Hvilket insekt?
Fra : Ove Hansen

Dato : 12-04-08 06:22

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig navnet på insekten vist i
www.prominentdata.dk/insekt.html ?

Venlig hilsen
Ove Hansen

Fra : Holst

Dato : 12-04-08 08:31

Ove Hansen wrote:

> Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig navnet på insekten vist i
> www.prominentdata.dk/insekt.html ?

Det kan de nok i news:dk.natur

Fra : Cindy

Dato : 12-04-08 08:34

"Ove Hansen" skrev i en meddelelse
> Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig navnet på insekten vist i
> www.prominentdata.dk/insekt.html ?

Ja, det må være en Egebuk. Den er 30 - 50 mm lang. Findes ikke i Danmark og
er sjælden i Sverige, men blandt andet fundet i Skåne. Den lever især i
fritstående, solbeskinnede sygelige ege.

M.h.t. at der står i bøgerne, at den ikke lever i Danmark, så vil jeg da
tilføje, at vi en sommersøndag så den kæmpestore bille, som hedder Eghjort i
min nevøs have nede nær Faxe Fjord. Da vi søgte oplysninger om den, stod der
også, at den ikke findes i Danmark, man vi stod jo altså alligevel og så den
siddende på et æbletræ i hans have.

Cindy