MS Windows
briani 27239
Hvordan slette jeg en skjult partition?
Fra : Benny

Dato : 12-04-08 12:24

Jeg skal til at genstallerer hele min Acer Aspire 5610Z og vil godt have
fjernet den skjulte partition på 10Gb, som fylder på min harddisk.
Indholdet på den skjulte partition er ubrugligt, til at geninstallerer Vista

Jeg søger et godt råd til hvordan man formaterer drevet. det hedder ikke
noget.
Benny

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-04-08 12:43

On Sat, 12 Apr 2008 13:24:16 +0200, "Benny"
<benny@vedfortet.FJERNDETTEORD.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg søger et godt råd til hvordan man formaterer drevet. det hedder ikke
Lav en Windows bootCD (BartPE eller MSPE) og benyt MS programmet
diskpart så kan du slette alt det du lyster og oprette partitioner
efter behov.

/Hans

Fra : JYH

Dato : 12-04-08 12:56

Hans Kjaergaard wrote:
> Lav en Windows bootCD (BartPE eller MSPE) og benyt MS programmet
> diskpart så kan du slette alt det du lyster og oprette partitioner
> efter behov.

Kan BartPE bruges til en dansk Win XP?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-08 13:18

JYH skrev:

>Kan BartPE bruges til en dansk Win XP?

Ja

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-04-08 13:20

On Sat, 12 Apr 2008 13:55:45 +0200, "JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote:

>Kan BartPE bruges til en dansk Win XP?

Ja, hvorfor ikke ?

/Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-08 13:23

Hans Kjaergaard skrev:

>Lav en Windows bootCD

eller hent partedmagic og brug programmet VisParted på den skive til at
slette partitionen med

http://partedmagic.com/wiki/PartedMagic.php?n=PartedMagic.Downloads

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : BigMac

Dato : 12-04-08 15:22

> eller hent partedmagic og brug programmet VisParted på den skive til at
> slette partitionen med
>
> http://partedmagic.com/wiki/PartedMagic.php?n=PartedMagic.Downloads

det kan man med en boot diskette - DOS eller Windows, og skrive FDISK...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-08 16:07

BigMac skrev:

>det kan man med en boot diskette

det er ikke sikkert der er et diskettedrev.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny

Dato : 20-04-08 00:51

> Lav en Windows bootCD (BartPE eller MSPE) og benyt MS programmet
> diskpart så kan du slette alt det du lyster og oprette partitioner
> efter behov.
>
> /Hans

Jeg ved ikke hvordan jeg laver disse eller bruge omtalte CDer.

Jeg forventede at få henvist til et lille program, som kan klare opgaven.
det skal ikke være for svært at bruge, da jeg ikke er superbruger, men kun
en normal bruger..
Benny

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-04-08 11:02

On Sun, 20 Apr 2008 01:51:26 +0200, "Benny"
<benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> wrote:

>Jeg ved ikke hvordan jeg laver disse eller bruge omtalte CDer.
>
>Jeg forventede at få henvist til et lille program, som kan klare opgaven.
Under XP er der et "medfødt" program, det hedder diskpart.

>det skal ikke være for svært at bruge, da jeg ikke er superbruger, men kun
>en normal bruger..
Det er et komandolinje program, ikke svært at bruge hvis man ellers
ved hvad man gør. Ved man ikke hvad man har med at gøre skal man nok
holde sig væk fra at pille, med mindre man er klar til at betale
prisen (geninstallering eller "køb en ny PC").

/Hans

Fra : LarS

Dato : 21-04-08 16:22

"Benny" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> wrote in message

> [...]
> det skal ikke være for svært at bruge, da jeg ikke er superbruger, men kun

Acronis Disk Director giver mulighed for at lave en bootcd.
Denne starter PC op med let-brugelig interface (med mus).
Alle partitioner vises og kan så slettes, omdannes, oprettes,
formateres osv efter ønske. Tilmed er prgr MEGET hurtigt.

/LarS

Fra : Henning

Dato : 21-04-08 18:49

> [...]
>Alle partitioner vises og kan så slettes, omdannes, oprettes,
>formateres osv efter ønske. Tilmed er prgr MEGET hurtigt.
.... men absolut ikke gratis

Fra : Bjarne Chr

Dato : 12-04-08 16:28

"Benny" <benny@vedfortet.FJERNDETTEORD.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vista
>
> Jeg søger et godt råd til hvordan man formaterer drevet. det hedder ikke
Er du nu helt sikker på at den er ubrugelig?
Acer har noget af den bedste recovery funktion jeg har set.
Man kan lave en image af harddisken på et hvilket som helst tidspunkt
ligesom med Norton Ghost, Acronis True Image osv

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : KentBM

Dato : 12-04-08 19:41

Benny wrote:
> [...]
> fjernet den skjulte partition på 10Gb, som fylder på min harddisk.
> Indholdet på den skjulte partition er ubrugligt, til at geninstallerer
På min nevøs Acer slettede jeg alle partitioner inklusiv den skjulte.
Som jeg har forstået det efterfølgende, så er denne partition en
erstatning for Windows-CDen, som ikke fulgte med da maskinen blev købt
for et par år siden.

Det skulle være muligt at vælge reetablering under opstart af maskinen.

Men, hvis du eller er sikker, så burde det være mulig at smide en
Windows XP cd i maskinen og så kører installationen frem til det punkt,
hvor du skal vælge installations partition. Her der det muligt at slette
alle partitioner inklusiv den skjulte, som bør blive vist under dette
punkt. Det var i hvert tilfælde her, at jeg begik fejlen med at slette
den skjulte partition. Efter sletning er det bare at starte forfra med
Vista.

--

Kent