Kan man SÅ vedbend (efeu)?
Fra : Henning

Dato : 12-04-08 10:47

Jeg har areal jeg vil ha' "fyldt" med vedbend. Findes vedbend som
_frø_jeg_kan_så_, eller skal de plantes som stiklinger? Førstnævnte må være
det nemmeste.

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-04-08 10:59

"Henning" <henning@minusmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har areal jeg vil ha' "fyldt" med vedbend. Findes vedbend som
> _frø_jeg_kan_så_, eller skal de plantes som stiklinger?
> Førstnævnte må være det nemmeste.

Jeg har ikke oplevet, at man kan få vedbend som frø. Jeg havde på et
tidspunkt masser af vedbend, og dem formerede jeg som nævnt her i
dette link:

http://www.ask-alex.dk/2999_Saadan_formerer_du_efeu.html

De kravlede op ad huset, men dem har jeg så fjernet siden fordi de
brød igennem og ind i min udestue.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : F.hansen

Dato : 12-04-08 11:29

> [...]
> Jeg har areal jeg vil ha' "fyldt" med vedbend. Findes vedbend som
> _frø_jeg_kan_så_, eller skal de plantes som stiklinger? Førstnævnte må

Det kan købes som færdig bunddække, på samme måde som rullegræs hvis det
skal dække med det samme.

Mvh Finn