Poseløs støvsuger
Fra : N. Foldager

Dato : 12-04-08 20:44

Hvilke erfaringer har I med poseløse støvsugere; f.eks. Dyson?

Mvh

Niels Foldager

Fra : Hauge

Dato : 12-04-08 20:46

Hej
N. Foldager wrote:
> Hvilke erfaringer har I med poseløse støvsugere; f.eks. Dyson?

Jeg synes i hvert fald at Dyson DC-05 fungerer suverænt, vil i hvert fald
ikke bytte med en posemaskine.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 08:41

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke erfaringer har I med poseløse støvsugere; f.eks. Dyson?

Dyson sulle være gode- har dog ikke selv erfaring med den, men hold dig fra
de andre og billigere modeller- det er noget juks.

Fra : Lars

Dato : 13-04-08 13:02

Buffy skrev:

> Dyson sulle være gode- har dog ikke selv erfaring med den, men hold dig fra
> de andre og billigere modeller- det er noget juks.

Du har ingen erfaring med Dyson, men mener alligevel at de er bedre end
de andre og billigere. Imponerende! Det svarer jo til, at en blind
anbefaler rød maling fremfor grøn fordi han har hørt, at det ser bedre
ud....

Den poseløse Ide Line støvsuger, jeg købte for 2 år siden kostede 300
kr. (samme som et nyt HEPA-filter til en Dyson) - og den fungerer stadig
fint og har for længst tjent sig hjem i støvsugerposer.

Den gør det den skal - fjerner støv og fnuller fra mine tæppeløse gulve
lige så godt som den 1.500 kroners Miele, jeg havde før. Som nogle
Dyson-modeller lider den dog af et højfrekvent støjniveau, som kan
forekomme mere irriterende end en almindelig pose-støvsuger. Desuden er
det lidt besværligt at rense filteret.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 13:40

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ingen erfaring med Dyson, men mener alligevel at de er bedre end
> de andre og billigere.

Ja, det er det indtryk jeg har fået iflg. andre folks udtalelser- jeg vil
aldrig selv købe en, da jeg synes det er en helt godnat-pris for en
støvsuger.

> Den poseløse Ide Line støvsuger, jeg købte for 2 år siden kostede 300
> kr. (samme som et nyt HEPA-filter til en Dyson) - og den fungerer stadig
> fint og har for længst tjent sig hjem i støvsugerposer.

Vi har prøvet en poseløs til ca. 700 kr. og også en til omkring 3-400 kr.-
husker ikke lige mærkerne, men den ene var fra Superbrugsen. De virker fint
i begyndelsen, men synes ret hurtigt, at de mister deres sugeevne, så jeg er
gået tilbage til dem med pose.

Fra : Lars Clement

Dato : 13-04-08 14:27

Har en AEG poseløs, den er ok. Er dog ikke god til F.eks kartoffelmel på et
gulvtæppe: det kommer bud igen !

--
Venligst

Lars Clement
mitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Kåre

Dato : 13-04-08 15:27

> Hvilke erfaringer har I med poseløse støvsugere; f.eks. Dyson?

Jeg har erfaring med en billig model (3-400 kr.). Idé line eller sådan
noget...
Det er smart at der ikke er pose i, men den mistede MEGET sugeevne med det
samme man får fyldt lidt støv i. Det skulle Dyson have løst det problem.
Rensing af filteret var UMULIGT ! Jeg brugte min kompressor hver gang,
ellers kunne den SLET ikke suge bagefter. Det var et frygteligt svineri.
Tilmed var den så lille at jeg skulle tømme den to gange hvis jeg skulle
støvesuge hele huset (305 m2).

Så jeg kan IKKE anbefale de billige.

Jeg købte for et års tid siden så en anden.
Jeg nævnte mit behov for en støvsuger som kunne tage et stort hus flere
gange uden at skulle tømmes, og uden at tabe sugeevne.
Han frarådede Dyson...Han sagde bl.a. at uanset hvad, så bæser Dyson langt
mere støv ud igen, end en med en god pose. Uanset Hepa filter. Vi har en
datter med støvmideallergi, er bl.a. derfor ville han fraråde Dytson.

Jeg købte i stedet en Siemens med 6 liter pose og Hepa filter.
Den suge fantastisk, og posen kan fyldes HELT op, uden at man kan mærke
forskel i sugeevne. Det skyldes poserne, som er ret tykke. Luften kan
ligesom komme ud igennem siderne, selvom posen er fyldt.
Genialt!

Men som sagt kan jeg kun fraråde de billige, og give fagmandens råd videre
hvad angår Dyson.

mvh
Kåre

Fra : Hauge

Dato : 13-04-08 15:42

Kåre wrote:
> Men som sagt kan jeg kun fraråde de billige, og give fagmandens råd
> videre hvad angår Dyson.

Og i rabatten var der også en "fagmand" der frarådede poseløse ala Dyson,
men grunden var at de mistede sugeevne når de blev fyldt.. Det er jo ikke
hvad andre oplever, incl. mig selv. Mon ikke grunden er at han skal sælge
poser til støvsugeren?! Jo det tror jeg også. Jeg stoler absolut ikke på en
"fagmand" der har økonomiske interesser i at sælge et bestemt produkt.
Derudover, så er der vist ikke meget fagmand i at sælge en støvsuger, selvom
der står "støvsugerhjørnet, grundlagt år 1361" på facaden.

Mvh Hauge

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-04-08 19:58

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev
> [...]
selvom
> der står "støvsugerhjørnet, grundlagt år 1361" på facaden.

Et minut over to, det er da i orden...

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Hauge

Dato : 13-04-08 19:59

Preben Riis Sørensen wrote:
> Et minut over to, det er da i orden...

Hehe, jeg vidste at den ville komme, det var derfor jeg skrev "år"

Mvh Hauge

Fra : Kåre

Dato : 13-04-08 20:18

> [...]
> Derudover, så er der vist ikke meget fagmand i at sælge en støvsuger,
> selvom der står "støvsugerhjørnet, grundlagt år 1361" på facaden.

HAHAHA!!!
Du stoler ikke på en fagmand som har økonomisk interesse i at sælge et
bestemt produkt...???
Så stoler du pr. definition ikke på en fagmand i hele verden (med mindre det
er nær familie eller venner, selvfølgelig). Alle fagmænd har da interesse i
at tjene penge, det er jo det hele det her cirkus går ud på...
Fagmanden i rabatten er muligvis endda "neutral" ??? Jeg så ikke programmet,
men du bruger ofte uvildige testinstitutter til disse tests. F.eks. Tænk og
Test og sådan nogle.
Og så kan du selvfølgelig sige at de test er sponsorerede og absolut ikke
uvilidige. Men man kan vel også mistænke alle mennesker i verden for det
værst tænkelige

Du og jeg er i bund og grund lige dårlige rådgivere i denne sag
Jeg har ikke erfaring med Dyson, og du har måske ikke erfaring med en
kvalitets pose-støvsuger?

Mht. at købe poser, ja så køber jeg hvor som helst. Det er ikke nødvendigvis
forhandleren af støvsugeren der får den fortjeneste.
Jeg er bare glad for at jeg bare skal ud med en pose, og ikke mere skal
tømme støv og skidt og lort ud i en pose. Shit det var noget svineri !!!

Kåre

Fra : Hauge

Dato : 13-04-08 20:34

Kåre wrote:
> HAHAHA!!!

Ja du er lidt grinagtig.

> Du stoler ikke på en fagmand som har økonomisk interesse i at sælge et
> bestemt produkt...???

Nej ikke på èn fagmand. Men er der flere fagmænd med hevr deres økonomiske
interesser, der så siger ca. det samme, så gør jeg.

> Fagmanden i rabatten er muligvis endda "neutral" ???

Tjaeh, han kom fra støvsugerbiksen på Rosenkransgade i Århus.

> Jeg så ikke
> programmet, men du bruger ofte uvildige testinstitutter til disse
> tests. F.eks. Tænk og Test og sådan nogle.

Nej det gør jeg ikke, gør du?

> Og så kan du selvfølgelig sige at de test er sponsorerede og absolut
> ikke uvilidige. Men man kan vel også mistænke alle mennesker i verden
> for det værst tænkelige

Ja, det kan man.. Og har man ikke en naturlig skæpsis, så er man jo bare
dummere end gennemsnittet.

> Du og jeg er i bund og grund lige dårlige rådgivere i denne sag

Ja og? Jeg har bare erfaringen i brugen af en Dyson, og i brugen af en 1500
kr.'s Miele, det er hvad jeg kan udtale mig om.

> Jeg har ikke erfaring med Dyson, og du har måske ikke erfaring med en
> kvalitets pose-støvsuger?

Tjaeh.

> Mht. at købe poser, ja så køber jeg hvor som helst.

Så er kvaliteten af filtreringen jo også ligegyldig for dig.

> Jeg er bare glad for at jeg bare skal ud med en pose, og ikke mere
> skal tømme støv og skidt og lort ud i en pose. Shit det var noget
> svineri !!!

Ja, har man 20 tommelfingre på hver hånd, så er det noget skidtværk.

/Hauge

Fra : Kåre

Dato : 13-04-08 21:39

> Tjaeh, han kom fra støvsugerbiksen på Rosenkransgade i Århus.
Ok. Troede egentlig de brugte "neutrale" folk til at udtale sig.
Det er flere år siden jeg sidst så programmet.

> Nej det gør jeg ikke, gør du?
Der skulle ikke have stået "du" men "de", altså Rabatten...
Men jo, jeg bruger sædvanligvis en del tid på at få andre menneskers
erfaringer inden jeg køber noget til en hvis værdi. Meget gerne Tænk og
Test, test jeg kan hitte på internet, og nyhedsgrupper.
Derfor får sælgere jævnligt at vide at de ikke behøver bruge tid på at sælge
noget bestemt. Jeg er bare ude for at finde den rigtige pris på det jeg
allerede har bestemt mig for jeg skal have.

> Så er kvaliteten af filtreringen jo også ligegyldig for dig.
Jeg sagde ikke "hvad" som helst. Men "hvor" som helst. Jeg køber kun den
originale pose.

> Ja, har man 20 tommelfingre på hver hånd, så er det noget skidtværk.
Det har jeg ikke. Som sagt har jeg aldrig prøvet at tømme en Dyson, men kun
en billig en.
Det var dælme trælst! I starten rensede jeg filteret med en lille unbracko
nøgle.....Det tog 15-20 minutter før jeg var klar igen......og så var jeg
klar til at vaske tøj....

Hvad er tricket med Dyson? Hvordan har de løst tømme-problemet?

mvh
Kåre

Fra : Hauge

Dato : 14-04-08 05:26

Kåre wrote:
> Hvad er tricket med Dyson? Hvordan har de løst tømme-problemet?

Tryk på knap, bøtte med låg af, låg af bøtte, tøm bøtte, låg på igen, bøtte
på, klar igen.

Mvh Hauge

Fra : Kåre

Dato : 15-04-08 19:21

> Tryk på knap, bøtte med låg af, låg af bøtte, tøm bøtte, låg på igen,
> bøtte på, klar igen.
>
> Mvh Hauge

Det lyder lettere end den jeg havde:

1. Drej beholder ud af klikket.
2. Tag beholder op
3. Gå udenfor
4. Tænd for kompressor
5. Åben beholder henover affaldsstativ
6. Tøm det løse ud (hold vejret imens)
7. Tag filter ud
8. Pr håndkraft fjernes al det snavs man lige har suget op (lækker lækker)
9. Bank gentagne gange filteret med håndflade, mens du drejer filteret rundt
(hold vejret igen)
10. Bevæg dig til kompressor
11. Stil dig med ryggen mod vinden, for guds skyld...
12. Hvis vinden her retning mod naboens nyvaskede vinduer, kontroller at
nabo ikke er hjemme.
13. Luk øjnene, hold vejret, og fyr kompressoren af rundt om hele filteret.
14. Saml beholder igen
15. Børst det værste støv ud af håret og af hænderne og tøjet, så du ikke
bringer halvdelen af skidtet ind i stuen igen.
16. Støvsug den anden halvdel af huset, og gentag.
17. Skift tøj, og vask tøj.
18. Gå i bad.
19. Stil støvsuger ud ved siden af de sække som skal med på fyldingen næste
gang.

mvh
Kåre
18. Smid støvsuger ud.

Fra : Hauge

Dato : 15-04-08 19:32

Kåre wrote:
> Det lyder lettere end den jeg havde:

Ja det må man sige..

> 18. Smid støvsuger ud.

Sikker på at det er støvsugeren der skulle smides ud?

Mvh Hauge

Fra : Kåre

Dato : 15-04-08 20:11

> Sikker på at det er støvsugeren der skulle smides ud?

????????????????

Fra : Anette

Dato : 13-04-08 19:36

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke erfaringer har I med poseløse støvsugere; f.eks. Dyson?

Vi har for nylig skiftet vores Miele ud med en Dyson DC19 Allergy..hedder
den vist nok...og det er en super maskine.
I et hjem med 4 katte og 4 langhårede hunde er det en udfordring for
støvsugeren, men Dyson'en klarer det fint.
Den taber ikke sugestyrke og den gør vores tæpper renere end de har været i
årevis. Især det lille turbomundstykke har imponeret her i huset. Selv
kokosmåtten i entreen kan den hive hundehårene ud af.

Og det er så fedt at man bare skal ud i skraldespanden og tømme beholderen
og så støvsuge videre, uden at have brugt en mindre formue på poser.

/Anette

Fra : Henning

Dato : 13-04-08 21:08

On Sat, 12 Apr 2008 21:44:03 +0200, N. Foldager
<nfoldager-takethisaway@yahoo.com> wrote:

>Hvilke erfaringer har I med poseløse støvsugere; f.eks. Dyson?

Dyson DC21 er blevet kåret i Englands pendant til Tænk,
http://www.which.co.uk/, som den bedste poseløse støvsuger. Koster
desværre ~4.000,- herhjemme, ~2700,- i England, men 500,- i porto samt
~1200,- i USA ... Desværre har jeg ikke kunnet gennemskue om den
amerikanske model kun er til 110v. . . Ellers ville det være
interessant at tage den hjem derfra - selv med porto, moms og told vil
den være meget billigere end herhjemme.

Fra : Neil Southwood

Dato : 18-04-08 09:47

On 12 Apr., 21:44, N. Foldager <nfoldager-takethisa...@yahoo.com>
wrote:
> Hvilke erfaringer har I med poseløse støvsugere; f.eks. Dyson?

Gode og dårlige. Dyson, som sikkert er smart og godt er også for dyrt
efter min smag. Så det blev en AEG fra brugsforeningen i stedet, og
jeg har været godt tilfreds. På et tidspunkt var fruen, som går mere
op i støv end jeg, noget utilfreds med sugeevnen. Jeg havde intet
bemærket, da det jo skete stille og roligt hen ad vejen. Godt nok
tænkte jeg at den havde fået en lidt anden lyd.

Så tog jeg et drastisk skridt og læste brugsanvisningen!

Jeg havde selvfølgelig tømt maskinen for støv efterhånden (og
kattehår), men det viste sig at det næste filter på vejen til
udstødningen var totalt stoppet med meget fint støv/sand og helt
kompakt. Faktisk fulgte der et ekstra filter med som - med nogen
vanskeligheder, godt nok - kunne sættes i, og maskinen var som ny. Det
gamle filter kunne iflg. anvisningerne renses og vaskes, men der har
ikke været behov for at skifte det endnu.

Jeg er svært tilfreds med ikke at bidrage til
støvsugerposefabrikanternes omsætning.

--
Niels