
bruge internet fra mobiltelefonen, når man får den mulighed.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Peter Farsinsen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 19-04-08 11:54

Henrik Münster wrote:
>> I princippet nej ;) Man skal bare lige erkende, at man pr. iPhone-ejer
>> føjer, hvad der svarer til en bærbar internetforbindelse til listen af
>> faste månedlige udgifter. Det er jo i virkeligheden, hvad man får ud af
>> den ekstrapris iPhone-abonnementet formentlig vil koste.
>
> Men efter det halve år kan man jo skifte til et billigt abonnement. Vi
> bruger ikke selv mobiltelefoner meget her i familien, og vi har de helt
> billige abonnementer uden fast abonnementpris. Jeg ved ikke helt, om man
> må gå glip af nogle funktionaliteter i iPhone ved at vælge et billigt
> abonnement. Personligt kunne jeg nok godt klare mig med AirPort
> derhjemme og så ellers ikke bruge internet via telefonen ret meget. Jeg
> vil være glad for at have min iCal og Adressebog med. Men det kan
> selvfølgelig godt være, at man efterhånden bliver mere vænnet til at
> bruge internet fra mobiltelefonen, når man får den mulighed.

Den visuelle voice mail virker formentlig ikke, men derudover tror jeg
ikke, at man går glip af noget.

Jeg tror ret hurtigt, at man bliver vant til at have internettet i
lommen. iCal kan (formentlig!?) holde sig selv synkroniseret via .mac,
Mail bruger nok også lidt båndbredde og så er der jo alle de der andre
ting med at browse, hente musik, streame tv osv. Jeg har da tænkt mig at
hoppe i med begge ben og se hvor afhængig, jeg bliver af det ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Münster (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-04-08 23:12

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Jeg tror ret hurtigt, at man bliver vant til at have internettet i
> lommen. iCal kan (formentlig!?) holde sig selv synkroniseret via .mac,
> Mail bruger nok også lidt båndbredde og så er der jo alle de der andre
> ting med at browse, hente musik, streame tv osv. Jeg har da tænkt mig at
> hoppe i med begge ben og se hvor afhængig, jeg bliver af det ;)

Der er sikkert ingen tvivl om, at det bliver fremtiden. Man kan bare se
på, hvor mange der i dag har en dongle fra 3 eller den slags hængende på
computeren. Det er kun et spørgsmål om tid, før internet via mobilnettet
bliver så hurtigt og billigt, at vi alle vil bruge det. Der er jo
allerede nogle eksperter, der har erklæret Wi-Fi for død. Hvorfor bruge
en hotspot på en café, når computeren kan gå på mobilnettet? Jeg kan
også huske, at Per Rønne for nogen tid siden efterlyste GSM-kort i
Apples bærbare. Jeg må tilstå, at jeg dengang ikke kunne se fidusen, men
nu må jeg give ham ret i, at det kunne være smart, hvis computeren på
den måde kunne få adgang til internettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-04-08 23:29

Henrik Münster skrev den 20-04-2008 00:12:

> allerede nogle eksperter, der har erklæret Wi-Fi for død. Hvorfor bruge
> en hotspot på en café, når computeren kan gå på mobilnettet? Jeg kan

Hastighed + pris. Det er gratis at lave datatransport over Wifi
(formentlig) og ikke over mobilnet. Herudover er der også forskel på
hvor hurtigt det kan gå.

Jeg så for et år eller to siden en Nokia telefon der kunne gå på Wifi så
vidt jeg husker. Det er da smartere.

Henrik Münster (20-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-04-08 00:00

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster skrev den 20-04-2008 00:12:
>
> > allerede nogle eksperter, der har erklæret Wi-Fi for død. Hvorfor bruge
> > en hotspot på en café, når computeren kan gå på mobilnettet? Jeg kan
>
> Hastighed + pris. Det er gratis at lave datatransport over Wifi
> (formentlig) og ikke over mobilnet. Herudover er der også forskel på
> hvor hurtigt det kan gå.

Ja nu, men udviklingen går hurtigt. Hastigheden stiger, og prisen
falder. Vi er nu nået til et punkt, hvor mange vil acceptere hastighed
og pris for internet over mobilnettet mod til gengæld at kunne komme på
hvorsomhelst og nårsomhelst. For ti år siden var almindelige
internetforbindelser lige så dyre og langt langsommere. Se bare på,
hvordan det er gået der.

> Jeg så for et år eller to siden en Nokia telefon der kunne gå på Wifi så
> vidt jeg husker. Det er da smartere.

Ja, hvis man har en wi-fi-forbindelse. Det har man ikke, hvis man sidder
i et tog eller er et tilfældigt sted måske i en fremmed by. Så skal man
til at finde et hotspot og betale for det. Igen, så har vi alle
forskellige behov. Jeg klarer mig også fint med wi-fi, men det gør alle
ikke. Og når mobilt internet en dag er billigt nok, vil jeg da også
gerne have det. Det er da smart.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Schjelde (18-04-2008)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 18-04-08 10:09

Thomas von Hassel skrev:

[snip]

>
> Nu gætter jeg på at det bliver TDC som bliver iPhone partner .. eftersom
> de er de største.

Har hørt at Apple ville foretrække et firma der ikke kun er baseret på
ét land i den grad som TDC er. Så måske de vælger et der skal dække hele
Skandinavien?

mvh
david

Peter Farsinsen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 18-04-08 11:42

David Schjelde wrote:
> Thomas von Hassel skrev:
>
> [snip]
>
>>
>> Nu gætter jeg på at det bliver TDC som bliver iPhone partner .. eftersom
>> de er de største.
>
> Har hørt at Apple ville foretrække et firma der ikke kun er baseret på
> ét land i den grad som TDC er. Så måske de vælger et der skal dække hele
> Skandinavien?

*brrrr*

Er Telia ikke det eneste danske teleselskab, der også er at finde i
andre skandinaviske lande?

Jeg har prøvet at være kunde hos dem - det har jeg ikke rigtig lyst til
at prøve igen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-04-08 19:19

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> David Schjelde wrote:
> > Thomas von Hassel skrev:
> >
> > [snip]
> >
> >>
> >> Nu gætter jeg på at det bliver TDC som bliver iPhone partner .. eftersom
> >> de er de største.
> >
> > Har hørt at Apple ville foretrække et firma der ikke kun er baseret på
> > ét land i den grad som TDC er. Så måske de vælger et der skal dække hele
> > Skandinavien?
>
> *brrrr*
>
> Er Telia ikke det eneste danske teleselskab, der også er at finde i
> andre skandinaviske lande?
>
> Jeg har prøvet at være kunde hos dem - det har jeg ikke rigtig lyst til
> at prøve igen.

sonofon er også "global" .. er jo eget af Telenor

/thomas


jakob (14-04-2008)
Kommentar
Fra : jakob


Dato : 14-04-08 19:42

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Sagen er bare, at jeg skal til USA i næste uge - og det er jo fristende
> at tage en iPhone med hjem :-J

Det havde jeg dælme gjort. har 2 venner der render rundt med den ny og
de kører uden problemer på DK netværk.

Den er PRÆCIS lige så fed som man tror.

Venlig hilsen

jakob

Kim Jørgensen (20-04-2008)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 20-04-08 20:53

jakob skrev:

> Den er PRÆCIS lige så fed som man tror.



Netop...



// Kim, der lige er landet fra NY med 2 Iphones....

Steen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 14-04-08 13:32

On 2008-04-13 23:28:55 +0200, Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) said:

> Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
> Bliver den 2. generation med forbedringer?
> Prisen?

I Humac hørte jeg, at man slet ikke er sikker længere....altså på om
den kommer til DK


Thomas von Hassel (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-04-08 13:40

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> On 2008-04-13 23:28:55 +0200, Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) said:
>
> > Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
> > Bliver den 2. generation med forbedringer?
> > Prisen?
>
> I Humac hørte jeg, at man slet ikke er sikker længere....altså på om
> den kommer til DK

man har vist aldrig været sikker ...

/thomas

Henrik Münster (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-04-08 20:51

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Steen <isteen@gmail.com> wrote:
>
> > On 2008-04-13 23:28:55 +0200, Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) said:
> >
> > > Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
> > > Bliver den 2. generation med forbedringer?
> > > Prisen?
> >
> > I Humac hørte jeg, at man slet ikke er sikker længere....altså på om
> > den kommer til DK
>
> man har vist aldrig været sikker ...

Det er jeg nu. Selvfølgelig kommer den til Danmark. Hvad havde I ellers
tænkt jer? Skulle vi også fjerne Playstation 3 fra Danmark, men sælge
den i resten af verden? Nej, vel?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-04-08 20:55

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Steen <isteen@gmail.com> wrote:
> >
> > > On 2008-04-13 23:28:55 +0200, Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) said:
> > >
> > > > Har nogen af jer viden om, hvornår Phone kommer til Danmark?
> > > > Bliver den 2. generation med forbedringer?
> > > > Prisen?
> > >
> > > I Humac hørte jeg, at man slet ikke er sikker længere....altså på om
> > > den kommer til DK
> >
> > man har vist aldrig været sikker ...
>
> Det er jeg nu. Selvfølgelig kommer den til Danmark. Hvad havde I ellers
> tænkt jer? Skulle vi også fjerne Playstation 3 fra Danmark, men sælge
> den i resten af verden? Nej, vel?

nej, men nu er det Apple vi snakker om. Apple har ingen "moralske"
skrupler ved at springe et land over hvis de skønner at det ikke er det
"værd" ... f.eks. hvis ingen danske teleselskaber vil være med til at
aflevere x % til Apple for data og tale afgifter ...

/thomas

Henrik Münster (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-04-08 22:23

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> nej, men nu er det Apple vi snakker om. Apple har ingen "moralske"
> skrupler ved at springe et land over hvis de skønner at det ikke er det
> "værd" ... f.eks. hvis ingen danske teleselskaber vil være med til at
> aflevere x % til Apple for data og tale afgifter ...

Jeg ved ikke, om du har nogle eksempler. Jeg kan ikke lige komme i
tanker om nogen. Hvad iPhone angår, så tror jeg nu, teleselskaberne er
ret vilde efter at få lov til at sælge den. Når nu mange andre
teleselskaber har accepteret betingelserne, så kan jeg dårligt
forestille mig, at der ikke er et af de danske, der vil.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (15-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-04-08 06:04

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > nej, men nu er det Apple vi snakker om. Apple har ingen "moralske"
> > skrupler ved at springe et land over hvis de skønner at det ikke er det
> > "værd" ... f.eks. hvis ingen danske teleselskaber vil være med til at
> > aflevere x % til Apple for data og tale afgifter ...
>
> Jeg ved ikke, om du har nogle eksempler. Jeg kan ikke lige komme i
> tanker om nogen. Hvad iPhone angår, så tror jeg nu, teleselskaberne er
> ret vilde efter at få lov til at sælge den. Når nu mange andre
> teleselskaber har accepteret betingelserne, så kan jeg dårligt
> forestille mig, at der ikke er et af de danske, der vil.

TV- serier og Film i iTunes Store er ét eksempel hvor det er for meget
bøvl at få aftaler på plads i øjeblikket. Det skal nok komme på et
tidspunkt, f.eks. hvis hele norden kan aftales på plads på én gang.

Forstå mig ret, jeg tror og håber da at den kommer .. jeg er bare holdt
op med at holde vejret lige for øjeblikket ;)

/thomas

Peter Farsinsen (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 14-04-08 14:16

Steen wrote:
> I Humac hørte jeg, at man slet ikke er sikker længere....altså på om den
> kommer til DK

Den seneste beta af 'iPhone 2.0' firmwaren, har så vidt jeg ved dansk
lokalisering, så jeg vil tro, at vi får den at se, i danske butikker.

Det er selvfølgelig ikke en garanti for noget som helst...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste