Hvor finder man stolpe hatte til 5x5 cm st~
Fra : Baumspieler

Dato : 12-04-08 10:34

Ja vi har sat et nyt lille fint hegn op for at holde gravmanden inde *S*
Stolperne er 5x5 cm. men nu har jeg forgæves prøvet jem & fix, bauhaus samt
silvan for at få sådan nogen stolpehatte i zink eller lignende for at pynte
lidt samt beskytte enden på stolperne.

Stolperne vi købte var beskyttet og fint afrundet i enden, men vil alligevel
gerne have dem afsluttet på en pænere måde.

Så hvis nogen ved hvor man kan få dem eller endnu bedre har et link til
noget online handel vil vi sgu blive glade.

Hygge

Jan

Fra : Carsten

Dato : 12-04-08 18:00

"Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse
> [...]
> samt silvan for at få sådan nogen stolpehatte i zink eller lignende for at
> pynte lidt samt beskytte enden på stolperne.

Har selv nogle 7x7 stolper og jeg har faktisk overvejet at købe nogen af de
her udendørs lys-lygter. Du ved dem hvor man sætter et tykt lys ned ovenfra
og så vipper hætten tilbage på plads. Det er netop hætten herfra jeg ville
bruge. De har ofte oven i købet et pænt mønster eller lign.

Carsten

Fra : Baumspieler

Dato : 13-04-08 10:47

> [...]
> ovenfra og så vipper hætten tilbage på plads. Det er netop hætten herfra
> jeg ville bruge. De har ofte oven i købet et pænt mønster eller lign.

Ja det kunne vel også se smart ud men ikke lige det jeg leder efter *S*

/Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-04-08 12:28

"Baumspieler" skrev i en meddelelse
> Så hvis nogen ved hvor man kan få dem eller endnu bedre har et link
til
> noget online handel vil vi sgu blive glade.

Spørg en blikkenslager, hvad han skal have for at lave dem - hvis det er
en "rigtig" blikkenslager, så har han zink og kobber stående, og kan
hurtigt lave sadanne "hatte".

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 20:55

Den 12/04-2008 klokken 11:33, skrev
i <480081f2$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]
> samt silvan for at få sådan nogen stolpehatte i zink eller lignende for
> at pynte lidt samt beskytte enden på stolperne.

Er det korrekt at det er cm, og ikke tommer?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Baumspieler

Dato : 18-04-08 08:28

> Er det korrekt at det er cm, og ikke tommer?
>
> Med venlig hilsen,
> Kjeld

Ja 5 cm. altså ca. 2 tommer

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 09:30

Den 18/04-2008 klokken 09:27, skrev
i <48084d66$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Ja 5 cm. altså ca. 2 tommer

Ja, så er jeg desværre 'blank'
Havde selv problemet med at finde en 5x5 tommer.
Det viste sig, at min lokale tømmerhandel i Hvidovre kunne skaffe den hjem
- men mod en merpris, da det kun drejede sig om 1 stk.
(Typen kan ses på <http://kjeld-u-nielsen.dk/stolpehat/>).

Med venlig hilsen,
Kjeld